Toon posts:

Switchen tussen Headset en speakers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Een simpele vraag. Ik heb een Creative TS6200 speakersysteem, maar ik gebruik meestal mijn headset. Om de speakers te gebruiken, trek ik gewoonweg het kabeltje uit het kastje waar de volumeknop opzit, dan gaat het geluid via de speakers.

Mijn vraag: Is er een programma ofzo om te kunnen switchen zonder het kabeltje te verwijderen? Want ik heb nu alle kabels weggewerkt, en het is best lastig om telkens de stekker eruit te trekken, aangezien ik dan door alle kabels moet gaan graven.

Dit zal wel niet mogelijk zijn, zowel zou dat nice zijn }:O

D422

• Excelb-boy
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Excelb-boy

The MOOVMNT

Zoek ook nog steeds naar zo'n oplossing, enige wat ik gevonden heb is een audioswitcher... Maar heb eerlijk gezegd niet zoveel zin om nog een kastje erbij te halen.

Dit is het kastje:
http://www.plantronics.co...35/cat3600586/prod3090125

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

in windows kan je ook speakers als default zetten, en speakers disabelen.
Dit is denk ik wat je zoekt.

• Valar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03:59
Of ga op zoek naar een simpele audio jack splitter.

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
Nee dat gaat denk ik niet werken, volgens mij zit die schakeling namelijk hardwarematig in dat kastje van de speakers. Dit is ook zo in mijn logitech set. Deze geeft dat dan weer door aan windows.

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:51

itarix

404 soul not found

Ik weet niet wat voor geluidskaart je hebt maar als je een Realtek kaart hebt en de officiele Realtek driver gebruikt kun je per audio out poort aangeven wat eruit moet komen.
Als je dan bij twee poorten Front speaker out opgeeft en je speakers op de ene en je headset op je andere poort doet dan heb je geluid op allebij de apparaten.
Kun je simpelweg je speakers / koptelefoon uitzetten.

Als je een digitale output gebruikt naar je speakers werkt dit trouwens niet.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

als het de koptelefoon op de speakers is aangelsloten gaat het niet werken via software, dan is het probleem hardware matig.
Kan de koptelefoon niet gewoon direct in de pc ?
Pagina: 1