Toon posts:

Sony USB stick veroorzaakt BSOD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 Sony usb sticks, 1 x 8 Gb en 1 X 4 Gb, beide leveren, op 2 verschillende PC's 't zelfde probleem op: zodra ik ze inplug krijg ik af-en-toe een BSOD (sorry .. vergeten de code's op te schrijven). Het probleem krijg ik of ik 'm nu op de vaste porten inplug, of op een USB Hub.
Vreemd genoeg helpt formatteren een poosje, maar dan komt 't weer terug.
Gisteren plugde ik ze in m'n laptop, en ik zag batterybar even heel raar omhoog springen, van een laadtijd van 1 uur naar 3 uur, en toen, pats.. .weer een BSOD (sluiting ????).
De beide Pc' draaien onder Windows 7 Home premium, op m'n werk, met XP, lijkt het of de sticks wel werken (maar omdat 't probleem niet aldoor optreedt, weet ik dat uiteraard niet zeker).
Ik vind het erg raar dat ik dit met 2 sticks heb, op 2 verschillende PC's, maar op Google kan ik er eigenlijk niets over vinden.
Overigens werken alle andere USB apparaten, schijven, scanner, SD-Card reader, muis etc. probleemloos op beide computers.

Heeft iemand enig idee ? Alle tips/hinst zijn welkom.
Overigens zijn de beide memory stick al lang over de garantie (denk ik) bonnen of zo heb ik al lang niet meer, dus teruggaan naar de winkel of Sony lijkt me geen reële optie.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2010 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Ja, dat riekt inderdaad wel een beetje naar sluiting in de sticks. Vreemd dat ze er allebei last van hebben, maar als het hetzelfde merk is zal dat dan wel een ontwerp- of productiefout zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbonator
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-03 19:47
Dit probleem hoeft niet aan je Sony stick te liggen. Ik heb hetzelfde probleem (Sony 4Gb), echter alleen i.c.m. 1 bepaalde laptop (Fujitsu). Deze had het probleem met Vista home maar na nieuwe installatie van Win 7 home P is het probleem gebleven. Mijn externe HD geeft hetzelfde probleem. Lijkt mij meer een hardware issue.

Na een klein jaar eindelijk de oplossing. Het probleem wordt veroorzaakt door het gebruik van 2 verschillende merken geheugenbankjes. Een verwijdert en probleem opgelost.

[ Voor 21% gewijzigd door Turbonator op 09-05-2010 09:56 ]