Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr. blue
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-08-2024
Ik ben van plan binnenkort mijn computer te upgraden en ik heb ongeveer 300 euro te besteden. Dit is mijn huidige systeem.

Nu vraag ik me af wat meer effect heeft voor de performance. Een nieuwe ati 5850 of 5870 of de nieuwe phenom II x6 (deze is toch compatible met mijn moederbord)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ligt er natuurlijk maar helemaal aan wat je met het ding doet. Kijk waar je huidige bottleneck ligt en vervang die. Zonder aan te geven wat je precies wil is hier bijzonder weinig over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-06 12:43

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

En we hebben daar een mooi topic voor: [BBG aanschaf] Game- en high-end Gamesysteem maart 2010. :)

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-06 18:37
Waarschijnlijk kun je beter nog ff wachten.
Ik denk dat geen van beide heel erg zou uitmaken (HD5870 uitgezonderd; wel duurder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-07 18:44
waarvoor ga je upgraden. Wat kun je nu niet wat je straks wel hoopt te kunnen. Wij kunnen niet in onze glazen bol bekijken wat je er mee wilt. Je internet gaat er niet sneller van worden.... Welke resoluties game je? Of ben je veel met muziek bezig of ben je juist meer met 3d design bezig? Etc etc. Iets meer informatie is an sich wel wenselijk. Nu komt het bij mij over van: Ik heb 300 euro over en wil het gewoon uitgeven, kiezen jullie maar..... (niet om je aan te vallen maar je startpost is dus vrij karig.....)

EDIT: Ook het besturingssysteem is miss handig om te vermelden..... Windows ???, ??? Bits

[ Voor 15% gewijzigd door muppet99 op 27-04-2010 16:11 ]

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-06 13:04
Ik zou voor de processor gaan. De videokaart verouderd tegenwoordig zodanig veel sneller dat je meer profijt hebt van een nieuwe CPU.

maargoed, moet je wel voor lief nemen dat je spellen nog steeds even snel zullen blijven.

mag ik iets totaal anders suggereren. Ik denk dat je met het systeem dat je hebt wellicht veel meer plezier hebt aan een ssd.

[ Voor 24% gewijzigd door justice strike op 27-04-2010 16:36 ]

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-07 15:45
Nieuwe voeding + tweedehands 4890 geeft volgens mij het meeste effect.

Persoonlijk zou ik hier niet aan upgraden en nog rustig even wachten. Ondervind je echt hinder van je huidige systeem? Wat hoop je te bereiken met een upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-07 17:46

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica