• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-02 13:45

djfrankel

It's a trap!

Topicstarter
Ik heb sinds een aantal weken een vervelend probleem. Als ik mijn pc opstart krijg ik een bsod zeggende:
driver_irql_not_less_or_equal. Dit vindt plaats vlak voordat het welkoms scherm er voor zou moeten komen, dus op het moment dat die 4 lichtjes/balletjes whatever dat windows vlaggetje gevormd hebben en windows aan het laden is.

met dan het gebruikelijke tekstje: if this is the first time.....

Technical info:
Stop: 0x000000D1 (tussen haakjes nog een paar, maar die zijn vaak minder nuttig/pc specifiek)
nvlddmkm.sys - adres....base..etc

Het lijkt er op dat er iets mis is met de drivers van nvidia. Dus pc opstarten in save mode, drivers verwijderen, opnieuw opstarten en drivers opnieuw installeren en wederom restart. Dit werkt, zij het voor 1 keer. Namelijk als ik mijn pc uit zet en op een later moment weer aan zet begint het geheel weer van voor af aan. Ik heb al meerdere drivers gebruikt, namelijk :196.21, 197.13, 197.45 en in ultime wanhoop 185.55. Maar niks lijkt te helpen. Tevens heb ik ook driver sweeper gedraait die wat left-overs heeft verwijderd, maar ook dit mocht niet baten.
nvlddmkm.sys komt op een paar plaatsen voor op mn pc:
system32\drivers (lijkt mij de active driver)
system32\...\filerepository (is de back-up van de geïnstaleerder driver(s))
C:\Windows\winsxs\amd64_nv_lh.inf_31bf3856ad364e35_6.1.7600.16385_none_4a5c7d78e486512b\nvlddmkm.sys. (dit lijkt me de met windows mee geïnstalleerde standaard driver of zit ik er nu geheel naast?)

Het lijkt mij dat de eerste dus degene is die de fout veroorzaakt.

Dit alles vind plaats onder windows 7 64bit op de volgende hardware:
2x XFX GTX260 Black edition
Asus maximus formula 3
Core i7 860
Corsair dominator GT
Club3d theatron agrippa geluidskaart
2x Samsung spinpoint F3 500GB RAID0 (voor OS en programma/games)
1x Samsung spinpoint F1 750GB
1x Samsung spinpoint F2 1,5TB
Corsair HX1000W voeding

Ik heb echt geen idee meer wat dit moet verhelpen maar wellicht is er iemand die een idee heeft/dit probleem kent?

PS: als ik dingen vergeten ben te melden o.i.d. noem het even dan zoek ik het op.

[ Voor 7% gewijzigd door djfrankel op 28-04-2010 13:01 ]

• Wurmpje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-02 16:13
Ja dat lijkt inderdaad een driver probleem op het eerste gezicht. Al een bios update geprobeerd? Misschien kan dat helpen.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:50
Sinds kort hier het zelfde probleem, zelfde BSOD, zelfde besturingssysteem, ook Nvidia SLI opstelling, zelfde bestand.

Ik ben er een eeuwigheid mee bezig geweest en kwam er uit eindelijk achter dat als ik SLI uitschakelde voor het afsluiten, hij de volgende keer zonder problemen op zou starten ;)

Daar had ik geen zin in, dus uiteindelijk maar Windows opnieuw geinstalleerd, problemen weg! Drivers die ik nu gebruik zijn de 196.21, voor mij de laatste echt stabiele driver

• djfrankel

djfrankel

It's a trap!

Topicstarter
Mhh bedankt voor de tip Fred, maar windows opnieuw installeren zit er voor mij nu even niet in. Ik zou het echt heel fijn vinden als het opgelost kan worden zonder een nieuwe windows install.

@ wurmpje bios updaten kan ook niet, om een lang verhaal kort te maken de bios die ik nu heb is de enige bios waarmee EPU-engine met een overclock werkt. Maar ik geloof ook niet dat dat kan lijden tot een dergelijke fout.

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:58
En ipv drivers verwijderen eens driver sweeper runnen?

• djfrankel

djfrankel

It's a trap!

Topicstarter
Ja had ik niet vermeld maar heb ik ook gedaan. Hielp helaas ook niet. Zal de start post even updaten

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

laatste chipset drivers installeren gevolgd door videodriver?

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

• Wurmpje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-02 16:13
Krijg je ook een BSOD onder de standaard driver van Windows, zonder de nvidia drivers.......?
Dus Nvidia drivers verwijderen en geen nieuwe installeren en de standaard houden.

• djfrankel

djfrankel

It's a trap!

Topicstarter
Bij het opstarten installeerd windows direct een nieuwe driver, zij het een uit de file repository of via windows update. Chipset drivers zijn up to date, maar zou wel eens kunnen proberen om het opnieuw in die volgorde te installeren.
Pagina: 1