Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eigen internet provider

Pagina: 1
Acties:
  • 986 views

• SI4live
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09-2024
Beste mensen,

Wij zijn serieus van plan om een eigen, kleine, internet provider (IAP) op te zetten. Ik ben daarom enige aan het zoeken geweest wat de benodigheden hiervoor zijn. Alleen heb ik niet zo heel veel informatie hierover kunnen vinden (ook geen kosten plaatje).
Wat ik wel weet is dat we ons moeten aanmelden bij de OPTA, dat we waarschijnlijk toestemming van KPN moeten krijgen om hun landelijke lijn te mogen gebruiken en dat we waarschijnlijk flinke servers hiervoor nodig hebben...

Al met al, ik heb geen flauw idee waar we moeten beginnen, wat we precies moeten doen en wat de kosten hiervoor zijn, alle vormen van informatie zijn dus welkom!

http://www.swfemedia.com

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 11:53

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Serieuze vraag: waarom kies je ervoor om zonder enige kennis van zaken (hoe begin je, wat heb je nodig, hoeveel kost het?) in een verzadigde markt (zie alle grote prijsvechters waarmee je moet concurreren) een nieuw bedrijf te starten?

Waarop onderscheiden jullie je? Op prijs is bijna niet te doen als klein bedrijf, en qua expertise heb je het ook niet mee. Waarom zou iemand dan voor jullie kiezen?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hier heb je een kleine engelstalige guide die je al een klein beetje de goede richting in stuurt:
http://www.isp-planet.com/business/start_an_isp-a.html

Volgens mij moet je je ook inschrijven bij de KVK ivm het starten van een eigen bedrijf :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Een eigen AS? Wat routers, een hoop kennis en klaar?

Naar mijn idee heb je geen idee waar je aan begint 8)7 Volgens je profiel ben 24 maar dan had ik wel een andere TS verwacht. :X

[ Voor 57% gewijzigd door battler op 27-04-2010 16:03 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ga inderdaad eerst eens langs de KvK om er achter te komen wat allemaal nodig is om een bedrijf te starten.
En verder kan ik het alleen maar eens zijn met Gizz

Money for nothin' and your chicks for free

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11 15:05
Bij het spelen van inet provider komt veel kijken:
- Waar haal je je bandbreedte vandaan.
- Waar over maak je de verbindingen naar je klanten.
- Hoe maken dez klanten verbinding met jouw netwerk.
- Hoe komt je netwerk op internet.
- Hoe zorg je er voor dat je netwerk blijft draaien.
- Welke dienste ga je aanbieden naast access.
- Hoe ga je de betalingen afhandelen.
- Hoe doe je de support.
- Wat als een klant niet betaald.
- Wat als er een netwerk component uitvalt.
en ga zo maar door

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• SUPR-ME
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-01 23:06
Als ik je LinkedIn bekijk zou ik toch verwachten dat je meer kennis hebt dan af te leiden is uit je posting.

Ik kan het dan ook alleen maar eens zijn met Gizz en Ndeleeuw.

[ Voor 41% gewijzigd door SUPR-ME op 27-04-2010 16:20 ]

• SI4live
Beste Mensen,

Ik weet heus wel dat ik naar de KvK moet om een bedrijf op te starten :s (en zelfs dat ik me moet registreren bij de OPTA als ik zoiets wil beginnen), en inderdaad als ik een idee had waar ik moest beginnen zou ik geen topic openen.

Ik wil alleen maar informatie, als die van Outerspace in zijn post (bedankt), die me in de juiste richting kan wijzen om een IAP op te zetten.

Verwijderd

Waarom denk ik dan?

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Enig juiste manier om zoiets op te zetten terwijl je zelf de kennis mist is kennis inhuren. Neem mensen aan die al bij providers hebben gewerkt, of die zelfs geholpen hebben bij het opzetten van een nieuwe provider.

Huur ze tijdelijk in, neem ze aan, kaap ze bij de concurrent weg. Het maakt niet uit, maar jullie moeten mensen met verstand van zaken binnenhalen. Met alleen wat termen die je via een forum hebt gekregen mis je alsnog 99% van de kennis en contacten die nodig is om zoiets met goed gevolg op te zetten.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Wellicht is het dan verstandig je vraagstelling aan te passen. Je geeft aan zelf geen flauw idee te hebben. Blijkbaar is dat dus te overdreven. Desalniettemin blijft het feit staan dat de personen die je bericht lezen geen idee hebben van jouw achtergrond. Als jij het al niet weet, dan wordt het wel erg lastig om iets te gaan sturen.

Een absoluut fundamentele vraag voor ISPs: wat voor aansluiting wil je bieden? Als je over de kabel wilt leveren hoef je niet in zee met KPN. En waarom KPN als backbone en niet versatel of bbned?

Leuk dat je het wil proberen maar zet een businessplan op. (hoeft niet uitgebreid maar toch zeker een A4tje met je kerndoelen)

• SI4live
Bedankt mensen. Ik ga mij er is meer in verdiepen (netwerken is niet echt mijn vakgebied...). Ik kom er waarschijnlijk, wanneer ik natuurlijk een stuk meer weet, nog een keer op terug.

Verwijderd

SI4live schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 16:32:
netwerken is niet echt mijn vakgebied...
Begin eens met twitter, facebook en linkedin. (investeer desnoods een keer 100 euro in een dagcursus sociale media. Netwerken zijn een absolute must voor ondernemers die afhankelijk zijn van anderen [zowel op financieel als technisch vlak])

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-11 10:54
LoL IAP opstarten??

je hebt om zoiets op te zetten echt wel behoorlijk bedrag voor nodig. Denk eens aan een zooi

- zooi servers
- zooi routers
- zooi switches
- heelveel geld voor bandbreede

denk ook eens na iver hoe je klanten moet aantrekken. gaat je nooit zomaar lukken mensen te binden. je moet ten eerste onder de prijs van de gemiddelde providers gaan zitten

Je moet ook nog eens goed nadeken over hoe je dingen gaat bekostigen zoals huisvesting voor je omgeving. 1 euro hosting gaat je niet redden. Verzekering zal ook erg veel geld kosten. wat nou als de boel in de hens vlieg? zit je ineens zonder internet, hoe ga je dan mensen weer zsm aansluiten.. zo'n verzekering is echt niet goedkoop. wil je safe spalen heb je dus 2 plekken nodig om je park te huisvesten.

Kan het mis hebben maar denk niet dat je een ton of 2 op je rek heb staan.... naast het feit dat je misschien komende jaren (opstart) alleen maar in het rood zal draaien..

A Soldiers manual and a pair of boots.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

SI4live schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 15:48:
Wij zijn serieus van plan om een eigen, kleine, internet provider (IAP) op te zetten.
Hoe zijn jullie op dit plan gekomen aangezien jullie er niets van af weten?

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Geld is geen probleem. Een goed idee is belangrijk. Als je kan aantonen dat het bedrijf na 2 tot 3 jaar de kosten heeft terugverdiend en hierna winst maakt dan krijg je dat geld wel los. Het moeilijkste is om dit aan te tonen.

De technische invulling is (hoe dom het ook klinkt) bijzaak. Tuurlijk zal je zaken als verzekeringen moeten regelen. Maar ook pensioenen voor je personeel, etcetera maar dat is bijzaak. Als ondernemer heb je een product of idee dat je wilt verkopen.... dat is wat je uniek maakt... en dat ik wat we hier willen weten... wat wil je precies gaan doen?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:09

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 16:50:
[...]
wat wil je precies gaan doen?
Dat zou ik, als ik de TS was, nou juist niet op GoT gooien :X. Het briljante idee is nou net, zoals je zelf ook zegt, de kern van het ondernemen. En dan moet er niet een of andere gladde tweaker mee aan de haal gaan ;).

Zo scherp als een voetbal!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Er is een verschil tussen uitgebreid vertellen wat je gaat doen en alleen laten weten waarin je überhaupt beter denkt te zijn dan de concurrentie: prijs, service, extra diensten.

Zelfs over dat laatste wordt met geen woord gerept waardoor je snel het gevoel krijgt dat er niet echt over het businessmodel is nagedacht.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Helaas, deze TS en verdere invulling is veel te summier om hier ook zelfs maar serieus op in te gaan.

Heb je een solide idee van wat je wil gaan doen, dan kunnen we misschien hier eens verder, maar op deze basis in elk geval niet.

Op slot dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.