Fancontroller met software

Pagina: 1
Acties:

• Omemanti
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-01 22:34
Goede dag,

Ik ben opzoek naar een fan controller die ik vanuit windows zou kunnen aansturen.

Ik heb namelijk net een mooie Coolermaster CM690 II advanced.
Deze kast zit nokkie vol met Fan's.
Er passen maar 3 fans op mn mobo en heb er nu 3 direct op de voeding aangesloten en stomen nu op volle toeren wat veel onnodige herrie maakt.

Ik heb heb het liefst geen lichtjes en gekkigheid en ben blij dat het lichtje van mijn front fan het ook niet doet ;)
Vandaar dat ik een controller zoek die ik in een vrij PCI oid kan plaatsen waarmee ik de fans kan aansturen.

Heeft iemand enig idee of deze dingen bestaan, ik kom via google niet al teveel tegen.

Alvast bedankt,
Mark

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:04

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het gaat hier dan wel om een controller, maar niet echt over I/O :) , dit lijkt mij meer iets voor het subforum "Cooling", een kleine verhuizing dus.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 23:25
ik zou gewoon als ik jou was een fancontroller halen die in je 5,25' bay kan , waarvan je het schernpje uit kan zetten,

je kan ook de fans op 7 volt laten draaien door 5+12 volt te gebruiken ( een molex adapter aanpassen)

[ Voor 30% gewijzigd door [Remmes] op 27-04-2010 23:37 ]

ja, daag.

• Omemanti
_Dune_ schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 23:06:
Het gaat hier dan wel om een controller, maar niet echt over I/O :) , dit lijkt mij meer iets voor het subforum "Cooling", een kleine verhuizing dus.
Danku :)
ik zou gewoon als ik jou was een fancontroller halen die in je 5,25' bay kan , waarvan je het schernpje uit kan zetten,

je kan ook de fans op 7 volt laten draaien door 5+12 volt te gebruiken ( een molex adapter aanpassen)
Mjah ik heb verschillende voorbij zien komen, zal het ook maar overwegen als optie.
Ben nu alleen nog benieuwd of er fancontrolers zijn die je via een gui in windows (linux) zou kunnen aansturen.

Bedankt! _/-\o_
Mark

• [Remmes]
Omemanti schreef op woensdag 28 april 2010 @ 07:54:
[...]

Danku :)

[...]

Mjah ik heb verschillende voorbij zien komen, zal het ook maar overwegen als optie.
Ben nu alleen nog benieuwd of er fancontrolers zijn die je via een gui in windows (linux) zou kunnen aansturen.

Bedankt! _/-\o_
Mark
zover ik weet niet...

ja, daag.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Best wel. Zoek maar eens op "USB fan controller" bijvoorbeeld.
Nadeel van zo'n software is dat je beperkt bent door de driversupport. 64-bit versies van Windows en Linux vallen vaak uit de boot.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
http://www.ikbenstil.nl/C...Balancer-bigNG::2332.html
Zoek een review hierover.

Zover ik weet is er nog 1 of 2 andere kontroller maar daar weet ik de naam niet meer van.

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

pricewatch: Scythe Kaze Server Fan Controller zo iets is het makkelijkst. Niet overdreven veel lampjes etc maar gewoon duidelijk aantal rpm etc. En hij is in mijn ogen nog mooi ook.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• [Remmes]
Xenomorphh schreef op woensdag 28 april 2010 @ 16:55:
pricewatch: Scythe Kaze Server Fan Controller zo iets is het makkelijkst. Niet overdreven veel lampjes etc maar gewoon duidelijk aantal rpm etc. En hij is in mijn ogen nog mooi ook.
en het licht spectakel kan volgens mij ook uitgezet worden met de kaze server ofniet?

ja, daag.

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:32
Ik ben een tijd een mCubed T-balancer gebruikt, daar kun je ALLES mee doen (met fans dan hé :) )
Heeft wel wat tijd en experimenteren nodig om te werken zoals je wil, maar eenmaal ingesteld zijn de mogelijkheden legio.

Je kunt zowel met temperatuursensoren werken als met de interne sensoren van je moederbord (via speedfan/mbm dan)!

Moest je interesse hebben ze mag hier weg (normaal met alle onderdelen er nog bij) pm maar

• Omemanti
Ik heb na wat zoek een medetweaker gevonden die mij de "NZXT Sentry 2" aanrade, hierbij kan je makkelijk 5 fans aansluiten en het schermpje kan nog uit ook :)

Bedankt voor de reacties!

Mark

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-12-2025
Remmes_NT schreef op woensdag 28 april 2010 @ 17:11:
[...]

en het licht spectakel kan volgens mij ook uitgezet worden met de kaze server ofniet?
Yups, er zit een on- en offknop op voor het display.

Gamertag for Xbox: R0SSI

Pagina: 1