Ik heb sinds een aantal weken een vervelend probleem. Als ik mijn pc opstart krijg ik een bsod zeggende:
driver_irql_not_less_or_equal. Dit vindt plaats vlak voordat het welkoms scherm er voor zou moeten komen, dus op het moment dat die 4 lichtjes/balletjes whatever dat windows vlaggetje gevormd hebben en windows aan het laden is.
met dan het gebruikelijke tekstje: if this is the first time.....
Technical info:
Stop: 0x000000D1 (tussen haakjes nog een paar, maar die zijn vaak minder nuttig/pc specifiek)
nvlddmkm.sys - adres....base..etc
Het lijkt er op dat er iets mis is met de drivers van nvidia. Dus pc opstarten in save mode, drivers verwijderen, opnieuw opstarten en drivers opnieuw installeren en wederom restart. Dit werkt, zij het voor 1 keer. Namelijk als ik mijn pc uit zet en op een later moment weer aan zet begint het geheel weer van voor af aan. Ik heb al meerdere drivers gebruikt, namelijk :196.21, 197.13, 197.45 en in ultime wanhoop 185.55. Maar niks lijkt te helpen. Tevens heb ik ook driver sweeper gedraait die wat left-overs heeft verwijderd, maar ook dit mocht niet baten.
nvlddmkm.sys komt op een paar plaatsen voor op mn pc:
system32\drivers (lijkt mij de active driver)
system32\...\filerepository (is de back-up van de geïnstaleerder driver(s))
C:\Windows\winsxs\amd64_nv_lh.inf_31bf3856ad364e35_6.1.7600.16385_none_4a5c7d78e486512b\nvlddmkm.sys. (dit lijkt me de met windows mee geïnstalleerde standaard driver of zit ik er nu geheel naast?)
Het lijkt mij dat de eerste dus degene is die de fout veroorzaakt.
Dit alles vind plaats onder windows 7 64bit op de volgende hardware:
2x XFX GTX260 Black edition
Asus maximus formula 3
Core i7 860
Corsair dominator GT
Club3d theatron agrippa geluidskaart
2x Samsung spinpoint F3 500GB RAID0 (voor OS en programma/games)
1x Samsung spinpoint F1 750GB
1x Samsung spinpoint F2 1,5TB
Corsair HX1000W voeding
Ik heb echt geen idee meer wat dit moet verhelpen maar wellicht is er iemand die een idee heeft/dit probleem kent?
PS: als ik dingen vergeten ben te melden o.i.d. noem het even dan zoek ik het op.
driver_irql_not_less_or_equal. Dit vindt plaats vlak voordat het welkoms scherm er voor zou moeten komen, dus op het moment dat die 4 lichtjes/balletjes whatever dat windows vlaggetje gevormd hebben en windows aan het laden is.
met dan het gebruikelijke tekstje: if this is the first time.....
Technical info:
Stop: 0x000000D1 (tussen haakjes nog een paar, maar die zijn vaak minder nuttig/pc specifiek)
nvlddmkm.sys - adres....base..etc
Het lijkt er op dat er iets mis is met de drivers van nvidia. Dus pc opstarten in save mode, drivers verwijderen, opnieuw opstarten en drivers opnieuw installeren en wederom restart. Dit werkt, zij het voor 1 keer. Namelijk als ik mijn pc uit zet en op een later moment weer aan zet begint het geheel weer van voor af aan. Ik heb al meerdere drivers gebruikt, namelijk :196.21, 197.13, 197.45 en in ultime wanhoop 185.55. Maar niks lijkt te helpen. Tevens heb ik ook driver sweeper gedraait die wat left-overs heeft verwijderd, maar ook dit mocht niet baten.
nvlddmkm.sys komt op een paar plaatsen voor op mn pc:
system32\drivers (lijkt mij de active driver)
system32\...\filerepository (is de back-up van de geïnstaleerder driver(s))
C:\Windows\winsxs\amd64_nv_lh.inf_31bf3856ad364e35_6.1.7600.16385_none_4a5c7d78e486512b\nvlddmkm.sys. (dit lijkt me de met windows mee geïnstalleerde standaard driver of zit ik er nu geheel naast?)
Het lijkt mij dat de eerste dus degene is die de fout veroorzaakt.
Dit alles vind plaats onder windows 7 64bit op de volgende hardware:
2x XFX GTX260 Black edition
Asus maximus formula 3
Core i7 860
Corsair dominator GT
Club3d theatron agrippa geluidskaart
2x Samsung spinpoint F3 500GB RAID0 (voor OS en programma/games)
1x Samsung spinpoint F1 750GB
1x Samsung spinpoint F2 1,5TB
Corsair HX1000W voeding
Ik heb echt geen idee meer wat dit moet verhelpen maar wellicht is er iemand die een idee heeft/dit probleem kent?
PS: als ik dingen vergeten ben te melden o.i.d. noem het even dan zoek ik het op.
[ Voor 7% gewijzigd door djfrankel op 28-04-2010 13:01 ]