Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:45
Beste mensen,

Ik ben van plan om thuis een draadloos netwerk aan te sluiten. Hetgeen wat we nu hebben is:

Wanadoo Livebox
Switch

Alles is tot nu toe in ons huis bekabeld. Dit zal ook zo blijven voor de desktop PC's. De reden om draadloos erbij te nemen is vanwege de aanschaf van een macbook.

Nu was ik van plan om een draadloos router (waarschijnlijk deze: http://www.sitecom.com/im...image/4004/WL-306-Box.jpg) achter de livebox te plaatsen, en onze huidige switch zodoende te vervangen.

De setup zal dan als volgt zijn:

Wanadoo Livebox met daarachter de Sitecom Wireless Router.

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met het instellen van een dergelijk netwerk?

Ik had overigens wel gelezen dat het mogelijk was om via Online (voormalig Wanadoo) een draadloos netwerkadapter te kunnen huren (á 1-3E) per maand. Maar in mijn geval is het echter voordeliger om deze draadloze router aan te schaffen. Deze koop ik namelijk nieuw over van een vriend.

Hebben jullie tips e.d. bij het aansluiten van zo'n netwerk. Alles is welkom

met vriendelijke groet,
reAaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:40
Met een beetje zoeken kom je uit op de bridged modus van een router. Deze modus doet precies wat jij wilt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
Oké Oké. Ik heb inderdaad nog het een en ander gelezen, en heb al een idee hoe het werkt, aangenomen dat de menu's van de sitecom routers hetzelfde zijn, moet dat eigenlijk wel goed komen. Het is nu alleen wat lasting te visualizeren omdat ik nog geen van beide producten in huis heb, behalve de livebox dan.

Als ik het goed heb zit het dus zo:

samengevat: wat je dus eigenlijk doet is het voorkomen dat twee verschillende routers als router gaan functioneren, wat vaak problemen oplevert. Als oplossing daarvoor laten we de Livebox gewoon zijn werk doen als voorheen, alleen in plaats van een switch, komt er een draadloos router waarbij de 'router-functie' wordt uigeschakeld. Door het bridgen wordt deze router een switch, enkel in dit geval mét draadloze verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-05 14:07
reAaa schreef op woensdag 28 april 2010 @ 00:59:
Beste mensen,

Ik ben van plan om thuis een draadloos netwerk aan te sluiten. Hetgeen wat we nu hebben is:

Wanadoo Livebox
Switch

Alles is tot nu toe in ons huis bekabeld. Dit zal ook zo blijven voor de desktop PC's. De reden om draadloos erbij te nemen is vanwege de aanschaf van een macbook.

Nu was ik van plan om een draadloos router (waarschijnlijk deze: http://www.sitecom.com/im...image/4004/WL-306-Box.jpg) achter de livebox te plaatsen, en onze huidige switch zodoende te vervangen.

De setup zal dan als volgt zijn:

Wanadoo Livebox met daarachter de Sitecom Wireless Router.

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met het instellen van een dergelijk netwerk?

Ik had overigens wel gelezen dat het mogelijk was om via Online (voormalig Wanadoo) een draadloos netwerkadapter te kunnen huren (á 1-3E) per maand. Maar in mijn geval is het echter voordeliger om deze draadloze router aan te schaffen. Deze koop ik namelijk nieuw over van een vriend.

Hebben jullie tips e.d. bij het aansluiten van zo'n netwerk. Alles is welkom

met vriendelijke groet,
reAaa
Het kan prima werken, zelf ben ik alleen niet zo kapot van sitecom maar dat is wellicht persoonlijk.
Bedenk wel dat die 3 euro huur per maand is incl ondersteuning en garantie. Als er iets mis is met je draadloze netwerk kun je aankloppen bij online, met je eigen router niet. Ook als het apparaat kapot gaat krijg je van online kostenloos een nieuwe, wederom ook met je eigen router na verloop garantie niet.
Ligt er dus maar net aan wat de "voordelige keuze" is. Mocht je bovendien al contractvrij zijn zou ik even bellen met de klantenservice voor een verlengingsaanbod wellicht kun je gratis wifi krijgen dan is niet makkelijk te raden wat de "echt" voordelige keuze is:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
Mgear, klopt wat je zegt inderdaad. Ik ga er echter niet vanuit dat een nieuwe router het snel begeeft. Wat je dan gaat bedenken is een doemscenario. Natuurlijk kan zoiets voorkomen, en moet ik daar ook rekening mee houden, maar zoiets moet je van tevoren al incalculeren en dat is tevens bij alle aankopen. Gelukkig bestaat er zoiets als Tweakers en Google, waar je met zoeken 9 van de 10 keer wel jouw probleem weet te vinden en waarbij mede forumgebruikers met verschillende oplossingen komen.
Zoals je in je laatste zinnetje aankaart, ga ik vanmiddag even de klantenservice bellen om te vragen wat de mogelijkheden zijn.

Met vriendelijke groet,
reAaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:49
En bedenk dat je Livebox al een router is. Router achter router is een hoop ellende zoeken, liefst instellen als accesspoint en gewoon de DHCP van de Livebox gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-06 20:25

IEF

Why so serious?

Dit is echt letterlijk al een stuk of honderd keer langsgekomen.

GoT is geen helpdesk, we verwachten van jou eigen inzet, daarbij mag je op z'n minst aangeven wat je zelf al gezocht/gevonden hebt. Dit subforum staat er in elk geval vol mee.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.