Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narev
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-07 21:12
Ik weet dat er in het topic HTC Desire - Deel 3 ook al over gesproken is maar ik wilde dit probleem toch proberen af te splitsen om te kijken of iedereen hier last van heeft of enkel een paar mensen. In het laatste geval ligt het misschien aan geinstalleerde apps/widgets.

Het probleem is als volgt: Wanneer de telefoon langere tijd aan de lading ligt wordt de gegevens verbinding gesloten en is het niet mogelijk om deze te herstarten. Dit laatste kan alleen wanneer de telefoonfunctie ook opnieuw wordt opgestart bijvoorbeeld door middel van vliegtuigmodus, of door de telefoon compleet aan en uit te zetten.

Wie heeft hier nog meer last van en zijn er ook mensen die hier geen last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:37
Ah, komt het daardoor. Ik heb er inderdaad ook last van, maar had de workaround met vliegtuigmodus nog niet geprobeerd. Met aan en uitzetten loop ik namelijk tegen het probleem aan dat het lang duurt om de telefoon af te sluiten (vanmorgen bijna 30 minuten!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 22:32

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

Mijn ervaring is anders. Ik heb wel eens dat er gewoon helemaal geen bereik is. Dan zegt mijn Desire ook direct dat ik de tijd-locatie weer moet instellen. Dat gebeurt bij mij gemiddeld zo'n 3 keer op een dag. Heeft iemand hier al last van gehad, en een oplossing gevonden?

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:39

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Als ik geen 3G meer heb, dan ga ik naar:

[Menu]-> [Instellingen]-> [Draadloos en netwerken]-> [Mobiele netwerken]-> [Namen toegangspunten]-> weer op [Menu] en kies dan in het pop up scherm voor [Standaardinstellingen herstellen].

Meestal is het even wachten & ik heb weer 3G ( Hi houd het simpel ;) )

Vliegtuigmodus werkt bij mij niet, de standaardinstellingen herstellen wel.

[ Voor 11% gewijzigd door janvanduschoten op 03-05-2010 11:39 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ken ik ook. Bij mij in huis is de dekking slecht door mijn HR++++ glas. Het heb het idee dat de gegevens verbinding om die reden wegvalt en niet meer terugkomt. Ik zie geen verband met het opladen.
Wel komt ook na het aanzetten in huis de gegevensverbinding niet altijd op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Heb je toevallig KPN? dan staat je APN niet goed. je moet deze even veranderen naar "internet" ipv "mobiele startsite" oid.

Dit was voor mij de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narev
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-07 21:12
Dit laatste heb ik meer van gelezen, zo hoorde ik dat dit voor Vodafone ook niet goed staat ingesteld wanneer je de desire via een third party hebt ontvangen bijv: PDA shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook last van wegvallen van de dataverbinding op mijn Desire icm mijn T-Mobile account.
In ongeveer een kwart van de tijd werkt de dataverbinding niet. Ik zie dan wel het 3G icoontje over gaan in H en het linker pijltje naast het icoontje (indicatie uitgaand netwerk verkeer) licht wel op, maar er lijkt geen data terug te komen, want het recht pijltje knippert niet.
Een paar minuten later werkt het wel weer, zonder vliegtuigmodus of andere reset of wat dan ook.
Heb T-Mobile gebeld. Die zeggen dat ik telefoon instellingen op moet halen op de T-Mobile site, maar de Desire staat daar (nog) niet bij.... Zucht. Of ik moet telefoon terug zetten naar fabrieksinstellingen, maar dat vind ik ook geen werkbare optie.
Erg jammer, wordt wachten op firmware update of ermee leren leven vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 14:04
Ik krijg ineens ook geen internetverbinding meer. Ik heb een vodafone abonnement. misschien dat er storing is, maar over storingen kan je op de vodafone site niets vinden.

mob aan/uit, gegevensverbinding aan/uit , vliegtuigmodus, gsm/umts,.. allemaal geen effect

Edit: Blijkbaar is er storing op het vodafone netwerk. Leuk van vodafone dat ze dat zelf niet melden op hun site!

[ Voor 18% gewijzigd door The Anarchist op 14-05-2010 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-03 18:03

Tjado

Dé man

Ik heb precies hetzelfde The Anarchist, waarschijnlijk toch een storing dan?

Die ene, met die snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yassir020
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-01 22:12
Is inderdaad een storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-03 18:03

Tjado

Dé man

Loopt ook al een ander topic over;

Datadiensten Vodafone alweer down!

Die ene, met die snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 19:44
Ik merkte dat vanochtend ook voor het eerst. Wilde mijn desire aanzetten (met kabel er nog in) en een uurtje later, toen ik dus op internet wilde, kon hij geen gegevensverbinding krijgen. Na de tip van janvanduschoten werkt het echter wel weer. Ik mag alleen toch hopen dat ik dit niet elke keer moet gaan doen? Anders is het nogal veel werk om een android telefoon bij je te hebben. Ik ben tot nu toe (heb hem 2 dagen) constant aan het pielen geweest met ver weg gestopte instellingen etc..

Maar ach dat zal wel loslopen, hopelijk fixen ze dit met een kleine firmware update.

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-09 17:52

carnager

AmsterdamVideo

Als je niet helemaal zeker bent van de APN settings op je Android, kun je ook even kijken op de
Android APN group op Flickr (compleet met screenshots)
Mocht je provider er trouwens niet tussen staan, maar je hebt wel werkende APN settings, wil je die er dan bij zetten? Op die manier helpen we elkaar.

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Narev schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:21:
Ik weet dat er in het topic HTC Desire - Deel 3 ook al over gesproken is maar ik wilde dit probleem toch proberen af te splitsen om te kijken of iedereen hier last van heeft of enkel een paar mensen. In het laatste geval ligt het misschien aan geinstalleerde apps/widgets.

Het probleem is als volgt: Wanneer de telefoon langere tijd aan de lading ligt wordt de gegevens verbinding gesloten en is het niet mogelijk om deze te herstarten. Dit laatste kan alleen wanneer de telefoonfunctie ook opnieuw wordt opgestart bijvoorbeeld door middel van vliegtuigmodus, of door de telefoon compleet aan en uit te zetten.

Wie heeft hier nog meer last van en zijn er ook mensen die hier geen last van hebben?
totaal geen last van, maar ik gebruik dan ook geen gadgets/widgets die het gebruik van data verbindingen beinvloeden (juicedefender bijv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage010
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-01-2023
Mijn kpn apn heette opeens juicedefender-portalmmm.nl misschien iets te maken met juice defender? Die heb ik eraf gegooid en via bovenstaande manier mijn kpn apn gereset.

Nu heb ik weer verbinding.
Pagina: 1