Toon posts:

[Hi] 1000 sms bundel: sms'jes gaan van abo af i.p.v. bundel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een kleine twee weken geleden de Hi 1000 sms bundel aangezet op de telefoon van m'n dochter (als aanvulling op een Hi sim only abonnement dat al sinds juni vorig jaar loopt): het tegoed van die bundel blijft echter onveranderd terwijl het tegoed van het abonnement maar zakt en zakt, terwijl er alleen maar ge-sms't wordt.

Ik verwachtte dat sms'jes éérst van die bundel afgetrokken zouden worden, maar het lijkt alsof eerst het gewone tegoed wordt opgemaakt en dat dan pas de bundel wordt aangesproken.

Mijn vraag is dan: hoe zit dat dan met bellen...? Want als het gewone tegoed op 0% staat (en die kant gaat het al hard op) en de sms'jes dan pas van de 1000-bundel afgaan, waarvan wordt het bellen dan betaald...? Dat wordt dan toch niet extra berekend buiten alles om?

Of klopt er iets niet en moeten sms'jes eerst van het bundeltegoed afgaan en zou het normale tegoed onveranderd moeten bliijven zolang je niet belt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-10 11:14
Bel de HI klantenservice eens; zal wel iets fout staan.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Als je je tegoed opvraagt via "saldo" naar 1244, Krijg je dan ook een smsje over die SMS bundel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Via saldo 1244 krijg ik alleen een sms over het tegoed van het sim only abonnement. Via saldo extra 1266 krijg ik het tegoed van de bundel te zien: en die laatste blijft maar hetzelfde.

Ik kan de klantenservice bellen, maar dat kan alleen gratis via de telefoon van mn dochter en ik weet het liever nu voordat het tegoed op is... ;) Als ik zelf bel, kost de service geld: gaat dat dan van haar tegoed af (omdat ik haar nummer moet opgeven) of wordt dat gewoon betaald via de telefoon waarmee ik bel...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Dat wordt niet verekened met het abonnement waarvoor je belt. Je betaalt gewoon via de lijn waarmee je belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:19
En als je belt met 1200 vanaf de telefoon van je dochter dan betaal je ook gewoon gesprekskosten vanaf het moment je iemand aan de lijn krijgt. Oftewel, de klantenservice is niet meer gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dit gaat lekker... Heb de klantenservice gebeld. Die zei dat alles bij hun gewoon goed leek te werken. De man aan de lijn kon zien dan mijn dochter vanochtend een keer gebeld had en gisteren na 16.00 uur iets van 14 keer. Hij zag geen sms'jes. Dus ik dacht 'M'n dochter zit de boel te bedonderen'. Ik heb daarna m'n dochter gebeld, maar die zei dat ze absoluut niet zoveel had gebeld en dat ze ook zeker weten sms'jes had verstuurd. Dus heb ik haar mij een sms laten sturen en daarna het tegoed weer gechecked: dat tegoed van de bundel was nog STEEDS ongewijzigd...

Dus ik weer de klantenservice gebeld: die persoon (iemand anders) zei dat het tegoed opvragen wellicht niet goed werkte doordat er nog geen eerste factuur is geweest (?). Ze heeft het vervolgens gechecked bij een of andere afdeling en die zeiden dat het bundel tegoed gewoon werkte en dat het gewone tegoed dus echt zakte doordat m'n dochter belt. Toen zei ik dat die eerdere persoon had gezien dat m'n dochter alleen gebeld had en niet ge-sms't en toen zei de vrouw aan de lijn dat dat helemaal niet kan... ze kunnen ABSOLUUT niet zien wat iemand doet en zo...!

Wie zit hier nou te liegen...?

De Hi klantenservice heeft me onlangs een keer goed geholpen, maar nu is het dus knudde... Zo kunnen we dus niet zien hoe het met de tegoeden staat, het abonnement tegoed wordt kleiner en kleiner en je zal zien dat we straks weer een dikke rekening krijgen omdat we buiten de bundel zitten, terwijl die hele extra 1000 sms bundel niet gebruikt wordt, waarvoor we natuurlijk wel extra betalen... juist om dit gedoe te voorkomen!!! 8)7 Dus zo betalen we DUBBEL extra...

Ik snap er geen hol meer van... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Controleer de telefoon van je dochter op uitgaande oproepen. (Groene hoorntje indrukken).
Dan kun je vlug genoeg zien of ze gebeld heeft.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-10 11:22
Probeer je eens opneiuw aan te melden voor Eindeloos SMS. Eerst "sms uit" naar 1266 en als dat verwerkt is (je krijgt er een bevestiging van) "sms aan". Volgens mij is er gewoon iets niet goed verwerkt wat betreft die bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jelle. schreef op woensdag 28 april 2010 @ 14:34:
Probeer je eens opneiuw aan te melden voor Eindeloos SMS. Eerst "sms uit" naar 1266 en als dat verwerkt is (je krijgt er een bevestiging van) "sms aan". Volgens mij is er gewoon iets niet goed verwerkt wat betreft die bundel.
Hm, en dan krijg ik wellicht twee keer een rekening voor die bundel...? Beetje eng...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 16:05:
[...]

Hm, en dan krijg ik wellicht twee keer een rekening voor die bundel...? Beetje eng...!
Je kunt niet twee keer een "Eindeloos SMS" bundel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, maar omdat ik 'm twee keer heb aangevraagd, kunnen ze 'm wel twee keer door berekenen...?

Maar even wat positiefs over Hi: ik zei al in een eerdere post dat de klantenservice (Hi Webcare in dit geval) me eerder goed had geholpen. Er was al eerder wat gedoe geweest met die 1000 sms bundel, dat ik daarover niet goed was voorgelicht etc. waardoor ik (en mijn dochter) meer had uitgegeven dan nodig was geweest, en toen heeft Hi Webcare helemaal uit zichzelf contact met mij gezocht (via GoT!) en daaruit is een vergoeding voor gemaakte kosten voortgekomen! Dat vind ik toch wel supernetjes! :)

Mooier nog, ik had naar aanleiding daarvan gisteren nog een vraagje gemailed: daarop kreeg ik vandaag een antwoord en bovendien had de persoon in kwestie dit huidige topic ook alweer gelezen en mijn probleem ook nog eens gechecked! Netjes! Er werd bevestigd dat de bundel geactiveerd is en loopt, maar dat het checken via sms niet goed gaat: zoals ik eerder al te horen had gekregen, moet ik de komende rekening afwachten en daarna zou het goed moeten gaan. Bovendien kan ik, als de rekening niet klopt, direct met de persoon in kwestie contact opnemen en die zal dat dan corrigeren.

Kijk, dat is nou wel weer helemaal topservice van Hi Webcare!!! _/-\o_ Ik maak me dus geen zorgen meer of het wel goed gaat komen: ik weet zeker dat dat gaat lukken. :) Wel erg netjes dat ze dat uit zichzelf zo oppakken, moet ik zeggen! En ook wel een erg leuke 'bijwerking' van het posten op GoT! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-10 11:35
Ik vind het alleen maar triest dat je pas duidelijk antwoord hebt gekregen nav dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-10 11:22
JBS schreef op woensdag 28 april 2010 @ 16:05:
[...]
Je kunt niet twee keer een "Eindeloos SMS" bundel hebben.
Dat staat er ook niet, ik zei: eerst afmelden en dan weer aanmelden. Dan zou je voor april afgemeld zijn en voor mei weer aanmelden (bundel loopt met de kalendermaand mee).
Pagina: 1