Toon posts:

Vreemd chinees kabeltje, gaat het werken ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb de beginpost aangepast omdat hij voor verwarring leek te zorgen, dit si mijn vraag in het kort:

Is het hardwarematig mogelijk om van een HDMI (digitaal) signaal een stereo (analoog) signaal te maken zonder converter ertussen ? Ik zag deze kabel http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3174 en het ENIGE wat ik mee wil doen is het geluid van een HDMI poort aansluiten op een stereo installatie

Of heeft er iemand anders een oplossing om een hdmi aansluiting om te zetten naar audio aansluiting (tulip, coax, 3,5mm jack, toslink, maak niet uit)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2010 15:53 ]

• Ruud2009
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-06-2021
Welk scherm heb je gekocht dan?

Dat is wel handige informatie..

[ Voor 37% gewijzigd door Ruud2009 op 27-04-2010 15:44 ]

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-02 10:02

mace

Sapere Aude

Gaat never nooit niet werken. :)

Het scherm verwacht digitale signalen, geen analoge.

[ Voor 46% gewijzigd door mace op 27-04-2010 15:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Samsung F2380

Lijkt me de minst interessante informatie, aangezien mijn vraag daar helemaal niet over gaat ? Dat HDMI naar DVI gaat maak ik me zorgen over, meer of ik HDMI zonder hardwarematige converter om kan zetten naar een analoog audio signaal.
mace schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 15:44:
Gaat never nooit niet werken. :)
Ik was er al bang voor, vooral toen ik dit http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.32714 kabeltje zag (wel mét hardwarematige converter dus)

Hoe lossen andere mensen dit op ? Ik ben toch vast niet de enige die van zijn HDMI signaal een DVI + stereo signaal wil maken ? Zijn er minder dure oplossingen om dit te doen ?
mace schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 15:44:
Het scherm verwacht digitale signalen, geen analoge.
Jongens, ik vraag niet naar mijn scherm ! Dat is digitaal en werkt wel, ik vraag of HDMI naar een analoog audio signaal omgezet kan worden.

het scherm heeft er NIETS mee te maken (ik ga de beginpost maar even aanpassen want dat zorg duidelijk voor verwarring)

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2010 15:50 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Work for the device which output properties can be change to Component Video + Audio through HDMI output port (for example: some media player, DVR)
VOlgens mij is hdmi helemaal digitaal, dus dat zal wel een exotisch apparaat zijn waarop dat kan.

maar wat voor full hd tv heb je dan gekocht zonder HDMI? een monitor met DVI? om geluid uit hdmi te krijgen heb je dan een receiver nodig ment hdmi in (kun je makkelijk vinden op b.v. kieskeurit), maar dan ben je wel 200 euro verder.

Maar het apparaat met een HDMI-uit, heeft dat dan geen audio uit?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• mace

mace

Sapere Aude

Oh wacht je wil output? sorry :P

Maar goed dat gaat nog niet werken. ;)

Hoe andere mensen het oplossen? Nou op welk apparaat wil je het aansluiten? (behalve je scherm dan)
Die heeft vast nog wel analoge outputs naast HDMI en anders moet je zo'n converterkastje kopen.

[ Voor 57% gewijzigd door mace op 27-04-2010 15:52 ]

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:24
HDMI is compatible met DVI lees ik in de wiki
het lijkt me toe dat een splitter , en op een van uitgangen een HDMI-DVI adapter je vraag beantwoord.

maar het blijft digitaal natuurlijk...

[ Voor 8% gewijzigd door beascob op 27-04-2010 15:56 ]

gewaarwordingshorizon

Verwijderd

Topicstarter
mace schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 15:50:
Oh wacht je wil output? sorry :P

Maar goed dat gaat nog niet werken. ;)

Hoe andere mensen het oplossen? Nou op welk apparaat wil je het aansluiten? (behalve je scherm dan)
Die heeft vast nog wel analoge outputs naast HDMI en anders moet je zo'n converterkastje kopen.
Het enige wat ik wil is van uit mijn HDMI OUPUT een audio signaal krijgen...

Maar ik was al bang voor het converterkasje... Hoe zit het met toslink ? Dat is toch gewoon digitaal, net als HDMI. Je zou in theorie toch wel met een kabel van HDMI naar toslink (+dvi?) moeten kunnen. HDMI naar DVI (beide digitaal) gaat ook.

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 15:57:
[...]

Het enige wat ik wil is van uit mijn HDMI OUPUT een audio signaal krijgen...

Maar ik was al bang voor het converterkasje... Hoe zit het met toslink ? Dat is toch gewoon digitaal, net als HDMI. Je zou in theorie toch wel met een kabel van HDMI naar toslink (+dvi?) moeten kunnen. HDMI naar DVI (beide digitaal) gaat ook.
Ja maar waarom per sé vanaf een hdmi uitgang naar analoog? Heeft het apparaat met die uitgang niet gewoon ook een analoge uitgang? Dat is toch veel makkelijker?

En HDMI naar toslink gaat opzich wel maar de audiostream van HDMI kan veeel hogere bitrates aan dan spdif. Sowieso is er een converterkastje nodig.

Om van spdif naar analoog te gaan kun je een klein DACje kopen.

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
Hdmi -> dvi kabel voor het beeld.
Spdif/toslink/jack naar speakerset/versterker

Jouw naam in onder mijn Post

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:46

kraats

Ik rol

Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 15:57:
Hoe zit het met toslink ? Dat is toch gewoon digitaal, net als HDMI.
"Gewoon digitaal"? het zijn inderdaad bitjes die over delijn gaan, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het hetzelfde signaal is. SPDIF (via Toslink) kan minder informatie aan dan audio via HDMI. Ik gok dat die laatste dus niet via het SPDIF-protocol werkt en het daarom niet één op één met een kabeltje te splitsen is (als het al op aparte adres doorgestuurd zou worden)

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:56
Van waar komt het signaal? zit daar niet een analoge geluidsaansluiting bij?
Onze Blu-Ray speler op de slaapkamer staat aangesloten op een ouder LCD HDReady scherm zonder HDMI.
Ik heb deze aangesloten middels een HDMI naar DVI kabel en het geluid vanuit een analoge aansluiting op de BD-speler naar de televisie. Wellicht dat je die mogelijkheid ook hebt?

Verwijderd

Topicstarter
mace schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 16:01:
Ja maar waarom per sé vanaf een hdmi uitgang naar analoog? Heeft het apparaat met die uitgang niet gewoon ook een analoge uitgang? Dat is toch veel makkelijker?
Ik wou dit in eerste instantie niet uitleggen, want hier op tweakers krijg je voor iedere regel extra uitleg zo veel extra opties en onnodige dingen die ik al weet, zoals dat mensen daar mijn scherm gaan vragen, terwijl dat HELEMAAL NIX met mijn vraag te maken heeft.

Het zit als volgt, ik heb een 4 weg HDMI switch waar dus 4 HDMI imputs al inkomen, MET geluid. Al die apperaten hebben ook wel andere outputs, maar dan kom ik heel moeilijk aan het doen. Als ik de HDMI output van de switch opdeel in DVI en HDMI kan ik dus de DVI aansluiten op 1 monitor, en 1 enkele audio aansluiting weer op mijn professionele audioswitch die verschillende bronnen op verschillende outputs aan kan sluiten.

voor alle tweakers: ga nou aub niet suggesteren wat ik allemaal anders daar aan kan veranderen etc, etc, ik heb een heel ingewikkeld schema voor mijn systeem wat in principe helemaal klopt, kan niet zomaar vanalles weer anders aan gaan sluiten. Het enige wat ik nodig heb is nog steeds:

HDMI --> AUDIO

bedankt voor het begrip :)

• mace

mace

Sapere Aude

Ok ik snap het.
Dat we over het scherm begonnen was omdat het verhaal een beetje onduidelijk was, dus dat is M.I. wel te begrijpen. ;)

Maar converterkastje dus. ;)

Deze?

(Ja is aan de prijs, maar deze dingen zul je niet goekoop kunnen vinden denk ik)

[ Voor 255% gewijzigd door mace op 27-04-2010 16:12 ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-02 10:00
mace schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 16:09:
Maar converterkastje dus. ;)

Deze?

(Ja is aan de prijs, maar deze dingen zul je niet goekoop kunnen vinden denk ik)
Hij wil er een analoog stereo signaal uit hebben. Deze converter zet het om in digitaal optisch.

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

Topicstarter
Die zou perfect zijn inderdaad, maar wel een beetje overdreven duur... Ik heb ook nog even verder gezocht maar vind zo 123 geen oplossing.

Wat jullie zeggen klopt verder wel, de bronnen hebben wel allemaal andere bruikbare outputs, veel ervan zitten zelfs als in mijn schema verwerkt. Maar ik zit met zoveel apperaten, swichen, kabel en converters dat dit me een handigere oplossing leek als geluid en audio paralel van elkaar switchen.

Het was dus sowiso meer luxe oplossing als iets anders.

Evengoed iedereen hardstikke bedankt ! (heerlijk dat dat hier op tweakers altijd zo snel gaat, op andere fora kun je rekenen met een dag wachten voor je een reply hebt)

Als er nog mensen met oplossingen zijn die misschien wat goedkoper zijn (in principe is de DVI op het gegeven apperaat al overkill ik heb al een splitter die een hdmi signaal geeft, kzou in principe alleen nog hdmi -> audio nodig hebben) hoor ik het graag, als ik zelfs nog wat vind horen jullie het ! :)
Brad Pitt schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 16:17:
[...]

Hij wil er een analoog stereo signaal uit hebben. Deze converter zet het om in digitaal optisch.
Stereo geniet de voorkeur, maar als er maar geluid uit komt ben ik tevreden.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2010 16:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
(hoe verwijder ik mijn eigen bericht ?, dubbelpost)

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2010 16:20 ]

• mace

mace

Sapere Aude

Dit is misschien precies wat je zoekt: http://www.ambery.com/2hddodtsdihd.html
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 16:19:
Niet. :)

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-01 02:31
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 16:19:
Je kan geen dubbel posts verwijderen.

Nog even terug te komen op de vraag het is niet mogelijk een analoog signaal uit hdmi te halen.

Check Wikipedia: HDMI voor info over HDMI tevens kan je de pinlayout bekijken waar te zien is dat alles digitiaal is.

Je zal dus altijd een converter nodig hebben.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:56
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 16:09:
[...]
Het zit als volgt, ik heb een 4 weg HDMI switch waar dus 4 HDMI imputs al inkomen, MET geluid. Al die apperaten hebben ook wel andere outputs, maar dan kom ik heel moeilijk aan het doen. Als ik de HDMI output van de switch opdeel in DVI en HDMI kan ik dus de DVI aansluiten op 1 monitor, en 1 enkele audio aansluiting weer op mijn professionele audioswitch die verschillende bronnen op verschillende outputs aan kan sluiten.
En als je dit direct had vertelt had je geen gezeur gehad. Dan had niemand je gezegd dat je het ook via de bron had kunnen doen.
Wij gingen er allemaal van uit dat het om 1 bron ging en niet om 4. :)
Pagina: 1