Hoi een vraagje,
Als ik een variabel wil ophalen in mijn script doe ik dat standaard als volgt:
In de functie secuinput verwerk ik weer een filter om te checken of er geen rotzooi in zit.
Nu zou het eigenlijk wel mooi zijn om het als volgt te schrijven:
Maar nu heb ik verscheidene pogingen gewaagd maar een variabele POST lijkt me nog niet echt te lukken.
Vroeger was er wel een functie die ALLE posts ophaalde. Maar of dat is wat ik wil
Na veel Googlen wil ik het nog niet opgeven omdat ik vermoed verkeerd gezocht te hebben.
(*Gezocht op PHP variable POST variable name *)
Weet iemand of dit misschien mogelijk is?
Ben niet helemaal duidelijk geweest
Ik wil dus juist het geheel in een functie zetten om notices te voorkomen en de code te verminderen.
Als ik doe :
krijg je nog steeds een warning:
Als ik een variabel wil ophalen in mijn script doe ik dat standaard als volgt:
PHP:
1
2
3
4
5
6
| if(isset($_POST['fietsbel'])){ $fietsbel = secuinput($_POST['fietsbel']); } else{ $fietsbel = ''; } |
In de functie secuinput verwerk ik weer een filter om te checken of er geen rotzooi in zit.
Nu zou het eigenlijk wel mooi zijn om het als volgt te schrijven:
PHP:
1
| $fietsbel = eenfunctie('fietsbel'); |
Maar nu heb ik verscheidene pogingen gewaagd maar een variabele POST lijkt me nog niet echt te lukken.
Vroeger was er wel een functie die ALLE posts ophaalde. Maar of dat is wat ik wil
Na veel Googlen wil ik het nog niet opgeven omdat ik vermoed verkeerd gezocht te hebben.
(*Gezocht op PHP variable POST variable name *)
Weet iemand of dit misschien mogelijk is?
Ben niet helemaal duidelijk geweest
Ik wil dus juist het geheel in een functie zetten om notices te voorkomen en de code te verminderen.
Als ik doe :
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <?php function getdata($var){ if($_GET[$var]){ $data = $_GET[$var]; } else{ $data = ''; } return $data; } echo getdata('fiets'); ?> |
krijg je nog steeds een warning:
Notice: Undefined index: fiets in D:\wamp\www\test\postget.php on line 4
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2010 15:30 ]