Ik zit met een vraagje. Vanaf begin juni wonen ik en mijn vriendin in een nieuw huis, (geen nieuwbouw, nieuw voor ons
). We gaan vanuit een appartment naar een heel echt huis met 3 verdiepingen. In dit huis moet natuurlijk een fatsoenlijk netwerk komen, met daarop aangesloten de nodige apparatuur. Ik ga (op het standaard kabelmodem na) enkel voor gigabit apparatuur.
Niet alles is al in mijn bezit, dit netwerk zal over langere tijd helemaal ingevuld gaan worden, maar de basis wil ik direct aanleggen als we toch nog aan het klussen zijn.
Aan het netwerk worden bedraad in ieder geval gekoppeld:
PS3
Nog uit te zoeken mediaspeler in de slaapkamer
NAS (ook nog uit te zoeken)
PC
Daarnaast nog draadloos (in de woonkamer) een laptop. Voor deze laptop moet op de bovenste verdieping een werkplek worden ingericht, met eigen UTP aansluiting.
Nu heb ik al lopen nadenken over de interface van één en ander, en kwam tot deze indeling.
Mijn vraag aan jullie is om hierop te schieten. Ik ben absoluut geen deskundige, en zal vast domme fouten hebben gemaakt. Om te voorkomen dat die domme fouten verkeerde gaten in plafonds oplevert graag feedback.
Alvast bedankt!
Niet alles is al in mijn bezit, dit netwerk zal over langere tijd helemaal ingevuld gaan worden, maar de basis wil ik direct aanleggen als we toch nog aan het klussen zijn.
Aan het netwerk worden bedraad in ieder geval gekoppeld:
PS3
Nog uit te zoeken mediaspeler in de slaapkamer
NAS (ook nog uit te zoeken)
PC
Daarnaast nog draadloos (in de woonkamer) een laptop. Voor deze laptop moet op de bovenste verdieping een werkplek worden ingericht, met eigen UTP aansluiting.
Nu heb ik al lopen nadenken over de interface van één en ander, en kwam tot deze indeling.
Mijn vraag aan jullie is om hierop te schieten. Ik ben absoluut geen deskundige, en zal vast domme fouten hebben gemaakt. Om te voorkomen dat die domme fouten verkeerde gaten in plafonds oplevert graag feedback.
Alvast bedankt!