Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueCola
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-06 00:59
Net mijn nieuwe Samsung B7330 (Omnia pro) binnnen, mooie windows phone, in de eerste paar uurtjes fijne ervaring. Nu heb ik natuurlijk TomTom erop gezet, maar dat geeft problemen helaas. Hij zegt dat er geen GPS apparaat gevonden is, terwijl er op de samsung site zelf opstaat dat er A-GPS inzit. (Hier was ik vrij zeker van, maar wou het toch even checken). Hierna zei iemand dat ik inplaats van de optie ingebouwde gps, NMEA moest kiezen. Dit had helaas, óók al geen effect. Na wat google werk vond ik dat je de firmware moest updaten. Op de samsungsite zelf vond ik geen update, en een firmware van een xxxxxxxx.webs.com downloaden lijkt me ook niet betrouwbaar.
Iemand nog enig idee?

Alvast bedankt,
BlueCola

And that's how one and one makes three.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
A-GPS is wat anders dan GPS. A-GPS ondersteunt het GPS device bij het zoeken naar GPS satellieten (denk aan positie opvragen via internet). Volgens mij is GPS niet standaard op jouw telefoon.

Zie hier voor meer informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueCola
ElementriX schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:33:
A-GPS is wat anders dan GPS. A-GPS ondersteunt het GPS device bij het zoeken naar GPS satellieten (denk aan positie opvragen via internet). Volgens mij is GPS niet standaard op jouw telefoon.

Zie hier voor meer informatie
A-GPS is alleen dat de telefoonpalen een ruwe positie geven, zodat de satelieten je makkelijker kunnen vinden. De X1 heeft bijv. ook A-GPS, maar tomtom werkt daar prima op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:37
Blue-cola schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 23:09:
[...]

A-GPS is alleen dat de telefoonpalen een ruwe positie geven, zodat de satelieten je makkelijker kunnen vinden. De X1 heeft bijv. ook A-GPS, maar tomtom werkt daar prima op.
de x1 heeft dan ook zowel A-GPS als een echte hardware GPS module. Dus dat is geen argument.
Ik ga er trouwens van uit dat een omnia pro ook gewoon een hardware GPS heeft, maar dat terzijde.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-08 19:31
Volgens mij is er op de B7330 wel gewoon gps aan boord, zie hier. En ik dacht dat 't ook op de doos staat dat 't erin zit (heb 't toestelletje ook hier nog ergens liggen, had 'm gewonnen ;) )

Als je gps wilt gebruiken, kan je het best de instellingen op 'andere NMEA' zetten en baud4800. De eerste fix duurt meestal een tijdje, probeer maar even buiten te staan (tijdens hond uitlaten o.i.d.) en dan verbinding te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueCola
brrrt schreef op woensdag 28 april 2010 @ 12:02:
Volgens mij is er op de B7330 wel gewoon gps aan boord, zie hier. En ik dacht dat 't ook op de doos staat dat 't erin zit (heb 't toestelletje ook hier nog ergens liggen, had 'm gewonnen ;) )

Als je gps wilt gebruiken, kan je het best de instellingen op 'andere NMEA' zetten en baud4800. De eerste fix duurt meestal een tijdje, probeer maar even buiten te staan (tijdens hond uitlaten o.i.d.) en dan verbinding te maken.
...the Testapp recognizes the GPS on COM3 with 9600Baud and can work with it. The GPS Module seems to be working well, found my position after 10secs. TomTom however can't work with the GPS-Module... I'm on TomTom 7.910.

Any idea?

JC
Ik heb alle poorten op 4800baud geprobeert, en ook ook op 9600. Geen effect helaas, ik blijf de melding houden: Geen GPS apparaat!

Edit:
Heel veel lopen googlen, kom ik hier op uit (check nummer 7) http://gsmhelpdesk.nl/for...hilit=alles+over+de+i8000. Als ik dan de .cab installeer op mijn mobiel krijg ik de foutmelding "Dit bestand is niet bestemd voor u apparaat".
Iemand anders nog een idee, een alternatief voor gpsproxy misschien? Ook portsplitter is niet combitabel met de Omnia pro B7330

[ Voor 16% gewijzigd door BlueCola op 28-04-2010 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueCola
bump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-07 15:33

itsoutthere

The Truth

Hier draait Sygic McGuider prima op dit toestel en wel met de GPS op comport 3 en baudrate 9600

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-07 15:33

itsoutthere

The Truth

En hoe is het nou afgelopen?

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueCola
TomTom is gewoon verkansloost. Ik heb er voor gekozen Sygic 2009 op te zetten, maar die snapt niet dat je niet kan omkeren op de snelweg, en rechts over een rotonde moet gaan, en niet links. Nog niet helemaal tevreden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-01-2023
Bij mij werkt McGuider Prima (software technisch) enkel kan hij geen verbinding maken met mijn GPS en in het Windows gedeelte kan ik alleen geavanceerde GPS instelling vinden maar niet de normale waar ik poorten kan instellen en zo?

Weet iemand waar ik dat kan vinden?
Pagina: 1