Outlook 2003 SP3 "verliest" profile *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donniewiko
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-10-2023
Wij gebruiken Outlook 2003, en nu komt het soms voor dat een gebruiker al zijn instellingen kwijt is. Instellingen die normaal in zijn profiel staan.

Als ik vervolgens bij zijn profielen kijk zie ik nu 2 profielen staan:

Outlook (standaard profiel die we aanmaken, en ook altijd gebruikt moet worden)
BACKUP OF Outlook (die komt er ineens bij)

Dit kan zelfs oplopen tot BACKUP1, BACKUP2 etc.

Ik heb getracht te zoeken maar de zoekwoorden die ik gebruik geven alleen maar resultaten over het backuppen van je outlook profile, wat hier niet de issue is.

Weet iemand hoe dit kan gebeuren?

Alvast bedankt,
Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:56

lier

MikroTik nerd

Misschien kan je nog iets aanvullends zeggen:

OS ?
Domein ?
Roaming profiles ?
Exchange ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donniewiko
Sorry, was ik vergeten.

Exchange Server 2003 Sp2
Op een windows Server 2003
Windows XP
profiles staan op een netwerk schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donniewiko
Bump.

ps Profile staat lokaal, archief map staat op een netwerk share.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donniewiko
Niemand die hier ooit tegenaan gelopen is? of mij een richting kan geven waar ik naar moet zoeken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Hoe configureer je de mail profielen voor de gebruikers?

Het ziet er naar uit dat je een script gebruikt en dat het script ook wordt uitgevoerd wanneer de gebruikers al een profiel hebben. In dat geval wordt er eerst een backup gemaakt van het huidige mail profiel voordat het nieuwe mail profiel wordt aangemaakt.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zou gelijk aan een Virusscanner denken, of zo'n rampenprogramma als CCCleaner...

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Ben pas nog tegen hetzelfde probleem aangelopen op 2 PC's, ik heb uiteindelijk de PC's opnieuw geïnstalleerd, deze waren ooit lid geweest van een ander domein, weet niet zeker of daar het probleem in zat, maar na de herinstallatie ben ik niet meer tegen dit probleem aangelopen. Ook heb ik nieuwe profielen aangemaakt voor de gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donniewiko
Roady81 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:18:
Hoe configureer je de mail profielen voor de gebruikers?

Het ziet er naar uit dat je een script gebruikt en dat het script ook wordt uitgevoerd wanneer de gebruikers al een profiel hebben. In dat geval wordt er eerst een backup gemaakt van het huidige mail profiel voordat het nieuwe mail profiel wordt aangemaakt.
Dit klinkt erg logisch, we gebruiken een kixtart script die een exchange sleutel goed zet. (verwijzing naar een .prf bestand)

Ik ga dit even uittesten: ik haal deze regel eruit om te kijken of dit het misschien oplost.
sanfranjake schreef op maandag 10 mei 2010 @ 18:46:
Ik zou gelijk aan een Virusscanner denken, of zo'n rampenprogramma als CCCleaner...
We gebruiken soms CCleaner maar niet elke keer bij opstarten. Lijkt mij dan ook niet dat dit het probleem is.
vinniel83 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 19:09:
Ben pas nog tegen hetzelfde probleem aangelopen op 2 PC's, ik heb uiteindelijk de PC's opnieuw geïnstalleerd, deze waren ooit lid geweest van een ander domein, weet niet zeker of daar het probleem in zat, maar na de herinstallatie ben ik niet meer tegen dit probleem aangelopen. Ook heb ik nieuwe profielen aangemaakt voor de gebruikers.
De computers in kwestie zijn alleen op dit netwerk geweest. Hebben ook al een nieuwe install gedaan, maar het probleem blijft aanwezig.

Bedankt voor de feedback

mvg,
Jeroen
Pagina: 1