• Koozza
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-02 20:18

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zit met een probleem. Ik heb een ATI kaart in mijn pc zitten nu. Een 4870. Deze heeft 2 DVI aansluitingen waarvan ik nu 1 voor mijn monitor gebruik, en eentje met een verloopstukje naar HDMI convert, en die gaat naar mijn TV. Nu krijg ik binnekort een 2e monitor erbij, en heb ik dus een aansluiting te weinig.

Nu heb ik hier een Nvidia 7600 (dacht ik) liggen die ook een DVI aansluiting heeft. Is het mogelijk om die Nvidia naast mijn ATI erbij te zetten (mijn moederboard kan het hebben, het is een XFX 780i) en de ATI bijvoorbeeld de 2 monitoren aan te laten sturen en de Nvidia de HDMI? Of gaat dit problemen opleveren?

Kan iemand mij hier iets meer over vertellen? Naar wat ik had gevonden op google kreeg ik allemaal te zien dat het niet mogelijk was, maar toch hoor ik van sommige mensen dat het juist wel mogelijk is. Als iemand mij hier meer over kan/wil vertellen, graag!

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:15
Zover ik weet kan het alleen met windows 7, die kan met verschillende videokaart drivers overweg, In alle andere gevallen (misschien op linux na) kan het niet.

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Was ik vergeten te zeggen, ik draai windows 7 Ultimate 64bit :)

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09-2025
Het is niet een superoplossing maar wat ik lees over ati en nvidia combineren, het kan wel.

bv hier
http://www.tomshardware.c...5-running-nvidia-computer

• Appel
  • Laatst online: 22-01 15:44
Ik heb het zelf een tijdje gedaan. Als je geen behoefte hebt om de 7600 PhysX te laten draaien is het gewoon een kwestie van 'm erin steken en drivers installeren.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
cossy nl schreef op woensdag 28 april 2010 @ 10:04:
Zover ik weet kan het alleen met windows 7, die kan met verschillende videokaart drivers overweg, In alle andere gevallen (misschien op linux na) kan het niet.
Het kan alleen niet met Vista, windows XP kon het ook nog.

2 grafische kaarten naast elkaar kan normaal wel. Wat niet kan, is de kaarten laten samenwerken (nog niet) of met de laatste drivers (zonder patch) de ati als hoofdkaart en de nvidia als physix kaart.

En als je de kaarten toch hebt liggen, kan je toch even proberen, desnoods met een reserve hdd die je hebt liggen om windows niet te vern**ken.

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
LzpAppel schreef op woensdag 28 april 2010 @ 10:16:
Ik heb het zelf een tijdje gedaan. Als je geen behoefte hebt om de 7600 PhysX te laten draaien is het gewoon een kwestie van 'm erin steken en drivers installeren.
Als het goed is kan de 7600 geen PhysX :) (In ieder gevan niet volgens: http://www.nvidia.com/object/physx_gpus.html)

EDIT: heb nu die Nvidia erbij gezet en windows herkent hem inderdaad :) Nog even de drivers wat updaten. Ik wou het gewoon eerst even vragen voordat ik mijn pc voorgoed verneukte :P

[ Voor 19% gewijzigd door Koozza op 28-04-2010 10:21 ]

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:15

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

kluyze schreef op woensdag 28 april 2010 @ 10:18:
[...]
Het kan alleen niet met Vista, windows XP kon het ook nog.

2 grafische kaarten naast elkaar kan normaal wel. Wat niet kan, is de kaarten laten samenwerken (nog niet) of met de laatste drivers (zonder patch) de ati als hoofdkaart en de nvidia als physix kaart.

En als je de kaarten toch hebt liggen, kan je toch even proberen, desnoods met een reserve hdd die je hebt liggen om windows niet te vern**ken.
Zelfs met windows 98SE kon dat vroeger! Ik had mijn S3 Trio 64 gecombineerd met een VooDoo Rush (superkaart was dat joh!!) >:) :9~

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

Pagina: 1