[WC] Advies bij 1e setup gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• boazkl0p
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-11-2025

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
Na een poosje te hebben getwijfeld heb ik toch maar besloten om voor waterkoeling te gaan. Ik heb wat rondgekeken, reviews gelezen, enz. Nu heb ik een setup in gedachten, maar ik weet niet zeker of dit allemaal gaat passen.

Pomp
Als pomp heb ik de Hydor Seltz L30 gekozen. Ik weet dat de pomp een heel belangrijk onderdeel is in je wc-setup, maar ik heb ook wel weer goede reviews gelezen over deze pomp. Al met al denk ik dat deze pomp de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft. 1200l/h is wat veel, maar mij leek meer=beter? Ik moet ook wel een flinke pomp hebben, want ik wil op den duur ook NB, SB, mosfets, en eventueel ram, en HDD's gaan waterkoelen.

CPU-blok
Als cpu-blok heb ik gekozen voor de Alphacool NexXxoS XP - Socket 775. Deze stond ook als goedkoop alternatief in een BBG op tweakers. Vanzelfsprekend heb ik een socket 775 :P Deze heb ik op een XFX nForce 780i SLI. Heb blok ziet er op plaatjes vrij klein uit, dus ik neem aan dat dit geen probleem gaat worden met de heatpipes er om heen.

Radiator
Voor radiator heb ik de Alphacool NexXxoS Pro III rev. 2 in gedachten. Het is lekker goedkoop, en het lijkt me dat hij voldoende koelt. Ik heb een 360 rad omdat ik later ook nog mijn NB, SB, mosfets, en eventueel het ram en hardeschijven wil gaan waterkoelen.

Slang
Als slang dacht ik 3 meter PVC slang 8 mm. (8x1) (UV-sensitive groen). Of 3 meter te veel, te weinig, of juist goed is weet ik niet. Ik zou wel graag al vast genoeg hebben om er straks ook NB, SB, en de rest mee aan te sluiten.

Aansluitingen/Fittingen
2x Aansluitadapter voor ingang / uitgang Hydor Seltz L20 / L30 - 1/4"
2x Hoek 45° inschroefverbinding 1/4" - 8x1
6x Rechte inschroefverbinding 1/4" - 8x1

Fans, etc. kom ik zelf wel uit. Reservoir ben ik van plan om zelf te gaan maken. Ik heb er nog geen kast voor, maar dat gaat me ook wel lukken. Ik zit meer in over de slangdikte, fittingen, highflow/lowflow, etc. Dus als jullie me zouden kunnen vertellen of deze setup gaat werken, en of er betere alternatiefen zijn, of ik ergens beter wat meer geld aan uit kan geven hoor ik het graag

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Pomp: niet blindstaren op L p/u, opvoerhoogte is nog een stuk belangrijker. Als je nl. veel restrictie in je loop hebt (veel blokken bijv.) dan hou je bij een pomp met 1200L/h en 1m opvoerhoogte bijna geen flow meer over.

Cpu-blok: dit blok is echt vreselijk verouderd, de baseplate is ook niet meer dan een plak koper met alleen in het midden een stukje waar de warmte uitwisseling plaatsvind. Een goed blokje op het moment is de EK supreme lt, en persoonlijk zou ik wat meer uitgeven en voor een heatkiller rev 3.0 LT gaan.

Radiator: verouderd, is 2,5cm dik itt alle nieuwe radiatoren die 5cm dik zijn. de fin spacing is veel kleiner waardoor je fans nodig hebt die meer rpm( en dus meer herrie) maken.

Slang: pvc knikt snel en verkleurt snel, feser maakt kwalitatief goede slangen die niet duur zijn.

slangdikte zou je het beste voor 3/8" kunnen gaan, prima maat waar goed fittingen etc. voor te krijgen zijn. bij de schroef-fittingen moet je opletten dat de binnen en buitenmaat van de slang geschikt is voor de fitting anders gaat t lekken.

Als je verteld wat je wil gaan koelen en wat je budget is kan ik een lijstje met onderdelen samenstellen, nu is het een beetje lastig beoordelen ;).

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-01 22:06
En je bent het reservoir vergeten ;) das wat makkelijker met bijvullen en ontluchten enzo.

En HDD's waterkoeling is de grootste onzin die de mens ooit bedacht heeft

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
Flythe schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:03:
Pomp: niet blindstaren op L p/u, opvoerhoogte is nog een stuk belangrijker. Als je nl. veel restrictie in je loop hebt (veel blokken bijv.) dan hou je bij een pomp met 1200L/h en 1m opvoerhoogte bijna geen flow meer over.
Maar deze pomp heeft met een opvoerhoogte van 1,95m. Of dat goed is weet ik niet, maar lijkt mij voor een pc van 50cm voldoende
Cpu-blok: dit blok is echt vreselijk verouderd, de baseplate is ook niet meer dan een plak koper met alleen in het midden een stukje waar de warmte uitwisseling plaatsvind. Een goed blokje op het moment is de EK supreme lt, en persoonlijk zou ik wat meer uitgeven en voor een heatkiller rev 3.0 LT gaan.
Dat verklaart ook waarom hij zo goedkoop is :P
Ik denk dan dat ik voor een EK supreme lt ga. Bij freezinghardware (waar ik het waarschijnlijk ga bestellen) zijn er 4 versies van dit blok. Namelijk de plexie, acetal, acetal+nickel, en de nickelplated. Aangezien nickelplated duurder is neem ik aan dat dit een betere warmteafvoering betekent? Maar hoe zit het dan weer met corrosie, en meer en minder edele metalen :?
Radiator: verouderd, is 2,5cm dik itt alle nieuwe radiatoren die 5cm dik zijn. de fin spacing is veel kleiner waardoor je fans nodig hebt die meer rpm( en dus meer herrie) maken.
Is de EK Water Blocks EK-CoolStream RAD XT 360 dan wat? 47mm dik, dus betere koeling lijkt mij?
Slang: pvc knikt snel en verkleurt snel, feser maakt kwalitatief goede slangen die niet duur zijn.

slangdikte zou je het beste voor 3/8" kunnen gaan, prima maat waar goed fittingen etc. voor te krijgen zijn. bij de schroef-fittingen moet je opletten dat de binnen en buitenmaat van de slang geschikt is voor de fitting anders gaat t lekken.
Dan lijkt dit me wel wat: Feser Tube UV - 3/8" ID / 1/2" OD (10x1,5) - 2,5 meter (UV-sensitive groen).
Als je verteld wat je wil gaan koelen en wat je budget is kan ik een lijstje met onderdelen samenstellen, nu is het een beetje lastig beoordelen ;).
Ik wil gaan koelen:
CPU: e5200 (word nog eens vervangen door een quadcore, en dat moet ie ook aankunnen met een eventuele overklok)
NB, SB, en mosfets op mijn XFX nForce 780i SLI
2x XFX GTS 250 (Dit heeft niet zo'n heel grote prioriteit aangezien ik eerst nog een 2e gts 250 moet zien te vinden)

Dit alles moet het liefst met €320,- te doen zijn. Vandaar dat ik nogal met mijn budget zit. Ik spaar zo'n 160 euro per maand, en heb nu nog niks :P Dus als ik straks mijn geld binnen krijg wil ik alvast m'n CPU gaan koelen, en dan volgende maand mijn loop wat uitbreiden. Dus voor nu wil ik een pomp, radiator, cpu-blok, en alle fittingen, slangen, enz. voor ~€160,- aanschaffen.

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
FastFred schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:40:
En je bent het reservoir vergeten ;) das wat makkelijker met bijvullen en ontluchten enzo.
Zoals al in de TS staat: Reservoir ben ik van plan om zelf te gaan maken
En HDD's waterkoeling is de grootste onzin die de mens ooit bedacht heeft
Het lijkt mij toch gezonder voor je HDD's als je ze op kamertemperatuur houd. Helemaal omdat ik in raid0 draai heb ik het beste met mijn schijfjes voor ;)

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-01 19:11
HDD's koelen is dikke onzin idd, sterker nog, uit onderzoek van Google, die in hun datacenters genoeg disks hebben om daar over te kunnen oordelen, is gebleken dat 'warme' disks een langere levensduur hadden dan actief gekoelde disks. Dit waarschijnlijk vanwege de krachten op het metaal met koude buitenkant / warme binnenkant, enz...

Zie ook http://www.engadget.com/2...p-very-interesting-thing/

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
Noxious schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 23:04:
HDD's koelen is dikke onzin idd, sterker nog, uit onderzoek van Google, die in hun datacenters genoeg disks hebben om daar over te kunnen oordelen, is gebleken dat 'warme' disks een langere levensduur hadden dan actief gekoelde disks. Dit waarschijnlijk vanwege de krachten op het metaal met koude buitenkant / warme binnenkant, enz...

Zie ook http://www.engadget.com/2...p-very-interesting-thing/
Ok, dat is wel weer interresant om te weten. Dus bij deze vervalt het HDD's koel plan :P

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

nou, in ieder geval disks die rond de 40 graden hangen zijn t beste, boven de 50 en onder de 25-30 is verhoogde kans op uitval zegmaar..
wat erger is voor een disk, is temperatuurverschillen, daarom leven disks in servers ook zo lang, de hele dag lang aan en dezelfde temperatuur..

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
Dit is wat ik nu heb.

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/winkelwagen-wc.png

Lijkt dit wat? Ik weet dat ik nog geen vloeistof heb, maar ik zat te denken aan demi-water uit de supermarkt. Moet hier nog een anti-corrosie spulletje bij, of werkt het zo ook goed?

• Flythe
  • Niet online
boazkl0p schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:55:
Maar deze pomp heeft met een opvoerhoogte van 1,95m. Of dat goed is weet ik niet, maar lijkt mij voor een pc van 50cm voldoende
Je moet dus niet kijken naar de grootte van de case zelf maar naar de hoeveelheid blokken/reservoirs etc erin gaan, 1,95m is niet slecht maar een liang ddc doet al minimaal 3,9m wat nog verhoogt word als je er een andere top erop zet.
Dat verklaart ook waarom hij zo goedkoop is :P
Ik denk dan dat ik voor een EK supreme lt ga. Bij freezinghardware (waar ik het waarschijnlijk ga bestellen) zijn er 4 versies van dit blok. Namelijk de plexie, acetal, acetal+nickel, en de nickelplated. Aangezien nickelplated duurder is neem ik aan dat dit een betere warmteafvoering betekent? Maar hoe zit het dan weer met corrosie, en meer en minder edele metalen :?
plexi is doorzichtig en breekbaarder dan acetal, nickel is er alleen voor de looks. het heeft wel een betere warmteafvoer maar het laagje wat over het koper heen zit is zo dun dat het verschil in termperatuur tussen koper of nickleplated koper 0 is. Met corrosie heb je geen probleem de edelheid van koper en nickel ligt dichter bij elkaar dan aluminium en koper, oftewel het corroderen gaat een stuk langzamer.
Is de EK Water Blocks EK-CoolStream RAD XT 360 dan wat? 47mm dik, dus betere koeling lijkt mij?
ik weet niet of het betere koeling geeft, ik heb gelezen dat de EK rads niet zo goed presteerde als bijv. een TFC rad. maar het zal iig stiller zijn aangezien de fin spacing groter is.
Dan lijkt dit me wel wat: Feser Tube UV - 3/8" ID / 1/2" OD (10x1,5) - 2,5 meter (UV-sensitive groen).
Dat is prima slang.
Ik wil gaan koelen:
CPU: e5200 (word nog eens vervangen door een quadcore, en dat moet ie ook aankunnen met een eventuele overklok)
NB, SB, en mosfets op mijn XFX nForce 780i SLI
2x XFX GTS 250 (Dit heeft niet zo'n heel grote prioriteit aangezien ik eerst nog een 2e gts 250 moet zien te vinden)
Dit alles moet het liefst met €320,- te doen zijn. Vandaar dat ik nogal met mijn budget zit. Ik spaar zo'n 160 euro per maand, en heb nu nog niks :P Dus als ik straks mijn geld binnen krijg wil ik alvast m'n CPU gaan koelen, en dan volgende maand mijn loop wat uitbreiden. Dus voor nu wil ik een pomp, radiator, cpu-blok, en alle fittingen, slangen, enz. voor ~€160,- aanschaffen.
320,- is wel erg krap, voor alleen het moederbord zit je al aan 100,- aan blokken. de 250gts is 45,- p/s met een universal blokje van EK dus ook al 90,- het cpu blokje is 35,- tel daar nog een leuk pompje + radiator bij op van 100-120,- dan zit je al aan je budget.
Dan heb je ook nog 18 fittingen nodig van 2 euro p/s en minimaal 3 meter slang.

Voor deze set zou je ik wel een liang mpc350 + top aanraden maar die is wel een stuk duurder dan de hydor die je gekozen hebt.

@ wat je hierboven schrijft, dat is leuk om mee te beginnen ik zou wel 2 meter slang nemen of je moet alles echt boven op elkaar bouwen :P.

[ Voor 4% gewijzigd door Flythe op 28-04-2010 00:05 ]

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
Flythe schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 23:59:
Je moet dus niet kijken naar de grootte van de case zelf maar naar de hoeveelheid blokken/reservoirs etc erin gaan, 1,95m is niet slecht maar een liang ddc doet al minimaal 3,9m wat nog verhoogt word als je er een andere top erop zet.
Maar die is dan ook echt een heel stuk duurder :(
plexi is doorzichtig en breekbaarder dan acetal, nickel is er alleen voor de looks. het heeft wel een betere warmteafvoer maar het laagje wat over het koper heen zit is zo dun dat het verschil in termperatuur tussen koper of nickleplated koper 0 is. Met corrosie heb je geen probleem de edelheid van koper en nickel ligt dichter bij elkaar dan aluminium en koper, oftewel het corroderen gaat een stuk langzamer.
Dan ga ik gewoon voor het acetal :)
ik weet niet of het betere koeling geeft, ik heb gelezen dat de EK rads niet zo goed presteerde als bijv. een TFC rad. maar het zal iig stiller zijn aangezien de fin spacing groter is.
Anders zet ik er later nog wel een 240 rad bij. Maar om te beginnen lijkt dit me voldoende.
320,- is wel erg krap, voor alleen het moederbord zit je al aan 100,- aan blokken. de 250gts is 45,- p/s met een universal blokje van EK dus ook al 90,- het cpu blokje is 35,- tel daar nog een leuk pompje + radiator bij op van 100-120,- dan zit je al aan je budget.
Dan heb je ook nog 18 fittingen nodig van 2 euro p/s en minimaal 3 meter slang.
Daarom denk ik ook dat ik eerst maar eens die 250gts weglaat. Dat scheelt al weer 90 euro op het budget. Dan moet ik het toch wel gaan redden?
Voor deze set zou je ik wel een liang mpc350 + top aanraden maar die is wel een stuk duurder dan de hydor die je gekozen hebt.
Maar zou die hydor het wel gaan redden? Want dan kan ik hem over een jaar ofso vervangen door zo'n dure liang.
@ wat je hierboven schrijft, dat is leuk om mee te beginnen ik zou wel 2 meter slang nemen of je moet alles echt boven op elkaar bouwen :P.
Die slang word per 2,5 meter verkocht ;)

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als je met een dergelijk krap budget zit dan is het misschien een idee om ook wat in de V&A of op HW.info te shoppen? Een rad of koelblok kan je natuurlijk prima tweedehands kopen, dat scheelt je grofweg de helft in prijs terwijl van slijtage niet echt sprake is. Een pompje kan je eventueel ook wel gebruikt vinden, al hebben deze natuurlijk wél last van slijtage. Meestal kan zo'n pompje echt wel een flink aantal uren probleemloos draaien dus heel snel zal je niet in de problemen komen denk ik.

Aangezien je van plan bent om je setup beetje bij beetje uit te gaan breiden is het misschien geen slecht idee om direct een 'drain' in te bouwen, zodat je je setup makkelijker (zonder geknoei) leeg kan laten lopen. Ik heb dit zelf niet gedaan en zie er nu redelijk tegenop om aanpassingen te doen.

• Flythe
  • Niet online
boazkl0p schreef op woensdag 28 april 2010 @ 00:24:

Daarom denk ik ook dat ik eerst maar eens die 250gts weglaat. Dat scheelt al weer 90 euro op het budget. Dan moet ik het toch wel gaan redden?
dan blijf je onder de 360, zelfs met een liang pomp ;).
Maar zou die hydor het wel gaan redden? Want dan kan ik hem over een jaar ofso vervangen door zo'n dure liang.
voor wat je nu gaat bouwen gaat dat prima, als je het mobo + grakas etc gaat toevoegen zal de flow aardig inkakken.
Die slang word per 2,5 meter verkocht ;)
aha, nu zie ik het idd.

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
Ik ben eens 2e hands gaan kijken. Niet zo heel veel keuze moet ik zeggen. Ik heb het volgende gezien:
Dit setje bestaat uit:
Heatkiller CPU Pro rev 2.0 (775/AM2?)
120mm Rad 40 Euro
240mm Rad 50 Euro
Diverse koppelingen bijgeleverd:
4 keer 10/8 Schroeffitting (90 graden) - G1/4 aansluiting
4 keer 10/8 Schoeffitting (Recht)
Lijkt dit wat om te beginnen? Dan moet er nog een pomp bij, en daarvoor had ik het volgende gezien:
Laing DDC-1P

Bekend pompje, werkt perfect! Stroom wordt geleverd door molexaansluiting en er zit een 3 pins FAN-aansluiting bij om de toeren te meten.

Pompje is afkomstig uit een Corsair watercoolingsset. Opschrift vermeld het modelnummer DDC-1P.
Nu weet ik niet of het de pro, of de plus betreft, maar daar heb ik de eigenaar al voor gemaild.

[ Voor 27% gewijzigd door boazkl0p op 28-04-2010 11:13 ]

• Flythe
  • Niet online
boazkl0p schreef op woensdag 28 april 2010 @ 11:11:
Lijkt dit wat om te beginnen? Dan moet er nog een pomp bij, en daarvoor had ik het volgende gezien:
ligt eraan watvoor radiatoren dat zijn, 40 euro voor een 120mm vind ik toch wel overpriced. Aangezien een tfc 120mm rad 44 euro is.
Nu weet ik niet of het de pro, of de plus betreft, maar daar heb ik de eigenaar al voor gemaild.
hier een uitleg van de modelnamen. Dit zijn de specs van de corsair nautilus wat volgensmij de enige wc systeem is van corsair waar een liang pomp in heeft gezeten. Als ik de specs vergelijk denk ik dat de mcp350 van swiftech een rebranded versie is van degene die in de corsair zit.

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
Op marktplaats heb ik het volgende gevonden:
Asetek WaterChill 03-L-1317 Kit Water koeling NIEUW

Te koop wegens overcompleet Asetek WaterChill 03 L 1317 Kit waterkoeling voor Pc Helamaal nieuw in ongeopende doos foto van open doos komt van internet Ralph1978
Volgens mij is dit wel een goed blok, en kan ik er later een betere pomp en een extra rad bij zetten.
Wat denken jullie er van?

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
Bij een andere winkel heb ik weer eens gekeken. Ik ben op het volgende uit gekomen:

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/winkelwagen-wc2.png

Volgens mij is dit wel een goed setje om mijn cpu te koelen, en later ook nog te kunnen upgraden. Als "men" het goedkeurt bestel ik het deze week nog :)

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Zenix

BOE!

boazkl0p schreef op woensdag 28 april 2010 @ 23:48:
Bij een andere winkel heb ik weer eens gekeken. Ik ben op het volgende uit gekomen:

[afbeelding]

Volgens mij is dit wel een goed setje om mijn cpu te koelen, en later ook nog te kunnen upgraden. Als "men" het goedkeurt bestel ik het deze week nog :)
Vind dat je wel erg kleine slangen hebt op die manier. Zou toch wat groters nemen 3/8 of 1/2. En ik zie geen reservoir. Tenzij je T-stuk gaat gebruiken, dan moet je die ook nog bestellen. Je kan ook gewoon voor de standaard fittingen gaan die zijn meestal ook goedkoper, die kan je vastklemmen met tie-wraps gewoon. Trouwens Masterkleer is ook goed merk voor slangen, als je groter gaat. Je hebt zeker wel 3 meter nodig, ik zou zelfs 4 meter nemen als ik jouw was. Jij bent een beginner dus je zal vast fouten gaat maken met je loop, of met de slang zelf. Dus bespaar niet op een meter meer.

En zoals al eerder gezet. Ga voor Laing, niet alleen omdat hij beter presteert maar ook om de betrouwbaarheid. Dat merk is gewoon beter met betrouwbaarheid dan Hydor. Het kost wel even iets meer, maar dan ben je ook gelijk klaar voor komende jaren. En hoef je niet weer te veranderen aan je setup.

[ Voor 43% gewijzigd door Zenix op 29-04-2010 00:04 ]

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
Ik heb het een en ander aangepast :
Link:
Zo kom ik op €170,- uit. Dat is 10 euro over het budget, maar dat overleef ik wel :P
Reservoir zit er even niet in, dus dan maar een t-stuk. Op den duur wil ik mijn eigen reservoir gaan maken.

Ik blijf wel bij de hydor pomp. Die vervang ik over een half jaar wel, maar nu heb ik gewoon geen budget voor een liang...

[ Voor 73% gewijzigd door boazkl0p op 29-04-2010 00:34 ]

• Zenix
  • Nu online

Zenix

BOE!

boazkl0p schreef op donderdag 29 april 2010 @ 00:28:
Ik heb het een en ander aangepast :
Link:
Zo kom ik op €170,- uit. Dat is 10 euro over het budget, maar dat overleef ik wel :P
Reservoir zit er even niet in, dus dan maar een t-stuk. Op den duur wil ik mijn eigen reservoir gaan maken.

Ik blijf wel bij de hydor pomp. Die vervang ik over een half jaar wel, maar nu heb ik gewoon geen budget voor een liang...
Je zou ook een plastic T-stuk kunnen gebruiken, en dan met tie-wraps vastmaken. Maar dit ziet er wel stuk beter uit.

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
Zenix schreef op donderdag 29 april 2010 @ 00:39:
[...]

Je zou ook een plastic T-stuk kunnen gebruiken, en dan met tie-wraps vastmaken. Maar dit ziet er wel stuk beter uit.
En voor de rest kloppen alle fittingen, slanmaten, enz? Want dat vind ik nog steeds best wel vaag :/

• altaria1993
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-01 11:46
Ik weet geen bal van waterkoeling, maar je kan wel 1 euro besparen op je fans als je deze neemt IPV 3 losse fans. (of deze, dan kan je ze desnoods een flink stuk harder laten draaien als je wilt.)

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
altaria1993 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 15:52:
Ik weet geen bal van waterkoeling, maar je kan wel 1 euro besparen op je fans als je deze neemt IPV 3 losse fans. (of deze, dan kan je ze desnoods een flink stuk harder laten draaien als je wilt.)
Ook dit soort tips zijn welkom hier hoor :) Bedankt

• Flythe
  • Niet online
Masterkleer is best een klote slang om mee te werken :P, de wanddikte is 3,2mm ipv 3mm dus het gaat net niet of net wel in een schroeffitting. Ik zou iig slang nemen met een reguliere maat van 13/10.

• Zenix
  • Nu online

Zenix

BOE!

Flythe schreef op donderdag 29 april 2010 @ 19:00:
Masterkleer is best een klote slang om mee te werken :P, de wanddikte is 3,2mm ipv 3mm dus het gaat net niet of net wel in een schroeffitting. Ik zou iig slang nemen met een reguliere maat van 13/10.
Masterkleer zelf is prima slang. Maar ja met schroeffittingen kan dat natuurlijk problemen geven.

• Flythe
  • Niet online
vergelijk tygon eens met masterkleer dan merk je dat tygon veel beter te buigen is.

• Zenix
  • Nu online

Zenix

BOE!

Flythe schreef op donderdag 29 april 2010 @ 19:00:
Masterkleer is prima slang om te werken. Maar ik heb geen ervaringen met schroefftingen. Dan zou ik deze nemen, http://www.aquatuning.nl/...ctive-blauw--3-8-ID-.html. Of een andere kleur kost euro meer per meter. Maar is nog steeds 1 van de goedkopere. En die uv slangen zijn best mooi van Masterkleer. Heb ze zelf ook, als de blauwe wilt zien met UV of in mijn setup kijk naar mijn buildlog
Flythe schreef op donderdag 29 april 2010 @ 20:05:
vergelijk tygon eens met masterkleer dan merk je dat tygon veel beter te buigen is.
Tuurlijk is Tygon beter daarom is het ook stuk duurder, maar tegenwoordig heb je toch van al die fittingen en verbindingen dat je slang amper nog moeilijke bochten moet maken. En Masterkleer is prima als je het simpel houdt. Het buigt behoorlijk goed, ook de laatste generatie Masterkleer UV slangen vind ik beter dan de gewone Masterkleer slangen. Zie mijn buidlog, zitten ook behoorlijk wat bochten in.

[ Voor 32% gewijzigd door Zenix op 29-04-2010 20:12 ]

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
Over de slang heb ik wel een aantal goede reviews gelezen. Dus ik ben voor de slang Masterkleer 13/10mm UV-active zwart (3/8"ID) gegaan. Deze is 3mm dik, en zal dus goed passen.
Volgens mij heb ik nu wel de definitieve bestelling zo:

Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/winkelwagen-wc3.png

Link naar winkelwagen

Als jullie nog opmerkingen hebben hoor ik het graag ;)
Pagina: 1