Beste tweakers,
Ik kom er niet meer uit. Ik hoop dat iemand een licht kan schijnen op het probleem waar ik mee zit.
Probleem:
Als ik een bestand van PC A naar PC B een kopieer haal ik een snelheid van zo'n 70 a 80 MB per seconde. Als ik echter van PC B naar PC A iets kopieer loopt de snelheid terug en blijft deze teruglopen. Bij een bestand van zo'n 6 gig piekt de snelheid over de volle bandbreedte en binnen 2 seconden zakt het hele boeltje in elkaar. Na zo'n 3 gig is er nog een snelheid van 6 MB over die nog steeds terugloopt.
Gezien ik een Gigalan netwerk heb liggen, verwacht ik er veel meer van. Wie weet raad?
Netwerkconfiguratie en specs:
Specs PC A:
Moederbord: Asus M3A76-CM
Onboard Ethernet LAN: Realtek RTL8111C
Processor: AMD Athlon II X2 240 (Boxed, OPGA, "Regor")
Geheugen: Kingston ValueRAM 2 GB DDR2-800
Harddisk voor OS: Maxtor 7L250S0 ATA Device
Opslagdisks: 4x Western Digital WD15EARS (Caviar Green / 1,5 TB) in RAID5 configuratie*
* RAID5 door hardwarecontroler: Dawicontrol DC-4300
Specs PC B:
Moederbord: GigaByte GA-X58A-UD5
Onboard Ethernet LAN: 2x Realtek RTL8111D chip (10/100/1000 Mbit)
Processor: Intel Core i7 920
Geheugen: GEIL 6 GB DDR3-1333 Tri-Kit
Harddisk: SSD Intel Postville X25-M SSDSA2MH160G2R5 160GB
- Beide PC's draaien op Windows 7 Ultimate 64bit
- Beide PC's Zijn aangesloten op: P-Link TL-SG1008D 8-Port GigaBit Desktop Switch
- Het hele netwerk zit op CAT6 bekabeling
Al geprobeert om probleem te verhelpen:
- Kabels nagekeken en vervangen
- 3 verschillende switches geprobeert en signaalstatus gecheckt
- Instellingen van de netwerkkaarten (advanced config) op allerlei manieren aangepast
- Jperf gedraait:
A -> B : 938 Mbits/s
B -> A : 391 Mbits/s
- Virusscanners uit
- Firewall uit
- Drivers opnieuw geinstalleerd
- CPU load blijft onder de 5%
- Geheugengebruik blijft onder de 40%
Ik ben nu ruim twee weken bezig en in staat om de handdoek in de ring te gooien.
Als het zo mocht zijn dat er niets aan te veranderen is, zou dan iemand me in ieder geval kunnen vertellen
waarom dat zo is?
Iedere reaktie is welkom mensen. De gouden tip kan er altijd tussen zitten, toch?
Ik kom er niet meer uit. Ik hoop dat iemand een licht kan schijnen op het probleem waar ik mee zit.
Probleem:
Als ik een bestand van PC A naar PC B een kopieer haal ik een snelheid van zo'n 70 a 80 MB per seconde. Als ik echter van PC B naar PC A iets kopieer loopt de snelheid terug en blijft deze teruglopen. Bij een bestand van zo'n 6 gig piekt de snelheid over de volle bandbreedte en binnen 2 seconden zakt het hele boeltje in elkaar. Na zo'n 3 gig is er nog een snelheid van 6 MB over die nog steeds terugloopt.
Gezien ik een Gigalan netwerk heb liggen, verwacht ik er veel meer van. Wie weet raad?
Netwerkconfiguratie en specs:
Specs PC A:
Moederbord: Asus M3A76-CM
Onboard Ethernet LAN: Realtek RTL8111C
Processor: AMD Athlon II X2 240 (Boxed, OPGA, "Regor")
Geheugen: Kingston ValueRAM 2 GB DDR2-800
Harddisk voor OS: Maxtor 7L250S0 ATA Device
Opslagdisks: 4x Western Digital WD15EARS (Caviar Green / 1,5 TB) in RAID5 configuratie*
* RAID5 door hardwarecontroler: Dawicontrol DC-4300
Specs PC B:
Moederbord: GigaByte GA-X58A-UD5
Onboard Ethernet LAN: 2x Realtek RTL8111D chip (10/100/1000 Mbit)
Processor: Intel Core i7 920
Geheugen: GEIL 6 GB DDR3-1333 Tri-Kit
Harddisk: SSD Intel Postville X25-M SSDSA2MH160G2R5 160GB
- Beide PC's draaien op Windows 7 Ultimate 64bit
- Beide PC's Zijn aangesloten op: P-Link TL-SG1008D 8-Port GigaBit Desktop Switch
- Het hele netwerk zit op CAT6 bekabeling
Al geprobeert om probleem te verhelpen:
- Kabels nagekeken en vervangen
- 3 verschillende switches geprobeert en signaalstatus gecheckt
- Instellingen van de netwerkkaarten (advanced config) op allerlei manieren aangepast
- Jperf gedraait:
A -> B : 938 Mbits/s
B -> A : 391 Mbits/s
- Virusscanners uit
- Firewall uit
- Drivers opnieuw geinstalleerd
- CPU load blijft onder de 5%
- Geheugengebruik blijft onder de 40%
Ik ben nu ruim twee weken bezig en in staat om de handdoek in de ring te gooien.
Als het zo mocht zijn dat er niets aan te veranderen is, zou dan iemand me in ieder geval kunnen vertellen
waarom dat zo is?
Iedere reaktie is welkom mensen. De gouden tip kan er altijd tussen zitten, toch?
´Ik weet het niet´ is ook een antwoord op de gestelde vraag ;-)