Toon posts:

Opties in menu verbergen in Excel 97

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Soms zie ik in excelbestand dat opties, die je via het menu extra kunt benaderen grijs zijn en niet kunt gebruiken. Ook zie ik dat je andere functies in het menu niet benaderbaar kunt maken, weet iemand hoe je dit doet. Ik wil dit namelijk toepassen in een excelbestand op me werk, ze werken nog met excel 97.

Verder heb ik een gedeelde excelbestand gemaakt, dit bestand is gekoppend met andere excelbestanden. Het vreemde is als het gedeelde excelbestand opstart wordt steeds gevraagd waar de gekoppelde bestanden staan. Als ik het bestand niet gedeeld maak, dan worden de koppelingen wel automatisch bijgewerkt, weet iemand waar dit aan ligt.

alvast bedankt voor jullie reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
97? Werk je in een museum? ;) Ik vrees dat onze kennis over '97 wat is afgezakt.. :p

Waarschijnlijk bedoel je iets als werkbladbeveiliging/lock. Gedeelde excelbestanden als in dat je met meerdere gebruikers erin kan werken? Dat is sowieso vragen om problemen, aangezien imo die functie nog steeds niet bugvrij genoeg is gemaakt door microsoft (in ieder geval t/m 2007). Of gaat het erom dat netwerklocaties op verschillende computers anders zijn?

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja het is inderdaad antiek :X , ik zelf werk met 2003, maar ook in de versie van 2003 vind ik niet hoe je deze funties in de menu niet toegankelijk kunt maken. Het excelbestand waarvoor bepaalde functies niet benaderbaar zijn, is ook gemaakt met excel 97. Ik weet dat het ook bij latere versies dit mogelijk is, maar ik weet alleen niet hoe, ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen

Wat betreft het gedeelde bestand, werkt over het geheel genomen goed. Alleen de koppelingen worden niet automatisch bijgewerkt in een gedeeld bestand. De netwerklocties van de PC's zijn allen hetzelfde, alleen kan er verschil zijn in de autorisatie, deze zijn in dit geval allen gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad werkbladbeveiliging. Ook met VBA kan het, maar ik kan me niet herinneren hoe het in XLS97 zit. Check even Application.CommandBars
Edit: [google=excel vba disable menu] dus :)

[ Voor 14% gewijzigd door F_J_K op 28-04-2010 15:18 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thx FJK ik heb de volgende site gevonden hoe je de menus of delen ervan niet benaderbaar kunt maken
http://www.rondebruin.nl/menuid.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Yup. Dank@update, nuttig voor anderen met dezelfde vraag :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1