Toon posts:

A clock interrupt was not received probleem met i7 + w7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

veel op dit forum geweest en ook maar eens een post doen van een ( blijkbaar ) vaker voorkomend probleem .

het is zo dat mijn onlangs gebouwde pc steeds een bsod geeft met de tekst : Stop 0x00000101 "A clock interrupt was not received on a secondary processor within the allocated time interval" dit begon al na de eerste installatie en met internet en mail ed gaat het langer goed . maar speel ik een video af dan is 10 minuten lang eer de bsod weer opduikt . heb al de voltage's aangepast en timingen van geheugen optie's uitgezet enz enz .

heb windows al 4x op een kale schijf geinstalleerd zowel w7 32 bit als w7 64 bit en dat doet ook niks . na een verse installatie een viede openen ( geen internet of losse drivers geeinstallerd ) en ook weer vast na een 10 minuten . vlc , of mediaplayer maakt ook niks uit . ik heb de processor op 1,35v ingesteld op vcore en lager en ook de ddr spanning op 1,65v maar nada . ook met een vaste instelling op de multiplier is niks verbeterd . ook onderclocken naar 2ghz of wat meer doet niks . soms krijg ik dan wel de bsod maar dan kan het geugen niet worden overgezet naar hdd en dan wringt het erger als dat windows nog wel het geheugen overzet in de bsod . koeling is geen probleem daar ik waterkoeling heb op de cpu en de gpu .

de enigste manier om de pc video's te laten afspelen en een dag te laten lopen zonder bsod is in de bios alles op 1 core in te stellen , op die manier heb ik door de ht toch 2 cores maar dat zouden er 8 moeten zijn . drivers updaten en bios heeft niks gedaan ook de intelchipset driver niet .

heb met de ombouw van een p5k naar huidig de hdd's van 4 x 1tb in raid overgezet naar de p6t en deze werkte zo weer op de nieuwe configuratie , maar door de standaard windows vervuiling heb ik er toch nieuwe windows opgezet , deze w7 versie liep op mijn p5k prima en ook op andere pc's . door het eerst nog onbekende crash probleem werden mijn raid instellingen na de eerste bsod ook corrupt en heb ik er 2 schijven uitgehaald en nu draait windows op 1 enkele schijf

ik heb in mijn pc:

asus p6t pro workstation mobo
intel core i7 960
6gb ddr3 1600mhz ocz low voltage geheugen oczv16003lv6gk
zalman voeding 500watt
asus gtx260 860mb videokaart 2x dvi
2x 1 tb wd sata harddisks
creative audigy 2zs
hp 2245w monitor
samsung 225mw monitor
logitech g15 keyboard en mx muis
2x dvdwriter
alles in een grote kast met custom waterkoeling en de cpu blijft onder 40 oC

zijn er hier mensen met een oplossing ......?

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-10-2025
als je je pc onlangs hebt gebouwd zou ik je CPU terugsturen met een RMA. hij klinkt in mijn oren gewoon defect.

gametag: estruqiarixs

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
test je geheugen met memtest,
nieuwste bios op je moederbord?
staan je geheugentimings goed?
en je geheugen frequentie?
test je cpu eens met prime95 small FFT's en blend.

maar eigenlijk staat dat hier allemaal ook in, neem maar eens door...
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Harm30 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 18:14:
als je je pc onlangs hebt gebouwd zou ik je CPU terugsturen met een RMA. hij klinkt in mijn oren gewoon defect.
ja hoor ligt aan de cpu.. 8)7 lekker dom antwoord.. hoe kun je zoiets nu zeggen met de informatie die is gegeven... zeg dan niets..

[ Voor 36% gewijzigd door nedernakker op 27-04-2010 18:15 ]

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Harm30
nedernakker schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 18:14:
test je geheugen met memtest,
nieuwste bios op je moederbord?
staan je geheugentimings goed?
en je geheugen frequentie?
test je cpu eens met prime95 small FFT's en blend.

maar eigenlijk staat dat hier allemaal ook in, neem maar eens door...
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[...]

ja hoor ligt aan de cpu.. 8)7 lekker dom antwoord.. hoe kun je zoiets nu zeggen met de informatie die is gegeven... zeg dan niets..
meteen in de aanval he, hij zegt zelf dat als hij in het bios alles op 1 core instelt hij geen crashes krijgt. :(

je kunt proberen eerst je CPU op een vriend zijn mobo proberen, mits deze natuurlijk ook S1366 hebben. als hij hier hier wel op doet. ligt het niet aan de CPU.

[ Voor 10% gewijzigd door Harm30 op 27-04-2010 18:43 ]

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-02 18:03
Er is denk ik ook iets mis met je CPU.
Ik heb ook een i7 gehad en die BSOD kreeg ik alleen als er te weinig spanning stond op mijn CPU (tijdens het overclocken) . En aangezien jij niet aan overclocken doet ligt het 1) aan je mobo 2) aan je CPU. Ik zou als ik jou was even je CPU in een ander mobo proberen.

meer leesvoer : http://www.evga.com/forumsarchive/tm.asp?m=100494809

• nedernakker
Harm30 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 18:41:
[...]

meteen in de aanval he, hij zegt zelf dat als hij in het bios alles op 1 core instelt hij geen crashes krijgt. :(

je kunt proberen eerst je CPU op een vriend zijn mobo proberen, mits deze natuurlijk ook S1366 hebben. als hij hier hier wel op doet. ligt het niet aan de CPU.
aanval? waar?

is gewoon een bekritisering van jouw standpunt. om met zulke sumiere informatie te concluderen dat een cpu kapot is, is gewoon onmogelijk. het probleem ligt eerder bij een combinatie van of instelling in de hardware.

zodoende stelselmatig testen en uitsluiten en dan concluderen. en niet zomaar een niet getestte cpu RMA sturen

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Harm30
maar hoe wil je een Prime95 en memtest doen, als de TS meld dat hij na 10 mins al een BSOD krijgt.?

Verwijderd

kan ook een gara moederbord zijn.
Dat ergens een pin in de socket krom is .

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01 15:30

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Een cpu werkt of werkt niet.

Al eens gedacht aan een bios update?
De 960 is vrij nieuw en hier staat,:
http://www.asus.nl/produc...KQxy9yuW1KK0Vp&templete=2
als het jouw bord is tenminste, dat ie pas wordt ondersteunt vanaf 0804.
Dus kijk even naar je biosrevisie en doe eventueel een update, dikke kans dat ie het daarna wel doet

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Verwijderd

Topicstarter
al veel reacties dat is mooi .

ik heb het mobo geflasht maar hij had al de recentste bios .
geheugen timingen zijn 8 8 8 en daar staan ze op , ook de 1,65v is ingesteld .
als de pc koud is blijft hij het langste stabiel , heb net de core's op 2 gezet en met
de tvfunctie aan ging hij weer plat na 5 minuten , raar is wel dat als ik op de 2e monitor nog bezig ben met
internet of mail dan blijft hij samen met video langer draaien , zonder video zijn te veel dingen samen
net het punt dat hij hangt steeds . heb de voedingsspanning gemeten en die blijft stabiel in 0,05v .het rare is dat als de cpu op de max freq loopt dan haalt hij het aanmeldscherm van w7 niet eens dus lijkt hij zijn eigen fabrieksfreqentie gewoon niet aan te kunnen , en ook niet stevig ondergeklockt naar 2ghz ipv de originele 3,2 ghz dus lijkt een losse core te zijn die dit veroorzaakt . overigens heb ik hem wel overgeklockt en 3,8 haalt hij wel maar op 1 core ...... tijdens de installatie was hij nog op auto ingesteld dus is het niet daarvan gekomen .

heb al de cpu met rma aangemeld bij zercom en volgens hun heb ik normaliter heb ik een vervanger de volgende dag . dan werken maar op mediacenter tijdelijk . ik hoop dat het de cpu is en niet geheugen of mobo .

ik heb bios 0913 en heb ook gechecked voor aankoop of hij de 960 aankon ,wat zo was .
hij draait nu op 3,6ghz continu op 1 core en daar blijft hij stabiel op .

ik heb het probleem ook gevonden op google maar er is geen update bij intel of microsoft ervoor .
het heeft met virtueel geheugen te maken wat wordt aangesproken en dan komt er een andere service bij die dan voordringt in een bezig zijnde sessie en dan hangt hij , iets wat bij amd begon en daarom ook ver achter op de markt ligt wegens de vele problemen met core3 van hun phenom series .

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2010 21:42 ]

Verwijderd

Je ben zeker de ouwe amd thunderbird vergeten.
Hoekje breek af en een deel van de cpu deed het niet meer
De rest werkte wel.

Of wat denk je er van als de l1,l2 of de l3 cash kapot is?
Cpu werkt wel tot dat je het belast .

Nee de cpu kan zeker wel ergens iets kapot zijn
Alleen de kans dat het bij een nieuws is maar 0,01%

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-02 18:03
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:31:
al veel reacties dat is mooi .

ik heb het mobo geflasht maar hij had al de recentste bios .
geheugen timingen zijn 8 8 8 en daar staan ze op , ook de 1,65v is ingesteld .
als de pc koud is blijft hij het langste stabiel , heb net de core's op 2 gezet en met
de tvfunctie aan ging hij weer plat na 5 minuten , raar is wel dat als ik op de 2e monitor nog bezig ben met
internet of mail dan blijft hij samen met video langer draaien , zonder video zijn te veel dingen samen
net het punt dat hij hangt steeds . heb de voedingsspanning gemeten en die blijft stabiel in 0,05v .het rare is dat als de cpu op de max freq loopt dan haalt hij het aanmeldscherm van w7 niet eens dus lijkt hij zijn eigen fabrieksfreqentie gewoon niet aan te kunnen , en ook niet stevig ondergeklockt naar 2ghz ipv de originele 3,2 ghz dus lijkt een losse core te zijn die dit veroorzaakt . overigens heb ik hem wel overgeklockt en 3,8 haalt hij wel maar op 1 core ...... tijdens de installatie was hij nog op auto ingesteld dus is het niet daarvan gekomen .

heb al de cpu met rma aangemeld bij zercom en volgens hun heb ik normaliter heb ik een vervanger de volgende dag . dan werken maar op mediacenter tijdelijk . ik hoop dat het de cpu is en niet geheugen of mobo .

ik heb bios 0913 en heb ook gechecked voor aankoop of hij de 960 aankon ,wat zo was .
hij draait nu op 3,6ghz continu op 1 core en daar blijft hij stabiel op .

ik heb het probleem ook gevonden op google maar er is geen update bij intel of microsoft ervoor .
het heeft met virtueel geheugen te maken wat wordt aangesproken en dan komt er een andere service bij die dan voordringt in een bezig zijnde sessie en dan hangt hij , iets wat bij amd begon en daarom ook ver achter op de markt ligt wegens de vele problemen met core3 van hun phenom series .
Misschien even ''fail-safe settings'' laden. Dus ook niet je geheugentimings aanpassen enz, laat dat allemaal aan het mobo zelf over.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:39:
Of wat denk je er van als de l1,l2 of de l3 cash kapot is?
Idd heb wel eens een kapotte L1 of L2 cache gezien van een Pentium 4, PC was niet stabiel en kwam memtest ook niet door (memtest doet ook geheugen van de CPU) ander geheugen helpte niks wat wel hielp was een andere CPU.
Alleen de kans dat een CPU kapot is is erg klein. Het is vaak eerder het mobo of geheugen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2010 12:00 ]

• Harm30
Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 11:59:
[...]

Idd heb wel eens een kapotte L1 of L2 cache gezien van een Pentium 4, PC was niet stabiel en kwam memtest ook niet door (memtest doet ook geheugen van de CPU) ander geheugen helpte niks wat wel hielp was een andere CPU.
Alleen de kans dat een CPU kapot is is erg klein. Het is vaak eerder het mobo of geheugen.
mee eens,

ik stel voor dat je probeert een Andere CPU te lenen van iemand anders zodat je die op jou MOBO kan testen. doet hij het, is het je CPU zelfde probleem. is het je MOBO of geheugen.

of: test je eigen CPU op zijn mobo. doet hij het, is het jou MOBO of geheugen, doet hij het niet, is het je CPU. ;)

edit: ik weet niet of het zou kunnen, maar misschien is het verstandig je 4 of 8 pin EPS12V even te controleren. het zou kunnen zijn dat hij niet goed aangesloten zit je CPU te weinig VOLT krijgt en het dus niet met 4 cores onder load kan werken maar wel met 1, omdat het MOBO zelf daarvoor genoeg stroom geeft?
het is maar een gokje, geen idee of het waar is. maar vast de moeite waard om te controleren

[ Voor 21% gewijzigd door Harm30 op 28-04-2010 13:13 ]

• nedernakker
controleer de 12v lijn van je voeding eens, zalman voedingen staan er niet om bekend als ze ouder worden stabiel te blijven voeden

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Andere , zwaardere voeding proberen.
Memtest?
Geheugen op 1066 zetten?

Zoveel mogelijk hardware verwijderen en testen?
Wat doet een ubuntu livecd?

Verwijderd

Topicstarter
op een bios reset na heb ik de andere opties al geprobeerd , de 8 polige voedingsstekkers heb ik nagemeten en die blijven onder belasting tussen de 12,42v en de 12,38v dus lijkt me stabiel zat . en met de bios heb ik wel vaker gehad na een gewone afsluiting bij asus mobo's de volgende dag niet meer willen starten en dan helpt alleen een fullreset . dit is mijn 4e nieuwe zelfbouwpc en nog nooit zo'n gemiep gehad met uitvallen . heb ook jaren vuilstortpc's gebouwd en zelfs die waren stabieler ( op een cyrix 300na die ook een rotte core had ) :-(

iets wat me wel opvalt is dat videoafspelen of mp3 het crashproces erg versnelt wat erop lijkt dat die processen dan voorrang op de l2 cache hebben ofzo , de videokaart komt ook van mijn oude p5k af waar hij prima werkte , had hem zelfs van een waterkoeling voorzien onlangs .

Verwijderd

Topicstarter
heb vandaag de proc vervangen gehad via rma , en binnen een half uur weer de bekende bsod :(

ik heb er 6gb ocz ddr3 geheugen inzitten 1600mhz een set van 3 , loopt dit ook met 2 strips ?

geheugen heb ik al vaker stuk gehad over de jaren , maar een asus mobo nog nooit . ook wil windows nu geen 8 cores meer zien en blijven het er 2 . ik had de hdd's zolang in de mediacenter gezet en op dezelfde windows liep deze pc prima , eerst laten opstarten en wat laten rommelen en dan werkt hij er op . dus win7 is flexibler als xp die meteen een bsod gaf bij deze wisseltruc .

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 08:38:Afbeeldingslocatie: http://sn.im/w1ym9
op een bios reset na heb ik de andere opties al geprobeerd , de 8 polige voedingsstekkers heb ik nagemeten en die blijven onder belasting tussen de 12,42v en de 12,38v dus lijkt me stabiel zat . en met de bios heb ik wel vaker gehad na een gewone afsluiting bij asus mobo's de volgende dag niet meer willen starten en dan helpt alleen een fullreset . dit is mijn 4e nieuwe zelfbouwpc en nog nooit zo'n gemiep gehad met uitvallen . heb ook jaren vuilstortpc's gebouwd en zelfs die waren stabieler ( op een cyrix 300na die ook een rotte core had ) :-(

iets wat me wel opvalt is dat videoafspelen of mp3 het crashproces erg versnelt wat erop lijkt dat die processen dan voorrang op de l2 cache hebben ofzo , de videokaart komt ook van mijn oude p5k af waar hij prima werkte , had hem zelfs van een waterkoeling voorzien onlangs .
Ik ben het eens met je punt :P

Verwijderd

Topicstarter
heb gisteren de 3 geheugendimms 1 voor 1 omgewisseld en dan ging hij al plat als windows net in beeld was na inloggen , daarna de bios toch gereset , dat deed ook niks . toen het standaard verhaal bij oude vuilstortpc's maar gedaan en alles eraf gehaald wat niet perse nodig was , dus videokaart , audio , tvkaart .en stekkers die niet nodig waren .
heb er een oud pciex kaartje ingedaan en nu heeft hij gisteren al 2 films gedraaid zonder uitval , het viel me op dat de cpu idle wel wat heet werd , maar dat bleek de koeler te zijn die te los zat ( heb ook al eens gehad dat een p5k niet wou booten door een te strak gezette cpukoeler ) dus daar had ik ook nog op gegokt . heb hem onder draaien vastgezet en meteen al 32 graden ipv 73 . heb hem nu een beetje overgeclockt en hij loopt nog steeds .

mijn gok is de videokaart , de tvkaart is erna pas bijgekomen en audio heb ik zelfs zonder drivers gebruikt en dan ging het ook steeds fout .

ik ga proberen om de videokaart 1 pciex slot lager te zetten , miss is dat ook al genoeg .

dit is m'n pc dan ....

Afbeeldingslocatie: http://i578.photobucket.com/albums/ss226/zoalshetis/IMG_2214.jpg

• nedernakker
ik zei toch dat het niet aan je cpu lag.

het klinkt echt als incompatibiliteit, welk onderdeel het is moet je zelf uitvinden. wat doet je eigen GPU zonder de tv kaart erin? en wat voor tv kaart is het? toevallig een hauppage? en in je vorige systeem nog niet meer dan 4 GB in gebruik?

Verwijderd

daemon tools of achol 120% geïnstalleerd misschien? ? Die gebruiken een driver, SPTD.sys, die op quad-cores deze error kan veroorzaken in windows 7 en vista

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2010 18:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het gevonden , na 3 videokaarten te hebben getest heb ik de geluidskaart en tvkaart ( pvr500 ) weer teruggezet . ik had de pvr500 pas na de proc op 1 core ingesteld te hebben toegevoegd dus die viel al af .

na de toevoeging ging de pc plat na 10 minuten op een video voor het eerst na 24uur . audiokaart eruit en hij blijft lopen ook met video . het is een creative audigy 2 zs en ik had zelfs kaal windows zonder drivers laten draaien en dan ging hij ook plat , dus geen driverprobleem maar een harwarematig probleem . nu zat hij ook in een ander pcislot dus dat is het ook niet .

nu gebruik ik maar onboard audio dan kan ik ook vooruit . wel zal windows herinstalleerd moeten worden ivm fouten met afsluiten en hij herkent niet meer dan 2 cores nu maar wat wil je na 40 crashes :P even easytransfer en de pstfile overzetten en hij is weer goed . hij loopt nu op 3,6 ghz en zal nog hoger kunnen wrs.

• nedernakker
je onboard geluid doet echt niet onder voor die audigy

let op dat die pvr icm. 4 GB intern en meer ook voor rare bsods kan zorgen, google er maar eens op

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-02 09:40
nedernakker schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 18:09:
ik zei toch dat het niet aan je cpu lag.
Je bent wel een beetje full of it hè?
Het had net zo goed de processor kunnen zijn in dit geval, maar dat was het dus niet.

*Ho wacht, dat klonk net iets té arrogant. Maargoed, jouw post klonk dat dus ook, en niemand heeft iets aan die informatie. Het is hier de HK niet.

[ Voor 20% gewijzigd door HotFix op 08-05-2010 23:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
echt vastlopen op de pvr heb ik nog niet gehad maar wel niet meer reageren na zappen of afsluiten . dan kan ik windows nog wel gebruiken . deamon en alcohol heb ik niet en er zit 6 gb ddr3 in .

als windows hing was er ook altijd dat hangende cd geluid ook zonder mp3 of video draaien , dat verklaart het eerdere hangen bij afspelen van media ook wel dus .

het verschil tussen onboard en de audigy was op de p5k goed te horen , daar die maar 8bits omzette en de audigy 24 bit .

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Heb het persoonlijk eigenlijk ook nooit nog meegemaakt dat een CPU voor de helft kapot was. Wel al verschillende die compleet kapot waren en helemaal niet deden, en crashes die veroorzaakt werden door incompatibiliteit van het moederbord met de CPU.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 22:29:
ik heb het gevonden , na 3 videokaarten te hebben getest heb ik de geluidskaart en tvkaart ( pvr500 ) weer teruggezet . ik had de pvr500 pas na de proc op 1 core ingesteld te hebben toegevoegd dus die viel al af .

na de toevoeging ging de pc plat na 10 minuten op een video voor het eerst na 24uur . audiokaart eruit en hij blijft lopen ook met video . het is een creative audigy 2 zs en ik had zelfs kaal windows zonder drivers laten draaien en dan ging hij ook plat , dus geen driverprobleem maar een harwarematig probleem . nu zat hij ook in een ander pcislot dus dat is het ook niet .

nu gebruik ik maar onboard audio dan kan ik ook vooruit . wel zal windows herinstalleerd moeten worden ivm fouten met afsluiten en hij herkent niet meer dan 2 cores nu maar wat wil je na 40 crashes :P even easytransfer en de pstfile overzetten en hij is weer goed . hij loopt nu op 3,6 ghz en zal nog hoger kunnen wrs.
Het komt hier op neer dat je dus niet een kale systeem heb getest.

Als je een probleem heb met je pc ga je altijd eerst de hoog nodige testen .

Dat is meestal

moederbord
cpu
vga
mem
hardisk
dvd drive .

In de bios lan, geluidskaart en anderen nuttelose dingen die je op dat moment niet nodig had uit te zetten.

Keer mee gemaakt dat bij een instal van windows 2000 de onbourd audio uit moest zetten omdat je anders
Een stop blauwe scherm van windows 2000 tijdens instal.
Ook puur toeval dat het bij een creative kaart was.

• nedernakker
HotFix schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 23:03:
[...]

Het had net zo goed de processor kunnen zijn in dit geval, maar dat was het dus niet.

*Ho wacht, dat klonk net iets té arrogant. Maargoed, jouw post klonk dat dus ook, en niemand heeft iets aan die informatie. Het is hier de HK niet.
ik ben nergens full of.

feit blijft gewoon dat de TS zijn cpu DOA heeft gestuurd zonder dus gestructureerd onderzoek te doen naar de oorzaak van het probleem. had hij naar me geluisterd dan had het hem verzendkosten en een week wachten gescheeld, plus dat je de webshop benadeeld, want die zitten met een cpu waar ze niks mee kunnen.

• DaLoona

DaLoona

HotFix schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 23:03:
[...]

Grote mond voor iemand van 17, zo ga je ver komen.......niet :+
Als je het niet kan verkroppen dat iemand anders gelijk heeft, onthoud je dan van posten, het is geen flame/bash/rant site hier.
En jij draagt nou niet bepaald iets bij met je post, dus het is hier de pot verwijt de ketel......

Ik blijf bij mijn eerste post in deze thread, de huidige cpu's zijn vrijwel altijd oke.
Ze worden tegenwoordig zo intensief gecontroleerd/getest, dat het bijna (let wel bijna) onmogelijk is dat ie gedeeltelijk kapot is.
In de meeste gevallen doet ie dan helemaal niets meer.
No offense voor AMD gebruikers, maar daar schat ik de kansen op een kapotte cpu hoger in, daar ze van quadcores, triples en zelfs duo's maken als er 1 of meerder cores niet goed zijn.
Ik bouw nu a al 15 jr mijn eigen pc's en struin de laatse 8 jaar diverse fora's af, maar ben nog geen moderne cpu (vanaf de eerste echte C2D/C2Q) tegengekomen die kapot was en het toch nog half deed, met kuren.
Het was het mobo of geheugen in de meeste gevallen.
Neemt niet weg dat het nog kan, maar zoals gezegd, die kans is zeeeeeeer klein.

[ Voor 11% gewijzigd door DaLoona op 09-05-2010 10:52 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Verwijderd

Topicstarter
verzendkosten had ik niet want de webshop zit 3 km verder ( zercom en 4launch zitten daar langs elkaar ) en ik had de cpu na 1 werkdag al terug . en ze hadden hem teruggehad compleet met doos en onderdelen .

ik wist dat drivers van creative enorme problemen kunnen geven , maar de kaart werkte prima in de p5k en zelfs zonder drivers was het probleem er . en dan denk ik eerder aan de nieuwe hardware als dit probleem er ook pas is na de nieuwe hardware te hebben geinstalleerd .

en een bsod met de tekst zoals bovenaan het topic refereert ook niet gauw aan een geluidskaart . met hangen als er geluid komt of bedienen van regelaars dan zou ik die link ook veel eerder gelegd hebben .

ik kreeg ook het probleem er nog tussendoor dat de voeding plat ging met aanzetten , wat bleek te komen door de pompsturing , ik dacht al nee niet de 4e pomp al .

heb bij m'n p5k ook al gehad door een lekkage dat hij niks meer deed , even de contactspray erdoor en wegdeppen en hij werkt nog .

• DaLoona

DaLoona

Lol, jij hoeft je niet te verontschuldigen, de meeste zijn allang blij dat je systeem weer werkt naar behoren.
Succes verder en ik hoop dat ie het blijft doen.

Verwijderd

Topicstarter
heb net nog eens geswitched omdat ik een spoeltje zag op de kaart wat kapot was dat zat in de firewirelijn naar de externe geluidskaart , en de kaart loopt wel in mijn mediacenter , maar niet in m'n werkpc . wat vast te maken heeft met het mobo en de quadcore . ook met het spoeltje gemaakt liep hij al in het aanmeldscherm vast , dus die gaan gewoon niet samen dus ( het is ook hardware van 5 jaar oud al )

zal er nu eens windows op herinstalleren om de afsluitfouten op te heffen en dan ook weer gewoon op 64 bit .
want nu met 32 bit kan ik niks met de helft van het geheugen doen .

ook had ik elke keer na de audigy kaart gewiseld te hebben een leeg bios , soms liep de klok nog en soms ook niet en was alles weg .
Pagina: 1