Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag over safeboot

Pagina: 1
Acties:

• carlhendrix
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-10 13:09
Een vraag die voor mij werkgerelateerd is :

Wij hebben op werk laptops voor onze buitendiensten ( we zijn een middelgroot verzekeringsbedrijf) . Nou heeft een collega een keer zo een laptop klaargemaakt en een aanpassing in de beveiliging gedaan.

Hij heeft voor het gemak ervoor gezorgd dat als je de laptop opstart, je alleen je wachtwoord voor de safeboot in hoeft te vullen. Een windows wachtwoord is hieraan gekoppeld aan de safeboot.

Nou willen wij de windowswachtwoord weer gaan wijzigen, maar bij deze collega is dat niet mogelijk vanwege het bovenstaande incident.

Is er wellicht bij een van jullie bekend hoe wij dit op kunnen lossen en de safeboot - van de windows wachtwoorden kunnen afscheiden?

[PSN: carlhendrix] | Steam ID : n3w_w4rri0r |

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:17

St@m

@ Your Service

Ik meende dat je dit kon instellen op de safeboot server, lang geleden dat ik er mee gewerkt heb.

[ Voor 26% gewijzigd door St@m op 28-04-2010 10:59 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Datis inderdaad een instelling op de Safeboot-server. Maar waar... ik heb al in geen anderhalf jaar Safeboot gezien of gebruikt, sorry

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• carlhendrix
Oke, bedankt. Ik ben in ieder geval een stap verder.. Ik ga nu maar eens op de server kijken.

Verwijderd

OK je kan doen vanuit Windows Setup en als u cant dan installeert u de CMOS-batterij en vervolgens de boot van uw systeem ......... je probleem zal oplossen

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 23:49
@jackkopela: Het is niet een wachtwoord wat in de BOIS zit. Maar via een programma wat men gebruikt. Dit zal het dus niet oplossen :)

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

• smeetsmeister
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-07 15:19
en in laptops is het vaak niet mogelijk om de batterij te verwijderen om diefstal en misbruik tegen te gaan ;)

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 14:37
Als het een domein pc is zou je het kunnen wijzigen in de AD.

Je kan ook vanaf de Safeboot server de SSO (Single Sign On) instelling wijzigen. Je zou hem dus uit kunnen zetten en dan het PW wijzigen. (en dan weer aan want het is wel makkelijk :) )

Als deze persoon admin is(of er een admin account beschibaar is op de laptop) kan hij ook het wachtwoord wijzigen via computerbeheer, gebruikers en groepen enz.

Jouw naam in onder mijn Post

• carlhendrix
Ja, ik heb nu inmiddels op de SB server het hele kopje " windows Logon" uitgevinkt ( ik heb het namelijk even vergeleken met de andere gebruikers) ..

Het is nu even wachten totdat de gebruiker op kantoor verschijnt iv.m. synchronisatie.

In ieder geval heel erg bedankt voor het meedenken !

Pagina: 1