Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 21:58
Hallo allemaal,

heb in het forum wat rondgekeken naar problemen met mijn cooler maar kan nergens wat vinden dus vandaar het nieuwe topic.

Ik heb enkele maanden geleden een kleine desktop met een p4 koeler van nexus van een medetweaker overgenomen. Deze maakt alleen ontzettend veel herrie :( . Ik dacht dat zal wel rommel zijn wat er in zit maar volgens verschillende sites is dit een prima en vooral stille koeler (19dba).(http://www.silentpcreview.com/article189-page1.html)

Weet iemand waar dit probleem vandaan zou kunnen komen?

alvast bedankt. :)

Verder info(Everest):
CPU Type Intel Pentium 4, 2800 MHz (14 x 200)
Intel La Crosse D865GLC (3 PCI, 1 AGP, 4 DIMM, Audio, Video, LAN)
Intel(R) 82865G Graphics Controller (96 MB)
Systeemgeheugen 1008 MB (PC2700 DDR SDRAM)
Harde schijf Maxtor 6E040L0 (40 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:29
Je weet wel zeker dat het geluid van de koeler komt? Die hardeschijf lijkt me ook een goede kandidaat voor wat betreft geluidsproductie.

Verder kan een koeler ook gewoon verslijten en meer geluid gaan maken. Ik neem aan dat je al wel geprobeert hebt om hem uit te stoffen etc?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen idee of dat ding een ball-bearing is of niet maar kan me zo voorstellen dat als de fan niet horizontaal ligt (en dus niet naar boven blaast), dat er na verloop van tijd best een heeeeeeel klein beetje speling op kan treden..

Trouwens, die review die je post, sluit af met:
The fan has a sort of clatter reminiscent of the little fans one often finds on video cards. It's not smooth and constant like a Panaflo 80L, but more of a solid drone at 12V. At lower speeds, it is quite a bit more relaxed, but still has sort of a puttering noise and a mild high pitched whine. Comparatively speaking, the Panaflo has a very quiet, homogenous sound to it at 7V, and no clatter to speak of. We would have much preferred to see the Nexus 80mm fan on this heatsink, as that fan is something of a noise champ.
Ik lees toch echt dat ze er niet zo heel tevreden over zijn, zeker niet op 12V.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
Harde schijf dacht ik idd ook meteen aan maar die blijkt redelijk stil :P
uitgestoft heb ik hem vanmiddag maar maakt geen enkel verschil.
Zou een fanmate een idee zijn om dit probleem op te lossen? volgens everest draait hij continu op ruim 2900 toeren (max?)

en hem op minder dan 12V zetten is dat een optie? en zoja hoe doe ik dat? heb hier namelijk geen ervaring mee. 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Ruut88 op 27-04-2010 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
Ruudvanelk schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 19:47:
Harde schijf dacht ik idd ook meteen aan maar die blijkt redelijk stil :P
uitgestoft heb ik hem vanmiddag maar maakt geen enkel verschil.
Zou een fanmate een idee zijn om dit probleem op te lossen? volgens everest draait hij continu op ruim 2900 toeren (max?)

en hem op minder dan 12V zetten is dat een optie? en zoja hoe doe ik dat? heb hier namelijk geen ervaring mee. 8)7
kan er geen nieuwe fan op? wat dacht je daar van

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
heb ik idd aangedacht maar het blijkt een raar tussenmaatje(ong 68mm) te zijn wat ik nergens kan vinden. mycom en paradigit(hier in de stad) zeggen dat ze hem ook niet kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:00

nWn

In Geocentric Orbit

Fanmate gaat waarschijnlijk prima werken, heb ik hier ook gebruikt voor mijn proc koeler. Gewoon zo eentje van Zalman, kost een paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
gaan we dat eens proberen binnenkort! bedankt voor de hulp allemaal
Pagina: 1