Kan niet in NTFS formatteren

Pagina: 1
Acties:

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:43
Hallo :)
Ik heb hier een 16GB USB flash stick van Qmotion, gekocht/geruild in de locale computer shop. Nu werkt die perfect in FAT32 mode, alleen hapert hij bij het afspelen van bestanden meer dan 4GB en wilt hij bij een NTFS format niet helemaal formatteren: Hij geeft een error bij het einde van de format. Ook via HP USB Storage Format Tool wilt die niet formatteren. Hoe komt dit? Een andere USB stick werkt/presteert wel prima. :(
Bedankt :D

*voor de duidelijkheid: het gaat om dit model:
http://www.qmotion.nl/nl/...b535557455764505b45565f21

En ja, ik heb het al geprobeerd op meerdere computers.

[ Voor 20% gewijzigd door ikt op 27-04-2010 21:06 ]

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 11:39

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

De 1 miljoen dollar vraag is dan natuurlijk: Welke foutmelding krijg je aan het eind?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• ikt
Tukk schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:08:
De 1 miljoen dollar vraag is dan natuurlijk: Welke foutmelding krijg je aan het eind?
'Kan het formatteren niet voltooien.' En andere programma's geven precies dezelfde informatie. Meer staat er niet op. (Nee, niet eens een of andere foutcode. Alleen maar een bericht van 'Ja hoiie, bekijk het maar'.)

[ Voor 13% gewijzigd door ikt op 27-04-2010 21:10 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:38

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik had laatst een "4GB" stickje á la "zakengeschenkje"/uitdeel op beurs. Van buiten iets specifieks (een vrachtwagentje van een bekende Nederlandse logistiek boer) van het bedrijf, en van binnen een honky-tonk merk goedkope stick.

Ik kreeg een zelfde soort foutmelding, bij conversie/reformat naar NTFS, en na het uitsluiten van software (andere stick in dezelfde PC, zelfde stick in andere PC), heb ik het ding eens open gehaald. Wat bleek:

Honky tonk had een 2GB stick van een nieuwe "BIOS", header, en overige stickers voorzien. De 2GB stick die mogelijk van dezelfde "band" af loopt als de 4GB sticks, was overgeklokt... hij had zijn extra cores unlocked. Om maar een paar synoniemen te noemen. Soms werkt het (net zoals X2 of X3 AMD CPU's die als X4 kunnen werken soms), maar soms ook niet. En dat was mijn geluk. Nou... mijn geluk? Eerder het geluk van de importeur, die erg slordig is geweest. Het is gewoon oplichting van de fabrikant, als je het mij vraagt.

Misschien is jou iets soortgelijks overkomen.

• ikt
Dat kan het verklaren, de vorige USB stick van dit merk had precies hetzelfde probleem. Omgewisseld met een gloednieuw exemplaar: Zelfde probleem. Is er een manier dat ik wel een degelijke USB stick kan krijgen?

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Heb je al met diskpart geprobeerd?

in windows DISKPART starten, SELECT DISK 0 (als disk 0 die disk is, anders ander nummer!) uitvoeren, CLEAN DISK uitvoeren en dan eens kijken.

Voor het bepalen van het juiste disknummer kan je in DISKPART het commando LIST DISK uitvoeren

code:
1
2
DISKPART.EXE
LIST DISK

Dan krijg je een overzicht zoals dit:
code:
1
2
3
DISK ###  Status    Size      Free     Dyn  Gpt
--------  --------  --------  -------  ---  ---
Disk 0    Online    119 GB     19 GB

Als je dus meer disks hebt, dan krijg je extra regels te zien, gebruik het nummer uit de eerste kolom in de volgende command's
code:
1
SELECT DISK x

Waarbij x staat voor de disk die je wilt cleanen (de USB stick dus)
code:
1
CLEAN

En dan vervolgens met CREATE PARTITION en nog wat opties een nieuwe partitie aanmaken, en als laatste een partitie formatteren: (voor meer informatie zie link)
code:
1
2
3
create partition primary [size=<n>] [offset=<n>] [id={byte|guid}] [align=<n>] [noerr]
create volume simple [size=<n>] [disk=<n>] [align=<n>] [noerr]
format [{fs=<ntfs|fat|fat32>] [revision=<x.xx>] | recommended}] [label=<"label">] [unit=<n>] [quick] [compress] [override] [nowait] [noerr]

[ Voor 29% gewijzigd door Gé Brander op 27-04-2010 21:43 . Reden: Extra info toegevoegd ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• ikt
Jammer genoeg heeft het bovenstaande ook niet gewerkt. Dan moet ik maar leven met FAT32. :(

Misschien een keer eens HFS+ oid. gebruiken, alleen is die nogal onbruikbaar op Windows.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

ikt schreef op woensdag 28 april 2010 @ 15:45:
Jammer genoeg heeft het bovenstaande ook niet gewerkt. Dan moet ik maar leven met FAT32. :(

Misschien een keer eens HFS+ oid. gebruiken, alleen is die nogal onbruikbaar op Windows.
Kreeg je een foutmelding dan of zo? Waar ging het fout?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• ikt
c70070540 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 16:45:
[...]

Kreeg je een foutmelding dan of zo? Waar ging het fout?
Ik was weg (dat ding deed er 2.5 uur over om te formatteren!), maar volgens mij pa stond er dezelfde melding in andere woorden, geen extra info.

HFS+ werkt trouwens erg goed. Alles kopieert, en speel fijn af op onze media-speler. Dankjullie voor de hulp :)

• ikt
Oké, nieuw ding:

Ik ben via wat gegoogle op 'testdisk' gestuit. Dit programma ziet wel wat er mis is. Alleen weet ik niet hoe het werkt of wat ik moet doen hier. Iemand anders ervaring hiermee?

http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Step_By_Step
Pagina: 1