Remote Desktop naar een pc op vpn

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 10:43
In mijn huisnetwerk heb ik een pc en een laptop. De laptop is verbonden via vpn met het netwerk van mijn werk. Is er dan ook een mogelijkheid om met mijn pc een remote desktop verbinding te maken naar de laptop.

Het lukt wel als de laptop geen vpn verbinding heeft naar het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcovn
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 15:25
Wat er waarschijnlijk gebeurt is dat het RDP verkeer richting je laptop wel goed gaat, maar het verkeer terug niet. Dit wordt door de tunnel gestuurd waardoor het nooit op je PC aankomt.

Je zou eens moeten kijken of het mogelijk is om zoiets als 'split tunneling' aan te zetten / te configureren. Op die manier kun je je lokale netwerk niet laten tunnelen waardoor je je laptop wel gewoon vanaf je PC over kunt nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ja, maar,

Je VPN verbinding moet een optie voor "LOCAL LAN" hebben. Anders wordt al het verkeer over
de vpn tunnel gestuurd.

Bij cisco:

Afbeeldingslocatie: http://www.cisco.com/image/gif/paws/70847/local-lan-pix-asa-14.gif
(Kan door de beheerder vast gezet worden)

bij default windows vpn client moet je default gateay juist uitzetten.

Afbeeldingslocatie: http://stevenharman.net/images/stevenharman_net/blog/WindowsLiveWriter/VPNConnectionsandDefaultGateways_DD00/VPN_settings1_thumb%5B1%5D.jpg

Je kunt ook een route maken die je andere PC weet te vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door leuk_he op 28-04-2010 16:25 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er nu ook een tijdje er mee aan het stoeien.
Ik gebruik cisco VPN client om de vpn verbinding te maken, maar op het moment
dat ik vpn verbinding maak kan ik lokaal geen verbinding meer maken.
Ik heb "Allow Local Lan" aangevinkt zoals leuk_he beschreef maar dit geeft geen verbetering.
Ik ben zelf bezig geweest met een 2e netwerkkaart en de VPN via de ene ipadres te laten lopen en
remote controll via de andere ipadres, maar dit werkt idd ook niet omdat alles naar de VPN server gaat.

Wie heeft er een oplossing voor?
Ik draai Windows XP SP3 en remote control via VNC

Willem