Hoe kan ik een N8 filmpje omzetten naar een kleiner bestand wat ik kan e-mailen
Volgens mij zit er een widget in SPB Mobile Shell waarmee je in 6 gradaties kan aangeven hoe helder je je scherm wilt hebben, dan dimt die ook niet.M.E.Amrani schreef op donderdag 02 december 2010 @ 21:18:
Voor degenen die willen genieten van een maximaal heldere scherm (voor bijv het bekijken van een film) heb ik een (omslachtige) tip.
Installeer de app "Qtorch". Zet deze app aan en laat het op de achtergrond draaien. Scherm is nu op z'n helderst en zal niet dimmen als het wat donkerder wordt
Ik meende even dat 011.012 al PR1.1 was maar dat is nog PR1.0. Ik meende toch gehoord te hebben dat de update van volgende week PR1.2 genoemd wordt maar het kan wellicht ook 1.1 zijn. Maar anyhow, het is een bugfix, er zitten geen nieuwe functionaliteiten in, die zullen pas in PR2.0 zitten.Alternative schreef op donderdag 02 december 2010 @ 15:52:
[...]
Als je dit stukje van robertwebbe leest heeft hij het hier over PR1.1 ...vandaar zijn vraag
De update is via het toestel zelf te doen via *#0000#, Opties, Controleren op updates, enz. of via de PC met behulp van OVI Suite of Nokia Software Updater. Ik ben zelf groot voorstander van een harde reset voor en na de update, dan weet ik zeker dat er geen vage instellingen of corrupte databases blijven. Mijn mail, contactpersonen en agenda komen via Exchange weer terug en via de OVI Store kun je via Mijn zaken al je apps weer terug installeren. Het kost even wat tijd maar dan weet je zeker dat het goed werkt.
[ Voor 4% gewijzigd door robertwebbe op 03-12-2010 17:40 ]
Als je SPB Mobile shell installeert, zitten daar ook widgets in voor achtergrondverlichting en voor accu status in procenten.M.E.Amrani schreef op donderdag 02 december 2010 @ 21:18:
Voor degenen die willen genieten van een maximaal heldere scherm (voor bijv het bekijken van een film) heb ik een (omslachtige) tip.
Installeer de app "Qtorch". Zet deze app aan en laat het op de achtergrond draaien. Scherm is nu op z'n helderst en zal niet dimmen als het wat donkerder wordt

-- ik had het bericht van businka19 nog niet gezien
[ Voor 4% gewijzigd door Folkifoon op 03-12-2010 15:36 ]
Verwijderd
Geen matches
Behalve de gekochte apps!, ik heb ze terug gekregen via de helpdesk van Nokiarobertwebbe schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 15:28:
[...]
Ik meende even dat 011.012 al PR1.1 was maar dat is nog PR1.0. Ik meende toch gehoord te hebben dat de update van volgende week PR1.2 genoemd wordt maar het kan wellicht ook 1.1 zijn. Maar anyhow, het is een bugfix, er zitten geen nieuwe functionaliteiten in, die zullen pas in PR2.0 zitten.
De update is via het toestel zelf te doen via *#0000#, Opties, Controleren op updates, enz. of via de PC met behulp van OVI Suite. Ik ben zelf groot voorstander van een harde reset voor en na de update, dan weet ik zeker dat er geen vage instellingen of corrupte databases blijven. Mijn mail, contactpersonen en agenda komen via Exchange weer terug en via de OVI Store kun je via Mijn zaken al je apps weer terug installeren. Het kost even wat tijd maar dan weet je zeker dat het goed werkt.
Ik kan de gekochte apps gewoon downloaden. Heb je misschien een ander toestel? Want als volgens mij je telefoonnummer, type of IMEI veranderd, dan kan dat voorkomen.Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 16:38:
[...]
Behalve de gekochte apps!, ik heb ze terug gekregen via de helpdesk van Nokia
Dat was nu ook mijn probleem, er zijn geen advanced options te vinden dus blijkbaar hebben degene die dat wel zien een andere versie? Ik kon ook alleen maar een mailbox aanmaken en achteraf geen enkele wijziging meer aanbrengen. Dat is best raar. Misschien dat Robert hier meer van weet?Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 08:28:
[...]
hm das vreemd ik kan de optie "advanced options" en "user authentication" helemaal niet vinden.
Oh ja, Picomail is wellicht een beter alternatief.
edit:
Ik had even gemist dat mail standaard via de servers van Nokia gaat zonder dat dit vermeld wordt. Dat is nog vele malen erger dan Google. Wie denken die lui wel niet wie ze zijn. Ik heb direct mijn wachtwoorden maar gewijzigd en ik raad iedereen aan datzelfde te doen. Interessant leesvoer, tenminste als je interesse in het privacy aspect van je e-mail hebt.
Ik had even gemist dat mail standaard via de servers van Nokia gaat zonder dat dit vermeld wordt. Dat is nog vele malen erger dan Google. Wie denken die lui wel niet wie ze zijn. Ik heb direct mijn wachtwoorden maar gewijzigd en ik raad iedereen aan datzelfde te doen. Interessant leesvoer, tenminste als je interesse in het privacy aspect van je e-mail hebt.
[ Voor 33% gewijzigd door regmaster op 03-12-2010 21:00 ]
Verwijderd
Matched: N8
Tja, ik heb het nogmaals geprobeerd (N8 dus)robertwebbe schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 17:42:
[...]
Ik kan de gekochte apps gewoon downloaden. Heb je misschien een ander toestel? Want als volgens mij je telefoonnummer, type of IMEI veranderd, dan kan dat voorkomen.
Naar OVI-shop
account/aanmelden/paswoord
Naar Mijn Zaken
Als ik dan een app doorstuur kom ik in het gewone menu terecht en als ik dan voor een betaalde kies krijg ik dus ook gewoon "Kopen" te zien.
Gister bij Nokia gemeld dat ik de Apps kwijt was en toen hebben we ook de ovenstaande procedeure gevolgd. Maar van de "betaalde" apps hebben ze per SMS de link opgestuurd met de meededeling dat ik ze binnen twee uur moest downloaden.
Wel nog een groot compliment aan de Nokia-helpdesk, de meneer die ik aan de lijn had wist het antwoord niet en beloofde het uit te zoeken en terug te bellen. Een uurtje later belde hij met het antwoord. TOP DUS
(ik heb nog een openstaande vraag: welk programma kan ik het best gebruiken om mijn N8 filmpje te converteren naar een kleiner formaat zodat ik ze kan mailen).
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 08:28:
[...]
das vreemd ik kan de optie "advanced options" en "user authentication" helemaal niet vinden.

edit:
Deze opties worden alleen zichtbaar als je de voorwaarden van Nokia niet accepteert ...
Deze opties worden alleen zichtbaar als je de voorwaarden van Nokia niet accepteert ...
[ Voor 17% gewijzigd door emmerx op 04-12-2010 00:18 . Reden: Opmerking van andere tweaker ]
Draadloos laden op onze Zon
Huh? Ik heb nu een N8 van een kennis in de hand maar die plaatjes van jou kom ik nergens tegen.
Als ik een nieuwe mailbox met 'Other' wil aanmaken en ik geef een bogus mailadres op krijg ik een schermpje voor Exchange Mail of POP/IMAP. Kies ik voor POP/IMAP dan krijg ik inderdaad een scherm waarin ik een inkomende en uitgaande mail kan selecteren maar nergens een advanced optie waarin een aparte username/passwd kan worden opgegeven. Deze N8 heeft als software versie 011.012 Release is PR1.0
als ik via spb via het plus teken een gadget toevoeg staan er een hoop programmas alleen niet bv angry birds hoe voeg ik die bij de gadgets
Mijn N8 heeft ook gewoon 011.012 en PR1.0....regmaster schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 22:36:
[...]
Huh? Ik heb nu een N8 van een kennis in de hand maar die plaatjes van jou kom ik nergens tegen.
Deze N8 heeft als software versie 011.012 Release is PR1.0
Wil eigenlijk graag een andere/nieuwere versie, want Bluetooth pairen is nu inconsistent, soms onmogelijk en ondersteunt onvoldoende devices.
Ik heb 2 IMAP/POP accounts die beiden deze optie Advanced mailbox settings hebben, daarnaast een Exchange account en een HoTMaiL.
Heb jiermee voor beide POP-accounts en het Exchange-account een andere SMTP-server in kunnen stellen en een andere connectie (3G vs WLAN).
Kies bij New Mail Account aanmaken voor Other en vul alles in.
Create account.
Dan kun je later gewoon alles naar eigen wens aanpassen.
Heb net nog een test account gemaakt waarbij dat werkte.
[ Voor 12% gewijzigd door emmerx op 03-12-2010 23:09 ]
Nou, schiet mij maar lek maar op deze N8 is dat niet te vinden.emmerx schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 23:05:
[...]
Mijn N8 heeft ook gewoon 011.012 en PR1.0....
Wil eigenlijk graag een andere/nieuwere versie, want Bluetooth pairen is nu inconsistent, soms onmogelijk en ondersteunt onvoldoende devices.
Ik heb 2 IMAP/POP accounts die beiden deze optie Advanced mailbox settings hebben, daarnaast een Exchange account en een HoTMaiL.
Heb jiermee voor beide POP-accounts en het Exchange-account een andere SMTP-server in kunnen stellen en een andere connectie (3G vs WLAN).
Kies bij New Mail Account aanmaken voor Other en vul alles in.
Create account.
Dan kun je later gewoon alles naar eigen wens aanpassen.
Heb net nog een test account gemaakt waarbij dat werkte.
Ik lees hier trouwens dat de advanced setting alleen bij mail for Exchange tevoorschijn komt.
Is dat misschien waarom jij de keuze wel hebt?
Edit... Ik heb de advanced nu wel. Het is een kwestie van de voorwaarden van Nokia afwijzen en dan krijg je andere schermen dan wanneer je deze accepteert. Wel een rare manier van instellen. Ik ga toch maar dan een N8 retour vragen
[ Voor 21% gewijzigd door regmaster op 04-12-2010 00:09 ]
Dacht aan je eerdere reacties dat je die (belachelijke) voorwaarden wel verworpen had..regmaster schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 23:18:
[...]
Edit... Ik heb de advanced nu wel. Het is een kwestie van de voorwaarden van Nokia afwijzen en dan krijg je andere schermen dan wanneer je deze accepteert.
Blijft wel een handige gratis dienst voor mensen die zich in het leven niet druk willen maken om 'nieuwe' techniek en wat daar allermaal mee kan ...
Goed gedaan van Nokia: wel de ruimte geven aan mensen die daar liever geen gebruik van maken.
kost niks al je hier eens kijkt http://www.mobicreed.com/tag/nokia-n8-applications/M.E.Amrani schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 01:14:
@ businka19 en folkifoon: Ow wist niet dat dat kon : ). Jammer dat spb shell 30 euro kost
genoeg tevinden en alles werkt lol
Verwijderd
Ik kan Shazam niet op de N8 krijgen, volgens de site niet beschikbaar voor de N8
http://store.ovi.com/content/16725/send-to-friend
Maar hij was er toch! Wie weet of het toch nog te installeren is?
Verwijderd
Vervolg:
Ik zag dat Shazam wel beschikbaar was voor de N97. Ik heb toen aangegeven dat ik de N97 had en daar kon ik hem dus wel vinden en heb hem toen per SMS naar mijn N8 gestuurd en van af daar geinstalleerd en het werkt gewoon.
Ik zag dat Shazam wel beschikbaar was voor de N97. Ik heb toen aangegeven dat ik de N97 had en daar kon ik hem dus wel vinden en heb hem toen per SMS naar mijn N8 gestuurd en van af daar geinstalleerd en het werkt gewoon.
Verwijderd
Geen matches
Ja, maar dan heb je wel wat, een leuk sinterklaaskadotje...M.E.Amrani schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 01:14:
@ businka19 en folkifoon: Ow wist niet dat dat kon : ). Jammer dat spb shell 30 euro kost
Over Sinterklaas cadeaus gesproken, als je nog iets moet bedenken dan heb ik nog wel een tip voor de N8:

Er komt in januari een nieuwe versie. De oorspronkelijke introductieprijs was 299, nu zijn ze nog "maar" 159 euro.
Hier heb ik hem getest: productreview: Nokia BH-905 review door robertwebbe.

Er komt in januari een nieuwe versie. De oorspronkelijke introductieprijs was 299, nu zijn ze nog "maar" 159 euro.
Hier heb ik hem getest: productreview: Nokia BH-905 review door robertwebbe.
[ Voor 19% gewijzigd door robertwebbe op 05-12-2010 19:44 ]
De grap is dat is dat ik niet eerder een keuze kreeg om de voorwaarden te accepteren of te weigeren. Pas na een aantal malen proberen zag ze ineens voorbij komen. Er zijn toch wel meer mensen die daar last van hebben zo te lezen. Maar goed, ook ik kan nog wel eens een lesje lerenemmerx schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 00:16:
[...]
Dacht aan je eerdere reacties dat je die (belachelijke) voorwaarden wel verworpen had..
Blijft wel een handige gratis dienst voor mensen die zich in het leven niet druk willen maken om 'nieuwe' techniek en wat daar allermaal mee kan ...
Goed gedaan van Nokia: wel de ruimte geven aan mensen die daar liever geen gebruik van maken.
Wat ik wel typisch vind is dat Nokia niet transparant is waar mensen voor kiezen. Dat zou toch veel duidelijker mogen worden aangegeven. Indien Microsoft of Google zoiets doen is de wereld te klein.
Maar het kan ook zijn dat de meesten het gewoon wel makkelijk vinden dat ze niet zoveel hoeven in te stellen en dan niet verder kijken dan hun neus lang is.
@Robert Webbe
DIe koptelefoon is allang geen 299 meer, heb het 2/3 maanden geleden gehaald voor 165 bij een webshop. Maar wat word de opvolger van de BH-905 ?
DIe koptelefoon is allang geen 299 meer, heb het 2/3 maanden geleden gehaald voor 165 bij een webshop. Maar wat word de opvolger van de BH-905 ?
Hm probleem, ik heb gisteren mijn Hi simkaart erin gedaan en eerst had ik Ben.
Toen ging hij thuis via mn WLAN naar internet maar nu niet meer.
Ik moet eerst widgetts naar online zetten en dan gaat hij naar mn WLAN.
Andere gevallen gaat hij via netwerk van HI naar internet.
Op prioriteit staat als 1e mijn WLAN.
Wat te doen?
Toen ging hij thuis via mn WLAN naar internet maar nu niet meer.
Ik moet eerst widgetts naar online zetten en dan gaat hij naar mn WLAN.
Andere gevallen gaat hij via netwerk van HI naar internet.
Op prioriteit staat als 1e mijn WLAN.
Wat te doen?
@robertwebbe - Ik heb mijn nieuwe Telfort simkaart binnen maar dit maakt geen verschil.
De youtubeapplicatie zegt bij het starten dat ik aan t roamen ben, dit is geen ramp maar vervolgens krijg ik dus de melding "Fout verbindindingsprobleem Kan niet starten. Je kunt niet zoeken of video's afspelen.
De Operabrowser via m.youtube.com opent wel een speler, maar de blijft zwart
De Nokiabrowser sluit als ik een filmpje open.
De youtubeapplicatie zegt bij het starten dat ik aan t roamen ben, dit is geen ramp maar vervolgens krijg ik dus de melding "Fout verbindindingsprobleem Kan niet starten. Je kunt niet zoeken of video's afspelen.
@Jeffrey88; de BH-905i. In mijn review staan de wijzigingen en een link.
@Folkifoon; dan hebben ze een gewone SIM wissel gedaan in plaats van je een aangepaste SIM voor data toe te sturen. Blijkbaar heeft degene die je geholpen heeft je probleem niet begrepen.
Daarnaast vermoed ik dat je toestel uberhaupt raar doet, hij hoort de browser niet te resetten bij het afspelen van een filmpje. Als ik jou was zou ik als de update volgende week verschijnt via OVI Suite een backup maken, dan een harde reset geven, update installeren, harde reset geven en kijken hoe het dan werkt. Als alles werkt dan zet je je backup terug en test je of het weer werkt.
Bij standaard Telfort SIM kaarten moet je ook nog even de volgende wijziging maken:
Menu > Instellingen > Connectiviteit > Instellingen > Geg.gebruik bij roaming > Automatisch zetten.
Als je naar het buitenland gaat en je wilt daar geen data gebruiken, zet deze waarden dan op Alleen WLAN.
@Folkifoon; dan hebben ze een gewone SIM wissel gedaan in plaats van je een aangepaste SIM voor data toe te sturen. Blijkbaar heeft degene die je geholpen heeft je probleem niet begrepen.
Daarnaast vermoed ik dat je toestel uberhaupt raar doet, hij hoort de browser niet te resetten bij het afspelen van een filmpje. Als ik jou was zou ik als de update volgende week verschijnt via OVI Suite een backup maken, dan een harde reset geven, update installeren, harde reset geven en kijken hoe het dan werkt. Als alles werkt dan zet je je backup terug en test je of het weer werkt.
Bij standaard Telfort SIM kaarten moet je ook nog even de volgende wijziging maken:
Menu > Instellingen > Connectiviteit > Instellingen > Geg.gebruik bij roaming > Automatisch zetten.
Als je naar het buitenland gaat en je wilt daar geen data gebruiken, zet deze waarden dan op Alleen WLAN.
[ Voor 3% gewijzigd door robertwebbe op 04-12-2010 14:00 ]
@robertwebbe: de instelling roaming op automatisch stond al zo. De harde reset etc. ben ik ook van plan maar inderdaad om dubbel werk te voorkomen wacht ik nog even tot de update.
Ik heb zelf nooit gehoord van verschillende soorten simkaarten, wat doet een aangepaste sim voor data?
Ik heb zelf nooit gehoord van verschillende soorten simkaarten, wat doet een aangepaste sim voor data?
Verwijderd
Geen matches
Kent er iemand een goed programma om openstreetmap kaarten offline te gebruiken met de interne gps? Om te gebruiken waar ovi maps geen gedetailleerde kaarten heeft. Hoeft niet perse stembegeleiding bij. Gewoon dat ik kaarten van openstreetmap kan opslaan en daar op kan zien waar ik ben. Dus ook geen Sygic of Ndrive of zo want die hebben zelfs nog minder dekking en zijn duurder. Gewoon een app voor openstreetmap kaarten offline. Heb al gezien dat dit bestaat voor Android maar bestaat dit ook voor Symbian?
Verwijderd
Je zou denken wow goeie korting, maar als je kijkt naar het prijsverloop @ pricewatch: Nokia BH-905 zie je dat ie nooit 299 heeft gekost en dat al ie al meer dan een jaar al voor 200 of lager was te krijgen...niet echt een bijzondere deal dusrobertwebbe schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 10:18:
Over Sinterklaas cadeaus gesproken, als je nog iets moet bedenken dan heb ik nog wel een tip voor de N8:
[afbeelding]
Er komt in januari een nieuwe versie dus in plaats van 299 zijn ze nu nog "maar" voor 159 euro.

Maar het is idd een echt een hele goede koptelefoon, die z'n prijs dik en dun waard is, dus wellicht wat voor Nokia-bezitters als cadeau idd.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2010 16:23 ]
is een vrij goeie tipcrazyfrog schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 03:19:
[...]
kost niks al je hier eens kijkt http://www.mobicreed.com/tag/nokia-n8-applications/
genoeg tevinden en alles werkt lol
Verwijderd
vraagje:
de Brodit Active Holder Nokia N8 in mijn auto. Mooi spul,van brodit. Voor vorige nokia's ook altijd zo'n ding gehad.
Maar nu iets vreemds:
Ik heb één van de eerste keren dat ik hem gebruikte een vraag gezien....in de trend van: u heeft u telefoon in een dockstation staan...........ja of nee. Te gehaast nee gezegd, maar weet niet meer wat de vraag was. Ook nooit die vraag meer gezien, tevens kan ik geen instelling vinden voor:
mijn achtergrondverlichting aan als ik hem in de holder ( en dus aan de lader ) heb zitten.
Ik hoef toch zeker weer niet zo'n gaar app-je te installeren, zoals Lightson voor de n95,n96?
Zo ja, welke adviseren jullie?
de Brodit Active Holder Nokia N8 in mijn auto. Mooi spul,van brodit. Voor vorige nokia's ook altijd zo'n ding gehad.
Maar nu iets vreemds:
Ik heb één van de eerste keren dat ik hem gebruikte een vraag gezien....in de trend van: u heeft u telefoon in een dockstation staan...........ja of nee. Te gehaast nee gezegd, maar weet niet meer wat de vraag was. Ook nooit die vraag meer gezien, tevens kan ik geen instelling vinden voor:
mijn achtergrondverlichting aan als ik hem in de holder ( en dus aan de lader ) heb zitten.
Ik hoef toch zeker weer niet zo'n gaar app-je te installeren, zoals Lightson voor de n95,n96?
Ik krijg mijn nokia n8 aanstaande dinsdag! Enkel als ik alle review's lees hoop ik op een dikke update met bugfixes, nieuwe en fel verbeterde toetsenborden zowel landscape als portrait qwerty een nieuwe browser met text reflow, html 5, flash player 10.1. Het laatste puntje is meer uniformiteit in de fonts. Ik hoop echt dat ze bij nokia begrijpen dat het gebruiksgemak een hoger plaatsje heeft gekregen dan in 2007!
Misschien hoop ik teveel maar als nokia de concurrentie wilt aangaan met Android, ios 4..., WP7, BB OS 6 en Web OS dan moeten ze toch wel iets harder hun best doen! Met de symbian^3 toestellen zijn ze wel in de goede richting aan het gaan maar nog ver achter de concurrentie qua meelopen in de technologie van vandaag en morgen software matig dan (ik zie zelf wel nog potentie in symbian als ze de punten die boven aangegeven aanbrengen
)
En wat goede apps zoals Live Messenger ook zou ik graag meer google apps willen zien zoals Greader en een goede Google Maps + Youtube HQ Player. Hopelijk wordt het met QT mogelijk dat we deze apps krijgen van google en microsoft...
Misschien hoop ik teveel maar als nokia de concurrentie wilt aangaan met Android, ios 4..., WP7, BB OS 6 en Web OS dan moeten ze toch wel iets harder hun best doen! Met de symbian^3 toestellen zijn ze wel in de goede richting aan het gaan maar nog ver achter de concurrentie qua meelopen in de technologie van vandaag en morgen software matig dan (ik zie zelf wel nog potentie in symbian als ze de punten die boven aangegeven aanbrengen
En wat goede apps zoals Live Messenger ook zou ik graag meer google apps willen zien zoals Greader en een goede Google Maps + Youtube HQ Player. Hopelijk wordt het met QT mogelijk dat we deze apps krijgen van google en microsoft...
[ Voor 50% gewijzigd door mafiatounes op 05-12-2010 01:26 ]
Multiple pc builds in progress
Vreemd probleem.
Ik koppel mijn N8 aan de pc met bluetooth. Alles lijkt normaal te werken.
Totdat ik windows verkenner naar de N8 gaat. Alles wat ik krijg te zien is een leeg windowsscherm.
Ook Ovi-Suite geeft aan dat ik een update kan downloaden van 4 programma's.
Als ik dan wil updaten... dan lukt dat niet.
En die spelletjes... staan trouwens de laatste versie van op de N8, als ik het vergelijk met Ovi-store.
Kan dit een beveiligingsinstelling van de N8 zijn?
Of moet ik dat in de BT-verbinding zoeken?
USB verrbinding in zowel ovi-suite-modus als mass-storage, lijken ook niet goed te gaan
Ik kom er niet uit helaas...
Ik koppel mijn N8 aan de pc met bluetooth. Alles lijkt normaal te werken.
Totdat ik windows verkenner naar de N8 gaat. Alles wat ik krijg te zien is een leeg windowsscherm.
Ook Ovi-Suite geeft aan dat ik een update kan downloaden van 4 programma's.
Als ik dan wil updaten... dan lukt dat niet.
En die spelletjes... staan trouwens de laatste versie van op de N8, als ik het vergelijk met Ovi-store.
Kan dit een beveiligingsinstelling van de N8 zijn?
Of moet ik dat in de BT-verbinding zoeken?
USB verrbinding in zowel ovi-suite-modus als mass-storage, lijken ook niet goed te gaan
Ik kom er niet uit helaas...
@ peerke63nl: Probeer eens ovi suite te verwijderen en installeer de nieuwe ovi suite 3.0 van beta labs
Welke youtube applicatie hebben jullie het steeds over? want als ik mijn youtube applicatie op mijn N8 start dan start hij gewoon de standaard browser en gaat naar youtube.comFolkifoon schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 13:21:
@robertwebbe - Ik heb mijn nieuwe Telfort simkaart binnen maar dit maakt geen verschil.

Ik loop al weken tegen het probleem aan dat ik nog geen 24 uur met een acculading doe.
Zelfs niet in de energie spaar modus. (Vreemd is dat BT en Wifi aan blijft staan maar 3G wel wordt uitgeschakeld)
Uitzetten van BT gaf enige verbetering maar is lastig i.v.m. gebruik van synchronisatie met desktopcomputer en carkit.
Ik heb nu mijn Wireless verbinding uit de instellingen verwijderd en wonder boven wonder heb ik na 24 uur nog zo'n 70% over.
Ik heb geen achtergrondapplicaties of widgets draaien, heb "Wireless Scan" uit staan maar zag toch regelmatig mijn toestel naar een Wifi verbinding zoeken. Dat is nu verleden tijd.
Zou dit een bug zijn of toch een stiekem achtergrondproces welke verbinding tracht te maken?
Ik heb wel Buienradar op mijn toestel staan maar volgens mij moet die niet gaan updaten als je hem niet als widget gebruikt. (Overigens lastig dat je de update frequentie bij Buienradar niet op 0 kan zetten)
Zelfs niet in de energie spaar modus. (Vreemd is dat BT en Wifi aan blijft staan maar 3G wel wordt uitgeschakeld)
Uitzetten van BT gaf enige verbetering maar is lastig i.v.m. gebruik van synchronisatie met desktopcomputer en carkit.
Ik heb nu mijn Wireless verbinding uit de instellingen verwijderd en wonder boven wonder heb ik na 24 uur nog zo'n 70% over.
Ik heb geen achtergrondapplicaties of widgets draaien, heb "Wireless Scan" uit staan maar zag toch regelmatig mijn toestel naar een Wifi verbinding zoeken. Dat is nu verleden tijd.
Zou dit een bug zijn of toch een stiekem achtergrondproces welke verbinding tracht te maken?
Ik heb wel Buienradar op mijn toestel staan maar volgens mij moet die niet gaan updaten als je hem niet als widget gebruikt. (Overigens lastig dat je de update frequentie bij Buienradar niet op 0 kan zetten)
Die kan je vinden op m.google.com (met nog andere google aps zoals Gmail en Google Maps)SpitfireNL schreef op zondag 05 december 2010 @ 09:00:
[...]
Welke youtube applicatie hebben jullie het steeds over? want als ik mijn youtube applicatie op mijn N8 start dan start hij gewoon de standaard browser en gaat naar youtube.com
Is er een manier om programma's voor symbian s60 naar symbian ^3 te converteren/porteren emuleren of hoe je dat ook noemt?
Ik heb een Slingbox (http://www.slingbox.com/go/symbian), hiermee kan je via een internetverbinding inloggen op bijv. de UPC box thuis (en bedienen). Je hebt overal ter wereld toegang tot je eigen televisieaanbod thuis. Werkt super, heb dus ook de slingplayer mobile applicatie gekocht toen voor mijn E72. Installeren gaat op de N8 zonder problemen, alleen het invullen van bepaalde velden lukt niet. Ik denk dat er maar een paar aanpassingen nodig zijn om het te laten werken, maar de makers zijn tot op heden niet heel erg behulpzaam. Ze geven voorrang aan o.a. de Ipad etc....
Het ondersteunt nu de Nokia N96,Nokia N95,Nokia N85,Nokia N82.Nokia N79,Nokia N75,Nokia E75,Nokia E72,Nokia E71x,Nokia E71,Nokia E65,Nokia E63,Nokia E52,Nokia 6790 Surge
Ik heb een Slingbox (http://www.slingbox.com/go/symbian), hiermee kan je via een internetverbinding inloggen op bijv. de UPC box thuis (en bedienen). Je hebt overal ter wereld toegang tot je eigen televisieaanbod thuis. Werkt super, heb dus ook de slingplayer mobile applicatie gekocht toen voor mijn E72. Installeren gaat op de N8 zonder problemen, alleen het invullen van bepaalde velden lukt niet. Ik denk dat er maar een paar aanpassingen nodig zijn om het te laten werken, maar de makers zijn tot op heden niet heel erg behulpzaam. Ze geven voorrang aan o.a. de Ipad etc....
Het ondersteunt nu de Nokia N96,Nokia N95,Nokia N85,Nokia N82.Nokia N79,Nokia N75,Nokia E75,Nokia E72,Nokia E71x,Nokia E71,Nokia E65,Nokia E63,Nokia E52,Nokia 6790 Surge
Staat geen youtube app tussen? Als ik naar m.google.com/youtube ga, wordt er gezegd dat youtube niet beschikbaar is voor mijn telefoon.Folkifoon schreef op zondag 05 december 2010 @ 12:18:
[...]
Die kan je vinden op m.google.com (met nog andere google aps zoals Gmail en Google Maps)
Dat is vreemd, misschien ff via andere browser (opera) proberen?rda schreef op zondag 05 december 2010 @ 12:41:
[...]
Staat geen youtube app tussen? Als ik naar m.google.com/youtube ga, wordt er gezegd dat youtube niet beschikbaar is voor mijn telefoon.
Dom van me dat ik daar zelf niet op kom... ga het proberen, bedanktmafiatounes schreef op zondag 05 december 2010 @ 04:44:
@ peerke63nl: Probeer eens ovi suite te verwijderen en installeer de nieuwe ovi suite 3.0 van beta labs
Nou... na 3 installatie-pogingen van beta en het niet willen opstaren... (algemene foutmelding van windows)
ga ik toch de niet-beta-versie maar opnieuw installeren..
Alles gedeinstalleerd en nog eens geprobeerd. Installatie met een foutmeldinkje van Ovi zel (foutcode 3).
Installatie geslaag... sync-en werkt maar half.
Bij syncen van berichten bijvoorbeeld geeft ie aan dat geheugen vol is of de hdd is vol... (200GbVrij overigens)
[ Voor 44% gewijzigd door peerke63 op 05-12-2010 16:12 . Reden: aanvulling ]
op ebay zijn er een paar meen ik ook niet al te duurVerwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 12:32:
Weet er iemand een goede bureaulader voor de Nokia N8?
Ik deed het juist via Opera. Dat was dan ook het probleem, want via de eigen browser van Nokia werd de applicatie wel gevonden. Nu kan de applicatie alleen geen verbinding met internet maken? Ik geloof dat dat probleem al vaker naar voren is gekomen hier.Folkifoon schreef op zondag 05 december 2010 @ 13:01:
[...]
Dat is vreemd, misschien ff via andere browser (opera) proberen?
Is het niet raar dat je de N8, verbonden met je pc via de USB kabel, na synchronisatie via Ovi Suite kennelijk zomaar moet uitpluggen? Normaal gesproken moet je tenslotte eerst de verbinding veilig verbreken (groene pijltje in de taskbar, -> safely remove hardware, etc.)
[ Voor 13% gewijzigd door choogen op 05-12-2010 14:00 ]
Telfort heeft ook aangepaste SIM kaarten (alleen op bestelling) waarin het KPN netwerk het home network is, zo heb je dan niet meer het gezeur dat data niet werkt omdat je in roaming modus staat.Folkifoon schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 15:57:
@robertwebbe: de instelling roaming op automatisch stond al zo. De harde reset etc. ben ik ook van plan maar inderdaad om dubbel werk te voorkomen wacht ik nog even tot de update.
Dan ga ik die maandag bestellenrobertwebbe schreef op zondag 05 december 2010 @ 15:24:
[...]
Telfort heeft ook aangepaste SIM kaarten (alleen op bestelling) waarin het KPN netwerk het home network is, zo heb je dan niet meer het gezeur dat data niet werkt omdat je in roaming modus staat.
Dat ik heb ik ook , welke provider heb je? Werkt youtube bij jou wel via m.youtube.com in nokia- en operabrowser?rda schreef op zondag 05 december 2010 @ 13:19:
[...]
Ik deed het juist via Opera. Dat was dan ook het probleem, want via de eigen browser van Nokia werd de applicatie wel gevonden. Nu kan de applicatie alleen geen verbinding met internet maken? Ik geloof dat dat probleem al vaker naar voren is gekomen hier.
Bete allen,
Als ik de screensaver op afbeeldingen zet krijg ik geen screensaver te zien.
Iemand die hetzelfde probleem heeft ? als ik de screensaver terug op klok zet doet die het wel
Als ik de screensaver op afbeeldingen zet krijg ik geen screensaver te zien.
Iemand die hetzelfde probleem heeft ? als ik de screensaver terug op klok zet doet die het wel
Ik heb HI, m.youtube.com werkt bij mij zowel in de nokia -, als de operabrowser. Ik begrijp dus niet echt waarom de applicatie niet zou moeten werken. Jammer, want volgens mij is het best een handig ding.Folkifoon schreef op zondag 05 december 2010 @ 15:49:
[...]
Dat ik heb ik ook , welke provider heb je? Werkt youtube bij jou wel via m.youtube.com in nokia- en operabrowser?
Je moet specifiek om die afwijkende SIM vragen met als reden dat je problemen hebt met datagebruik i.v.m. de roaming. Als het goed is krijg je de SIM wissel kostenloos.Folkifoon schreef op zondag 05 december 2010 @ 15:48:
[...]
Dan ga ik die maandag bestellenAlleen denk ik dat dit het probleem niet zal verhelpen, maar die melding is al reden genoeg voor een andere sim. Moet ik daar een goede reden voor hebben/verzinnen over krijg je die sim altijd?
vind het ook best apart, ik kom van een iPhone en daar is dat absoluut niet de bedoelingchoogen schreef op zondag 05 december 2010 @ 13:52:
Is het niet raar dat je de N8, verbonden met je pc via de USB kabel, na synchronisatie via Ovi Suite kennelijk zomaar moet uitpluggen? Normaal gesproken moet je tenslotte eerst de verbinding veilig verbreken (groene pijltje in de taskbar, -> safely remove hardware, etc.)

Verwijderd
Niemand hetzelfde probleem met de achtergrondverlichting?Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 23:30:
vraagje:
Maar nu iets vreemds:
Of tips......voor de juiste instelling of een goede APP?
Please.....
Verwijderd
Geen matches
instellingen, telefoon, accessoires. Daar even kijken denk dat je daar iets kan instellen.Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 22:54:
[...]
Niemand hetzelfde probleem met de achtergrondverlichting?
Of tips......voor de juiste instelling of een goede APP?
Please.....
Heb me eraan gewaagd en heb spb geinstalleerd. Eerste indruk: lastiger om bepaalde functies en apps te bereiken (vooral in het begin, maar wel weer meer mogelijkheden wat betreft snelkoppelingen). Maar ziet er wel super uit! Had in het begin een probleempje, namelijk dat de telefoon op flight modus stond en er niet van af wilde. Telefoon herstart, en het was weer normaal
is er al een app die het mogelijk maakt op in verticale stand ook een QWERTY toetsenbord te hebben?
Er zijn hier op tweakers verschillende mogelijkheden:serdadu schreef op maandag 06 december 2010 @ 09:53:
is er al een app die het mogelijk maakt op in verticale stand ook een QWERTY toetsenbord te hebben?
- Hele topic doorlezen ...
- Zoekfunctie gebruiken (rechtsboven; type qwerty en dan op het driehoekje klikken)
- Klikken op Folkifoon in "Nokia N8"
- Wachten op de volgende firmware
Heb gebeld met de zakelijke helpdesk van Telfort: "Nee meneer zo'n simkaart bestaat niet. Wel kan ik internet activeren op uw huidige simkaart..." Dat heb ik al mevrouw, ik zoek een datasimkaart omdat ik problemen het met roaming. "Meneer die bestaat niet sorry!"robertwebbe schreef op zondag 05 december 2010 @ 19:41:
[...]
Je moet specifiek om die afwijkende SIM vragen met als reden dat je problemen hebt met datagebruik i.v.m. de roaming. Als het goed is krijg je de SIM wissel kostenloos.
Dus Robert, wie heeft gelijk
Dit weekend is eindelijk mijn nummerbehoud in gegaan en heb nu dus eindelijk Vodafone! Ik moet echt zeggen dat de snelheid van Vodafone internet merkbaar sneller is dan t.o.v. BEN. (3,6 mbps tov 1024 kbps)
Wanneer ik internet buiten WIFI gebruik staat er ook heel mooi 3,5G verbinding links boven. Wanneer internet niet wordt gebruikt springt deze weer terug naar 3G.
Ook doet de Native SIP (VoIP) ondersteuning het nu súper goed. Audio kwaliteit is hetzelfde als normaal bellen, het hapert niet en breekt ook niet af. Dus zo kan ik altijd gratis bellen naar alle vaste lijnen (zolang ik een 3/3,5G verbinding heb) en voor 9ct p/min zodra m'n belminuten op zijn. Ik gebruik hier voor een betamax provider (Poivy)
Ik heb het nog niet veel gebruikt, na 3 minuten bellen heb ik ongeveer 800 kb gebruikt (na een uur zit je op 16mb). Als ik thuis zit, gaat dit gewoon via de WLAN en kan je dus echt zo lang bellen als je maar wilt.
Maar ik zal dit binnenkort eens écht precies meten.
Verder is er maar 1 ding, dat áltijd alle youtube filmpjes gedownload worden via mijn vodafone internet en niet via WLAN als ik daar op zit. Anderen hier hadden er ook al last van, Ik vroeg me af of iemand hier al op iets heeft gevonden?
thanks
Edit: Ik heb net 27m30s met Amerika gebeld, en dit was 4,8mb down en 4mb upload in totaal (3,5G). Het telefoontje was verder helemaal gratis. Er zat ook een kleine vertraging in die weliswaar merkbaar was, maar niet vervelend.
Wanneer ik internet buiten WIFI gebruik staat er ook heel mooi 3,5G verbinding links boven. Wanneer internet niet wordt gebruikt springt deze weer terug naar 3G.
Ook doet de Native SIP (VoIP) ondersteuning het nu súper goed. Audio kwaliteit is hetzelfde als normaal bellen, het hapert niet en breekt ook niet af. Dus zo kan ik altijd gratis bellen naar alle vaste lijnen (zolang ik een 3/3,5G verbinding heb) en voor 9ct p/min zodra m'n belminuten op zijn. Ik gebruik hier voor een betamax provider (Poivy)
Ik heb het nog niet veel gebruikt, na 3 minuten bellen heb ik ongeveer 800 kb gebruikt (na een uur zit je op 16mb). Als ik thuis zit, gaat dit gewoon via de WLAN en kan je dus echt zo lang bellen als je maar wilt.
Verder is er maar 1 ding, dat áltijd alle youtube filmpjes gedownload worden via mijn vodafone internet en niet via WLAN als ik daar op zit. Anderen hier hadden er ook al last van, Ik vroeg me af of iemand hier al op iets heeft gevonden?
thanks
Edit: Ik heb net 27m30s met Amerika gebeld, en dit was 4,8mb down en 4mb upload in totaal (3,5G). Het telefoontje was verder helemaal gratis. Er zat ook een kleine vertraging in die weliswaar merkbaar was, maar niet vervelend.
[ Voor 8% gewijzigd door beezze op 07-12-2010 01:01 . Reden: extra data ]
To Beezze or not to Beezze
Verwijderd
Geen matches
Ik heb een vraag, ik heb er nooit op gelet maar ik zie dat hij bij mij (in huis) hij ook regelmatig van 3 naar 3,5 springt. Als ik nu de Browser SPB Mobile Shell gebruik staat er links boven, naast het "laddertje" van de ontvangststerkte "Zoeken". Ik heb gewoon verbinding maar wat betekend dit Zoeken?beezze schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 00:18:
Dit weekend is eindelijk mijn nummerbehoud in gegaan en heb nu dus eindelijk Vodafone! Ik moet echt zeggen dat de snelheid van Vodafone internet merkbaar sneller is dan t.o.v. BEN. (3,6 mbps tov 1024 kbps)
thanks
Even mezelf spammen
: http://www.nufoto.nl/foto...e-cirkel-rond-de-zon.html
Uiteraard gemaakt met een Nokia N8.

Uiteraard gemaakt met een Nokia N8.
Afmelden om uit te pluggen is zo windows XP.Wlie schreef op zondag 05 december 2010 @ 20:48:
[...]
vind het ook best apart, ik kom van een iPhone en daar is dat absoluut niet de bedoelingook kan ik niet vinden hoe je kan zien of je de sync klaar is

Nog een vraagje: waar is Shazam gebleven voor de N8? In eerste instantie stond de gratis versie om mijn toestel. Nu ik hem opnieuw wilde installeren is die niet meer beschikbaar voor de N8, maar wel voor andere toestellen.
Verwijderd
Nokia N8pegagus schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 10:57:
[...]
Afmelden om uit te pluggen is zo windows XP.Serieus: met zowel OVI Suite 2 als OVI Suite 3 beta heb je onderin een balk die de status van de synchronisatie weergeeft. OVI Suite 2 deed het synchroniseren bij mij knap beroerd. Ik heb nu OVI 3 beta en die gaat als de brandweer. Aan het eind krijg ik bovendien een melding dat die klaar is.
Nog een vraagje: waar is Shazam gebleven voor de N8? In eerste instantie stond de gratis versie om mijn toestel. Nu ik hem opnieuw wilde installeren is die niet meer beschikbaar voor de N8, maar wel voor andere toestellen.
Verwijderd
Ik kan Shazam niet op de N8 krijgen, volgens de site niet beschikbaar voor de N8
--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst op zaterdag 04 december 2010 09:50
--------------------------------------------------------------------------------
Vervolg:
HIJ DOET HET PRIMA
Geplaatst op zaterdag 04 december 2010 09:50
Vervolg:
HIJ DOET HET PRIMA
En hij staat er weer op. Bedankt.
Vandaag na de aankoop van de N8 eindelijk ook geporteerd naar KPN. KPN is toch wel een STUK trager als Vodafone zeg (en dat voor Surf en Mail Extra Snel).
heb de N8 nu een paar weken en begin aardig gewend te raken.
loop alleen nog wel tegen een paar dingen aan zoals:
- de screensaver die niet altijd werkt, vanacht en vanochtend geen ss en vanmiddag doet hij het weer....
- sommige apps niet (goed) werken in spb, zoals een melding dat je via whatsapp een bericht ontvangen hebt.
- nadat ik overgestapt ben van t-mobile naar Hi, zie ik nog steeds meldingen staan dat er pogingen gedaan worden om verbinding te maken met t-mobile (internet of mms) heb overal gekeken, maar kan nergens meer vinden waar nog iets zou moeten staan...
(onder connectiviteit staan alleen nog m'n wlan mn Hi mobiele internet, en Hi mms)
- en ik heb twee mms berichten in mn outbox staan die niet verzonden worden, maar kan deze ook niet deleten...
Iemand ideeen ?
Maar verder zeer tevreden over het toestel, zeker qua foto's en filmpjes....
- de screensaver die niet altijd werkt, vanacht en vanochtend geen ss en vanmiddag doet hij het weer....
- sommige apps niet (goed) werken in spb, zoals een melding dat je via whatsapp een bericht ontvangen hebt.
- nadat ik overgestapt ben van t-mobile naar Hi, zie ik nog steeds meldingen staan dat er pogingen gedaan worden om verbinding te maken met t-mobile (internet of mms) heb overal gekeken, maar kan nergens meer vinden waar nog iets zou moeten staan...
(onder connectiviteit staan alleen nog m'n wlan mn Hi mobiele internet, en Hi mms)
- en ik heb twee mms berichten in mn outbox staan die niet verzonden worden, maar kan deze ook niet deleten...
Iemand ideeen ?
Ik heb een aantal twitter accounts aan contactpersonen in mijn adresboek gekoppeld, waardoor de foto van het twitteraccount bij het contact staat. Ik zie alleen niet dat de foto's geupdate worden. Moet dit handmatig ingesteld worden of duurt dit gewoon een aantal dagen voordat je een nieuwe foto bij de contactgegevens ziet.
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
een verbeterde youtube app is beschikbaar http://translate.google.c...in-sur-le-nokia-n8-04349/
Gewoon dus via m.google.com en youtube selecteren.
Verwijderd
En (ik blijf het proberen) hoe kan je de filmpjes converteren tot een formaat dat je ze kan mailen?Ashaman schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 18:01:
heb de N8 nu een paar weken en begin aardig gewend te raken.
Iemand ideeen ?
Verwijderd
Geen matches
Nog niet, maar staat op de verlanglijst van de up-dates. (feb2011?)serdadu schreef op maandag 06 december 2010 @ 09:53:
Kort gezegd: Je kunt een werkende youtube app installeren als je met je mobiel naar m.google.com gaat (via de nokia browser, niet Opera) waar je in het rijtje dat op de site zichtbaar is Youtube kunt selecteren. Dan wordt een nieuwe app geinstalleerd die werkt. Kwaliteit van het beeld is nog niet top maar beter dan via m.youtube.com.mafiatounes schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 23:41:
een verbeterde youtube app is beschikbaar http://translate.google.c...in-sur-le-nokia-n8-04349/
[ Voor 26% gewijzigd door Paulus73 op 08-12-2010 10:12 . Reden: Meer info toegevoegd ]
Verwijderd
Geen matches
Heb ongeveer dezelfde vraag via e-mail bij Telfort neergelegd, hier hun antwoord:Folkifoon schreef op maandag 06 december 2010 @ 15:45:
[...]
Heb gebeld met de zakelijke helpdesk van Telfort: "Nee meneer zo'n simkaart bestaat niet. Wel kan ik internet activeren op uw huidige simkaart..." Dat heb ik al mevrouw, ik zoek een datasimkaart omdat ik problemen het met roaming. "Meneer die bestaat niet sorry!"
Dus Robert, wie heeft gelijkKan jij mij anders vertellen wie ik hiervoor moet benaderen (misschien een andere tel. nummer)?
Telfort maakt alleen gebruik van Kpn netwerk.
Telfort netwerk is niet meer beschikbaar, het kan zijn dat in uw toestel wordt aangegeven dat het een Telfort netwerk betreft. Wij adviseren u om met uw toestel de netwerk handmatig te selecteren op Kpn.
Betreft de Telfort SIM kaarten, ik zal er even induiken en kom er nog op terug.
Ik heb dezelfde vraag! nu is 30 seconde film 18 mb, beetje te groot voor een mailserver...Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 08:48:
[...]
En (ik blijf het proberen) hoe kan je de filmpjes converteren tot een formaat dat je ze kan mailen?
@n.vanderzel, @liffey
Stel je video kwaliteit eens lager in.
Bijvoorbeeld op 3gp voor versturen per mms, of tv hoge kwaliteit.
3gp is max 35 seconden, tv kwaliteit kan langer opnemen.
De kwaliteit en de lengte van je filmpje is bepalend voor de grote van je bestand....uiteraard
De kwaliteit en de lengte van je filmpje is bepalend voor de grote van je bestand....uiteraard
Verwijderd
Geen matches
Je kan grote bestanden delen door up te loaden naar youtube, of bijvoorbeeld met zoiets als Shozu naar een Wordpress blog, FTP etc.
quote:
Ik heb precies hetzelfde, sinds ik spb heb krijg ik geen screensaver te zien. Erg jammer, want mijn accu is na 1 dag bijna leeg. Heeft iemand misschien een oplossing?
ja klopt ik vermoed dat dit met spb te maken heeft maar op het spb forum reageert geen "hond"
idd na 1 dag is de accu leeg
Ik heb precies hetzelfde, sinds ik spb heb krijg ik geen screensaver te zien. Erg jammer, want mijn accu is na 1 dag bijna leeg. Heeft iemand misschien een oplossing?
ja klopt ik vermoed dat dit met spb te maken heeft maar op het spb forum reageert geen "hond"
idd na 1 dag is de accu leeg
Ik heb antwoord van Telfort op de vraag over de speciale SIM kaarten. Hetgeen waar ik van weet bleek een eenmalige batch geweest te zijn. Begin 2010 zijn deze kaarten gestuurd naar klanten die problemen hadden met datagebruik vanwege roaming restricties in het toestel die niet op te lossen waren. Deze speciale SIM kaarten zijn inmiddels op en ze worden niet meer nabesteld in verband met de hoge kosten en het lage aantal problemen dat er vandaag de dag nog speelt.
Daarnaast heb ik vandaag ook slecht nieuws van de vrienden van Nokia mogen vernemen, de PR1.1 upgrade die voor deze week gepland was is uitgesteld, de reden is mijn (nog) niet bekend.
Daarnaast heb ik vandaag ook slecht nieuws van de vrienden van Nokia mogen vernemen, de PR1.1 upgrade die voor deze week gepland was is uitgesteld, de reden is mijn (nog) niet bekend.
[ Voor 16% gewijzigd door robertwebbe op 08-12-2010 17:46 ]
Dat vermoedde ik al, nieuwe releases zijn over het algemeen op een dinsdag.robertwebbe schreef op woensdag 08 december 2010 @ 17:43:
thx, die instelling zocht ik. Had al op het gereedschapje gedrukt (instellingen zou je zeggenAlternative schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:39:
@n.vanderzel, @liffey

[ Voor 42% gewijzigd door liffey op 08-12-2010 19:50 ]
Verwijderd
Geen matches
Nee, lukt helaas niet.Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 23:36:
[...]
instellingen, telefoon, accessoires. Daar even kijken denk dat je daar iets kan instellen.
Daar staat alleen: Headset; Hoofdtelefoon; Draadloze carkit; Muziekhouder; TV uitvoer; Tekstelefoon.
Waar het mij om gaat, is een instelling of APP......dat de telefoon verlicht, als ie aan de oplader zit.
Ik heb dus een brodit active holder, waar de telefoon aan de zijkant door de usb poort wordt opgeladen.
Maar alleen met navigeren blijft de telefoon verlicht......
Bij mijn vorige N - toestellen was er een zaad-app, lightson.......dat zie ik nu niet in de OVI store, maar liever heb ik een hele andere app! of nog beter.....instelling!!! niemand anders, de telefoon in de auto, aan de lader met hetzelfde probleem?
wie -o - wie denkt er even mee?!
een 2tal vragen:
ik wil graag contactpersonen in mijn mail-app toevoegen. ik moet nu steeds het mailadres invoeren en vind dat irritant. bij nieuwe mail>de knop 'aan' zou dit toch moeten kunnen?
Vanochtend heb ik voor het eerst op de fiets de muziekplayer gebruikt. ik heb de bijgeleverde in ear dopjes halverwege de rit uitgedaan, wat een waardeloze kwaliteit. ik hoorde plopjes, geen bass en een heel schel geluid. zojuist mn sennheiser geplugd en wederom slecht geluid. iemand deze ervaring ook?
ik wil graag contactpersonen in mijn mail-app toevoegen. ik moet nu steeds het mailadres invoeren en vind dat irritant. bij nieuwe mail>de knop 'aan' zou dit toch moeten kunnen?
Vanochtend heb ik voor het eerst op de fiets de muziekplayer gebruikt. ik heb de bijgeleverde in ear dopjes halverwege de rit uitgedaan, wat een waardeloze kwaliteit. ik hoorde plopjes, geen bass en een heel schel geluid. zojuist mn sennheiser geplugd en wederom slecht geluid. iemand deze ervaring ook?
Ik heb wel het bericht gekregen via software-update. Maar helaas geen update te vinden.robertwebbe schreef op woensdag 08 december 2010 @ 17:43:
Ik heb antwoord van Telfort op de vraag over de speciale SIM kaarten. Hetgeen waar ik van weet bleek een eenmalige batch geweest te zijn. Begin 2010 zijn deze kaarten gestuurd naar klanten die problemen hadden met datagebruik vanwege roaming restricties in het toestel die niet op te lossen waren. Deze speciale SIM kaarten zijn inmiddels op en ze worden niet meer nabesteld in verband met de hoge kosten en het lage aantal problemen dat er vandaag de dag nog speelt.
Verwijderd
Geen matches
HEEL stevig inpluggen????wolterious schreef op woensdag 08 december 2010 @ 20:57:
een 2tal vragen:
Had dit probleem met bellen, ik hoorde alles, maar niemand mij.... gewoon ff doorduwen tot stevige "klik"
suc6
Ja daar had ik idd met radio ook last van. Ik dacht eerst wat een slecht bereik, maar dat viel mee dus gelukkig...Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 21:45:
[...]
HEEL stevig inpluggen????
Had dit probleem met bellen, ik hoorde alles, maar niemand mij.... gewoon ff doorduwen tot stevige "klik"
suc6
Ik wacht de update even af, ga dan de boel hardformatten etc. en hoop dat de problemen met youtube dan weg zijn. De melding Roamen zal ik wel mee moeten leren leven...robertwebbe schreef op woensdag 08 december 2010 @ 17:43:
De enige update die ik ervoor kreeg,...was voor world golf 2011.pegagus schreef op woensdag 08 december 2010 @ 21:25:
[...]
Ik heb wel het bericht gekregen via software-update. Maar helaas geen update te vinden.
Weer een game dus
Zit echt te wachten op die update,...want me foon werkt niet echt lekker.
Regelmatig een spontane reboot,...soms zelfs soft reset, en dan ben ik me kaarten, wachtwoorden ed weer kwijt
Verwijderd
Geen matches
Ik denk toch dat de oplossing gezocht moet worden in een conversieprogramma....Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:09:
Je kan grote bestanden delen door up te loaden naar youtube, of bijvoorbeeld met zoiets als Shozu naar een Wordpress blog, FTP etc.
Een Nokia filmpje van 5 minuten is al gouw 50 Mb groot en deze zou naar 5 Mb moeten om te kunnen mailen.
Er zijn toch wel mensen die hier ervaring mee hebben?
Verwijderd
Geen matches
http://betalabs.nokia.com...ad_and_installation?all=1
Aangepast Keyboard en Nederlandse versie?
Nokia 5228,
Nokia 5230,
Nokia 5230 Nuron,
Nokia 5235 Comes With Music Edition,
Nokia 5250,
Nokia 5530 XpressMusic,
Nokia 5800 XpressMusic,
Nokia C6-00,
Nokia N97,
Nokia N97 mini,
Nokia X6,
Nokia X6-00
Language Date Added Notes
Dutch 2010-12-02 Key layout not in final form
Nokia 5228,
Nokia 5230,
Nokia 5230 Nuron,
Nokia 5235 Comes With Music Edition,
Nokia 5250,
Nokia 5530 XpressMusic,
Nokia 5800 XpressMusic,
Nokia C6-00,
Nokia N97,
Nokia N97 mini,
Nokia X6,
Nokia X6-00
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2010 11:35 ]
Ik heb alleen het taalbestand geinstalleerd, en mijn telefoon opnieuw opgestart. Bij mij werkt Swype in het Nederlands. Ik had Swype er al op staan, de versie uit de oviwinkel.Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 11:30:
http://betalabs.nokia.com...ad_and_installation?all=1
....
De streep blijft wel staan tot ik een nieuw woord swype...volgens mij was dit niet met t Engels...Anyways, thanks!
Hallo. Waar ik me erg aan irriteer is dat ik mijn mailtjes niet direct gepushed krijg. Ik heb bij de setup gekozen voor windows live hotmail. De mailtjes worden soms na 5 minuten gepushed maar meestal nog langer (denk aan 15 - 20 minuten) terwijl ik bij instellingen heb gekozen voor snelst. Dus doe ik dit soms ook handmatig wat ik niet zo chill vind. Dit is niet het geval als ik bij de setup mail for exchange kies. Dan komen de mailtjes direct aan. Ik wil MFE niet gebruiken, omdat deze geen html ondersteund (als het goed is). Want als ik bijvoorbeeld een mailtje van hyves krijg, dan staat er dat de mail niet geopend kan worden omdat het niet ondersteund word ofzo. Wie kan mij hiermee helpen?
Ik gebruik een telfort simkaart en gebruik 3G netwerk.
Schema voor ophalen staat op hele dag en frequentie op snelst. Downloadgrootte e-mail op volledig. Afbeeldingen download op ja.
Ik gebruik trouwens ook nog een 2e hotmailaccount. Hier ook hetzelfde probleem.
Ik gebruik een telfort simkaart en gebruik 3G netwerk.
Schema voor ophalen staat op hele dag en frequentie op snelst. Downloadgrootte e-mail op volledig. Afbeeldingen download op ja.
Ik gebruik trouwens ook nog een 2e hotmailaccount. Hier ook hetzelfde probleem.
[ Voor 4% gewijzigd door Amiet01 op 09-12-2010 14:44 . Reden: spelfout ]
Master_A
Ik hoop dat het touch-screen ook wat verbeterd wordt, want ik moet nog al eens een paar keer iets aantikken om het te activeren.
Of heeft dat te maken met de geleding van huid of zo??? IK noem maar een zijstraat... als leek
Of heeft dat te maken met de geleding van huid of zo??? IK noem maar een zijstraat... als leek
Heb zojusit swype geinstalleerd en het taalbestand geinstalleerd.
en dan? hoe activeer ik het nu etc?
Het werkt pas als je de telefoon herstart...en alleen in landscape mode nog...mrcosmo schreef op donderdag 09 december 2010 @ 15:45:
Geen last van, heb alleen Nederlands geselecteerd als invoer taal en het werkte zonder herstart. Was wel op een N97 Mini overigens.Folkifoon schreef op donderdag 09 december 2010 @ 16:19:
[...]
Het werkt pas als je de telefoon herstart...en alleen in landscape mode nog...
Verwijderd
Geen matches
Naar de app (toepassingen) gaan, Swype opzoeken op setting klkken en daar op YES klikkenmrcosmo schreef op donderdag 09 december 2010 @ 15:45:
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2010 10:56 ]
Ik krijg Swype niet aan de praat op mijn N8.
Heb de nieuwste versie gedownload en geïnstalleerd via Ovi Suite. Na de installatie telefoon gereboot. Toen het NL taal pakket geïnstalleerd ook via Ovi Suite.
Heb met de taalinvoer instellingen van de telefoon gespeeld en Swype aan en uit gezet. Heb het ook geprobeerd zonder NL pakket en meerdere malen gereboot.
Als ik mijn telefoon in landscape heb en ik tik ergens om te typen dan komt er gewoon geen toetsenbord naar voren. In portrait wel maar dat is al bekend: dat is het originele keyboard.
Heb Swype nu maar verwijdert, maar wil het wel heel graag gebruiken. Wat doe ik verkeerd?
Heb de nieuwste versie gedownload en geïnstalleerd via Ovi Suite. Na de installatie telefoon gereboot. Toen het NL taal pakket geïnstalleerd ook via Ovi Suite.
Heb met de taalinvoer instellingen van de telefoon gespeeld en Swype aan en uit gezet. Heb het ook geprobeerd zonder NL pakket en meerdere malen gereboot.
Als ik mijn telefoon in landscape heb en ik tik ergens om te typen dan komt er gewoon geen toetsenbord naar voren. In portrait wel maar dat is al bekend: dat is het originele keyboard.
Heb Swype nu maar verwijdert, maar wil het wel heel graag gebruiken. Wat doe ik verkeerd?
Let op:
Discussie over levertijden, abonnementen en aanbiedingen mag in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic
Discussie over levertijden, abonnementen en aanbiedingen mag in [ABO] Nokia N8 levertijden- en abonnementen topic