Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit de laatste tijd te kijken voor mogelijkheden om de ICT in te gaan op HBO niveau. Ik wil graag werken en leren aangezien ik een huis heb gekocht met mijn vriendin.

www.call2.nl kan hier voor zorgen, maar ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met deze werkgever?

Met vriendelijke groet,

VeldMuijz

P.S.: dit is geen spam of reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ervaring werken bij Call2

/edit: vraag me af wat je met "leren" bedoelt... Leren kan je namelijk ook zelf; daar gaat een werkgever niet bij helpen over het algemeen afhankelijk van het type leren en type opleiding wat je wil bereiken.

[ Voor 65% gewijzigd door MAX3400 op 27-04-2010 17:42 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LesCacques
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-03 11:22

LesCacques

Les Cacques sont retournés

Call2 geeft een budget van 1800 euro volgens mij. Dat dekt precies de kosten voor de collegegelden. Je moet ook nog boeken etc halen. Dus voor paar honderd per jaar kan je studeren (in deeltijd) daarnaast krijg je als je goed presteerd op je studie extra vrije dagen. Je hoeft ook niet perse een IT studie te doen btw, je begint wel op de helpdesk ofzo :P

je ne sais cacques

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:04
Mijn ervaring met Call2 is dat ze ZWAAR onderbetalen. Toen ik er kwam 4 jaar geleden, boden ze me maximaal 1300 bruto! en zou ik de eerste 3 jaar zeker op helpdesk zitten.

Dat vind ik wel erg laag voor iemand die toen 4 jaar MBO en 2 jaar HBO heeft gedaan en enkele certificaten op zak heeft.

Ik was met 5 minuten dan ook klaar met het gesprek.

Misschien dat het nu anders is maar dat is wat ik voor indruk heb gehad toen over hun.

Inmiddels ben ook weg bij mijn vorige detacheerder Peak-IT en zit ik ergens anders waar ik wel op niveau zit qua werkzaamheden.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArchNemeziz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 23:18
Wylana schreef op donderdag 29 april 2010 @ 16:32:
Mijn ervaring met Call2 is dat ze ZWAAR onderbetalen. Toen ik er kwam 4 jaar geleden, boden ze me maximaal 1300 bruto! en zou ik de eerste 3 jaar zeker op helpdesk zitten.

Dat vind ik wel erg laag voor iemand die toen 4 jaar MBO en 2 jaar HBO heeft gedaan en enkele certificaten op zak heeft.

Ik was met 5 minuten dan ook klaar met het gesprek.

Misschien dat het nu anders is maar dat is wat ik voor indruk heb gehad toen over hun.

Inmiddels ben ook weg bij mijn vorige detacheerder Peak-IT en zit ik ergens anders waar ik wel op niveau zit qua werkzaamheden.
Dat is dan wel jaren terug denk ik... In principe ben je vrij op je klussen te kiezen als ze eraan komen, maar je bent niet verplicht om jaren ergens vast te zitten.

MCSA/ MCSE/ MCDBA/ MCAD/ MCTS/ MCITP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Laatst online: 15-09 14:46

jeka

Support your local club.

Hoorde dat het startsalaris 1500 euro is. Met het behalen van certificaten kan dit oplopen tot 1900 in het eerste jaar.
Wel moet je sowieso het eerste jaar op de helpdesk.
Leuke baan voor een startende mbo'er denk ik. Niet voor HBO.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarom niet voor HBO Jeka?
Denk je dat je je niet genoeg kan ontwikkelen @ call2?
Wordt je tegengehouden met je school opdrachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Laatst online: 15-09 14:46

jeka

Support your local club.

Ik vind het niet geschikt voor een afgestudeerde HBO'er (als je geen HBO hebt lijkt het me wel een prima bedrijf!).
Ik vind dat ze te ver onder het gemiddelde HBO startsalaris liggen.
Het lijkt me wel een bedrijf waar je prima kan doorgroeien, maar niet het bedrijf voor mij.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor de informatie.
Ik ga solliciteren.

Kan closed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Ik heb gesolliciteerd bij Call2 met als uitslag: afgewezen op communicatieve vaardigheden en dat ik geld veel belangrijker vond dan het vak zelf. Dit is in een e-mail aan mij kenbaar gemaakt. In augustus ga ik beginnen met de opleiding HBO informatica (deeltijd), dus ik dacht dat dit mooi zou aansluiten bij mijn opleiding. Mijn diploma werd niet eens aangeraakt, laat staan bekeken. Ik heb wel steeds aangegeven dat ik het bij mij had, maar, dat was dus blijkbaar niet nodig.
Jammer. :(

Ik moest bijna 80 kilometer heen en terug rijden.
Het gesprek verliep over het algemeen heel soepel en goed. Ik heb duidelijk gemaakt dat ik zeer veel interesse had in een baan bij Call2. In het verleden heb ik gewerkt in een computer winkel en ervaring opgedaan bij vele bedrijven in de automatisering. Ik beschik dan niet over een mbo ICT diploma, maar hier vragen ze dan ook niet om, dit is alleen een pre en geen voorwaarde. Ook omdat ik weinig ervaring had in de IT hebben we dus daarover niet veel kunnen bespreken, wat ik wel heel jammer vond. Ik ken al veel aspecten van systeembeheer en support, maar deze heb ik dus niet als werkelijke werkervaring opgegeven.

Ze adverteren met vacatures als ''studiekosten betalen wij voor je''. Daarom heb ik aan het einde gevraagd of ik daar ook aanspraak op kon maken. Hierop zeiden ze dat ik waarschijnlijk alles zelf moest betalen omdat ik op vakantie ging (3 weken) en dat ik de 1e ronde zou missen. Hierop heb ik kenbaar gemaakt mijn vakantie te kunnen verzetten, indien ik werd aangenomen. Dat was het gevolg dat ik in het e-mailtje te horen kreeg dat ik uit was op geld en niet het beroep.

Dit is dus mijn ervaring met call2. Helaas negatief! ;w

edit: paar regeltjes aangepast nadat ik opnieuw in gesprek ben gegaan met Call2. Het gesprek verliep trouwens heel goed, en heb nu een duidelijke beeld van de doelstellingen van Call2. Ik werd heel netjes ontvangen en voelde mij erg op mijn gemak tijdens het gesprek. Misschien had ik de bovenstaande post, iets beter kunnen formuleren dan alleen te klagen. Nu ben ik weer een ervaring rijker en Call2 lijkt mij best een goed bedrijf, op de manier hoe ze omgaan met werknemers etc. Het is nu afwachten of ze door willen gaan of dat ik word afgewezen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik in eerste instantie verkeerde vooroordelen heb gehad, maar dat is nu duidelijk verdwenen. Dit komt vooral door het feit dat ik een duidelijker beeld heb gekregen van Call2. Ik zal jullie op de hoogte houden van de status van mijn sollicitatie.

[ Voor 39% gewijzigd door Alper587 op 15-02-2011 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook een gesprek gehad met Call2 en ook afgewezen vanwege ik onzekerheid had met communicatieve vaardigheden. Ze wilden mij plaatsen in een helpdesk. Ben een HBO student in 3e leerjaar met behaalde Propedeuse in zak. Redelijke goede programmeur en aardig linux systeembeheer kennis. Vanwege bepaalde redenen en krap in kas wil ik mijn HBO studie overstappen naar Duaal opleiding en opzoek bent naar werk. Iemand misschien enige idee alternatief voor Call2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LesCacques
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-03 11:22

LesCacques

Les Cacques sont retournés

Als je duaal wilt doen hoef je totaal niet te kijken naar een detacheringsclubje. En "je opleiding betalen wij!" is helemaal niet zo spannend.. Het is maar 1600-1800 euro op jaar basis en duaal houdt in dat je half jaar werkt half jaar studeerd. Je kan zelfs stufie behouden tijdens je werkperiode, echter kan je wel uiteindelijk teveel verdienen en moet je meer terugbetalen dan anders.

je ne sais cacques

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:56
Verwijderd schreef op zondag 11 juli 2010 @ 17:59:
Heb ook een gesprek gehad met Call2 en ook afgewezen vanwege ik onzekerheid had met communicatieve vaardigheden. Ze wilden mij plaatsen in een helpdesk. Ben een HBO student in 3e leerjaar met behaalde Propedeuse in zak. Redelijke goede programmeur en aardig linux systeembeheer kennis. Vanwege bepaalde redenen en krap in kas wil ik mijn HBO studie overstappen naar Duaal opleiding en opzoek bent naar werk. Iemand misschien enige idee alternatief voor Call2?
Zijn genoeg detacheringsclubjes te vinden dacht ik zo.

Probeer anders TTP in Leusden eens. (DM ff als je daar serieus gaat solliciteren. Paar gasten op mijn werk zitten bij TTP en die kunnen een leuke bonus krijgen als ze iemand aanbrengen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan bij call2 meer dan 1900 verdienen maar dan moet je niet zeuren dat je het niet krijgt voordat je een vast contract hebt. Anders ben je de eerste die de laan uitgestuurd word. Ik had na het eerste jaar mijn MCSA en tweede lijnswerkervaring volgens de salarisbouw had ik meer moeten verdienen maar ze hadden een daar een stokje voor gestoken om me geen vast contract aan te bieden, zodat je ook niet hoger in de schaal mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Laatst online: 19:18
Wat een necro post,
Pagina: 1