Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Autoradio fluit bij versnellen - iPhone aan aux in en accu

Pagina: 1
Acties:

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:29
Ik heb een Lenco autoradio, de goedkoopste met AUX-in die ik kon vinden, om m'n iPhone aan te sluiten voor podcasts/muziek en navigatie geluid.

Alleen als ik m'n iPhone oplaad via de sigarettenaansteker en ik luister muziek via de AUX-in(3.5mm jack), dan geeft de radio een piepgeluid bij het optrekken, en op de snelweg bij een toerental van boven de 2500 blijft hij een pieptoon geven.
Nu heb ik al andere kabels voor de audio geprobeerd en andere autoladers voor de iPhone maar hij blijft piepen.
(Edit ->) Als hij niet in de lader zit, dan is er geen piep of sis.

Een collega vertelde dat waarschijnlijk de kabels niet goed geïsoleerd zijn achter m'n radio.

Nu heb ik geen idee hoe ik dat kan oplossen, een andere autoradio? Of kan ik iets loskoppelen? Misschien de fm/am radio antenne, want die gebruik ik toch niet?

Misschien moet ik nieuwe kabels kopen voor achter mn radio, die beter geïsoleerd zijn?

Ik zag op de site van de halfords een ontstoorder/lijntrafo, ik denk alleen niet dat ding kan helpen, misschien wel de functionaliteit, zo'n soort kastje zou dan tussen mijn radio en de speakers moeten, alleen die zitten niet via een tulpstekker, uiteraard, maar met een standaard autoradio kabel aansluiting vast.

Iemand enig idee wat ik zou kunnen doen? Of was goedkoop, de radio, in dit geval duurkoop?

Something something

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:10
Dat kastje zet je dan tussen je iPhone en de autoradio ;)

En als je de oplader loshaalt, heb je dan nogsteeds dat gepiep en gefluit? Dan kun je namelijk uitsluiten of het aan je radio ligt of aan je lader.

Ik heb een hele goedkope USB lader van dealextreme.com voor m'n iPhone, en als ik dan boxen heb aangesloten via de 3.5mm uitgang dan hoor ik ook allemaal gefluit, gesis etc. Als ik de oplader dan loskoppel is het weg

offtopic:
Gefeliciteerd trouwens *O*

• SeenD
Dat was ik nog vergeten te typen, als mn iPhone niet in de lader zit dan is er geen gefluit en gesis.

Ik heb al meerdere opladers geprobeerd en 2 verschillende usb kabels voor de laders. :?

Tussen mn iPhone en de radio, dat kastje, klinkt ook wel wat slimmer. |:( Ervan uitgaande dat dat zou werken dan. Maar ja, dan is mn audioradio systeem al bijna verdubbeld in prijs als ik dat kastje koop. :)

offtopic:
Dank je!! Dat taartje is cool :D

[ Voor 51% gewijzigd door SeenD op 27-04-2010 16:20 ]

Something something

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:04
Je mist een goede aarde... dus zorg dat de min van de cigarettenaansteker goed aangesloten is op een stuk chassis van de auto.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:11
Weet je zeker dat het aan de combinatie met de radio ligt?

Of fluit de geluidsuitvoer van je iPhone gewoon zolang je die lader gebruikt? Heb je het al eens met een hoofdtelefoon/oordopjes geprobeerd?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-11 11:05

Krentenbol

Prutz0r

Volgens mij komt het door de (te) hoge spanning die uit je sigarettenaansluiting komt. Die omvormer (oplader) is gemaakt voor een bepaald voltage en als zijn ingang te hoog wordt (13-14 volt bijv.) zal zijn uitgangsspanning ook te hoog worden. Hierdoor krijg je een fluittoon over je aux-uit. [/op los redeneren]

Ik denk dat je probleem met een duurdere oplader opgelost is, maar zeker durf ik dit niet te zeggen. Je zou kunnen kijken naar een duurdere radio met USB zodat je via USB je iPhone op je radio aan kan sluiten (mits je aaifoon dat begrijpt). Dan heb je geen pieptoon meer.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Aarde lus. Probeer de boel aan te sluiten op dezelfde aarde en niet overal een nieuw massa punt maken.

Als je verder een versterker met sub e.d. hebt leg dan de voedings kabel aan de ene kant van de auto en de signaal(tulp) aan de andere kant, deze moeten niet naast elkaar liggen ivm storingen.

edit:
SeenD schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 15:56:
(Edit ->) Als hij niet in de lader zit, dan is er geen piep of sis.
ohw
TKing schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 16:48:
Volgens mij komt het door de (te) hoge spanning die uit je sigarettenaansluiting komt. Die omvormer (oplader) is gemaakt voor een bepaald voltage en als zijn ingang te hoog wordt (13-14 volt bijv.) zal zijn uitgangsspanning ook te hoog worden. Hierdoor krijg je een fluittoon over je aux-uit. \[/op los redeneren]

Ik denk dat je probleem met een duurdere oplader opgelost is, maar zeker durf ik dit niet te zeggen. Je zou kunnen kijken naar een duurdere radio met USB zodat je via USB je iPhone op je radio aan kan sluiten (mits je aaifoon dat begrijpt). Dan heb je geen pieptoon meer.
Koop dan gewoon een radio met ipod aansluiting 8)7

[ Voor 66% gewijzigd door kaasaanfiets op 27-04-2010 16:54 ]

Verwijderd

Wat iedereen zegt, je aarde is niet goed (lus), of je dynamo van de auto is niet meer lekker...

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-11 11:05

Krentenbol

Prutz0r

koekoek2003nl schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 16:50:
Koop dan gewoon een radio met ipod aansluiting 8)7
iPod aansluiting == USB? Volgens mij betaal je ongelooflijk veel voor de rechten als je een 'iPod compatible' radio koopt, of niet?

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:11
TKing schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 16:59:
[...]

iPod aansluiting == USB? Volgens mij betaal je ongelooflijk veel voor de rechten als je een 'iPod compatible' radio koopt, of niet?
Nee. Een autoradio met USB kan bestanden van een USB Mass Storage Device afspelen, een autoradio die 'iPod compatible' is kan ook meteen de complete bediening van je iPod overnemen enzo.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
Als het probleem ontstaat zodra de voeding eraan gehangen wordt is het overduidelijk een aardlus probleem. Heeft dus niks te maken met te hoge spanningen oid.
Heb dit al meerdere malen gehoord/meegemaakt. Je hebt dus een aardlusisolator nodig.

Er zijn ook aardlusisolators met 2 3,5mm stereojack aansluitingen die je dus rechtstreeks tussen autoradio en iPod/MP3-speler kan zetten zonder verloopstukjes, zal even voor je zoeken.

Edit:
Deze bedoelde ik :)
http://elektronicadirect....10000064&aid=5259&lang=NL

[ Voor 43% gewijzigd door HyperioN op 27-04-2010 17:29 ]

• SeenD
@Xander: Als ik zonder de radio, maar wel aan de lader muziek afspeel, via mn headset, dan is er geen piep of ruis.

De lader is een speciale voor de versie van mijn iPhone, en kreeg ook veel goede reviews, hij was 20 euro, dus ik denk dat die verder wel goed is. Ik heb ook een gewone usb lader geprobeerd, en die werkte ook goed, alleen ook een ruis/piep/fluit.

Maar ja, er is dan dus een aardlus probleem. Dat moet ik dan zien op te lossen.

@Hyperion, cool! Dank je wel.

Ik ga eerst proberen of ik het kan oplossen door aan de bedrading te sleutelen. :) En anders gebruik ik Hyperion's oplossing.

Something something

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:10
Weet iemand trouwens wat er qua componenten in zo'n aardlus apparaatje zit? Je legt er wel iets van €16 voor neer, maar als er maar 2 weerstandjes ofzo in zitten dan beun ik liever zelf wat in elkaar :D (niet dat ik nu zo'n dingetje nodig heb, maar als ik zie hoe klein ze zijn, dan kan er nooit heel veel inzitten :P )

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
Er zit een 1:1 audio transformatortje in..
http://mysite.verizon.net...io_pc/radio_pc.html#plans

Die kosten sowieso wel een paar euro en haal je niet op iedere hoek van de straat. Als je hem al ergens kan vinden...
Pagina: 1