Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Ik heb al alles bij elkaar, alleen kan maar geen juiste keuze maken voor mijn geheugen.
Wellicht kunnen jullie mij hierbij helpen.

Ik heb het volgende al binnen:
Processor: Core™ i7-960 (4x 3200 MHz)
Moederbord: P6X58D Premium (Intel® X58)

Ik wil graag 6Gb geheugen hebben voor mijn configuratie, dat vind ik op dit moment wel voldoende.

Ik heb de volgende geheugen gezien:
Corsair Dominator TR3X6G1866C9DF
http://tweakers.net/price...x6g1866c9df.html#tab:info

Ik twijfel omdat ik ook geheugens gezien waar de snelheid minder is, maar ook de CAS Latency, merk je dit veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:31

D4NG3R

kiwi

:)

Als je een basisysteem heb kijk hier:
[BBG aanschaf] Budget- / Basissysteem maart 2010

Maar ik zie een dikke i7 dus kijk jij maar hier:
[BBG aanschaf] Game- en high-end Gamesysteem maart 2010

Ik schat dat over enkele minuten deze thread op slot word gezet.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 20:06
zo lang de voltages onder de 1.65 blijven. kan je CPU het geheugen aan. ga je hier overheen krijg je zeer waarschijnlijk problemen. ik zou gewoon voor Kingston of Crosair gaan.

dus blijf onder de 1.65 volt met je geheugen en je zit goed.

gametag: estruqiarixs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ga je zo extreem overklokken dat je 1866MHz geheugen nodig hebt? Dat is voor LN2-overklokrecords nog overdreven lijkt me :P

Dus gewoon lekker een 1066MHz-setje nemen als je niet (zwaar) gaat overklokken. Dat is toch de hoogste snelheid die s1336 standaard aan kan.

En lage CAS alleen zegt niet zo veel, wat wel wat zegt is als de CAS gedeeld door de kloksnelheid laag is. (CAS / kloksnelheid = vertraging)

[ Voor 21% gewijzigd door bwerg op 27-04-2010 19:26 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
bwerg schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 19:21:
Ga je zo extreem overklokken dat je 1866MHz geheugen nodig hebt? Dat is voor LN2-overklokrecords nog overdreven lijkt me :P

Dus gewoon lekker een 1066MHz-setje nemen als je niet (zwaar) gaat overklokken. Dat is toch de hoogste snelheid die s1336 standaard aan kan.

En lage CAS alleen zegt niet zo veel, wat wel wat zegt is als de CAS gedeeld door de kloksnelheid laag is. (CAS / kloksnelheid = vertraging)
hoogste is dacht ik toch echt 1600 MHZ maar je hebt echt niet zo hoog nodig. je geheugen kan zelf ook overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Ok.. alleen ik zag dat de moederbord Type geheugen DDR3 2000/1600/1333/1066 ondersteund. Dus dit betekend niet dat hij DDR3 2000mhz bijvoorbeeld ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
als het er staat ondersteund hij het. maar de vraag hier is of je het nodig hebt, ik neem aan dat je zoals bwerg zei. geen overklockrecord gaat neer zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Of latencies, timings, en kloksnelheden echt wat uitmaken voor je prestaties kun je prima teruglezen in de verschillende tests op het grote www. Daarnaast heb je nog de QVL van je moederbord en stikt het hier van de RAM topics waar je je licht op kunt steken. Reden genoeg om je eerst maar eens aan wat leeswerk te zetten.

Dit topic gaat op slot.

Mijn eerste officiele modwerk in PMG \0/
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.