Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Webcam voor mijn moeder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een goede webcam voor mijn moeder voor op haar laptop.
Mijn moeder wil graag via msn contact houden met haar dochter die verweg woond en daar
voor wil zij een goede webcam met geluid aanschaffen. De beeldqwaliteit moet redellijk tot goed zijn (niet altijd even licht in huis).
Verder wil zij er ook foto's mee kunnen nemen. Omdat er zo veel webcams te krijgen zijn zou ik
graag wat ervaringen willen weten van jullie eigen cams. Zo dat ik er wat uit kan halen om wat aan te schaffen.
Zij heeft verder een budget van 50 euro over voor een cam, of eingelijk ik want zij krijg er één van mij.
Niet onbelangrijk denk ik ze maakt gebruik van xp maar er komt in de toekoms win 7 op.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 17:37

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Wat heb je zelf al uitgezocht? En waarom viel welk model af?

This footer is intentionally left blank

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:54
Webcam kwalitijd licht tegenwordig zo veel naast elkaar. dat het haast niet uitmaakt welke je koopt. Waar je wel op moet letten is dat je verbinding de kwaliteid beinvloed.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Topicstarter
Geen een omdat ik geen keuze kan maken vanwege dat ik zelf de qwaliteit niet zelf kan zien.
Ik zind daarom dit soort dingen moeilijk om zelf te bepalen. Verder durfde ik dit ook haast niet te vragen omdat ik zelf niet op zoek ga na een cam vanwege wat ik hier boven heb gezegt.

Oajah mischien ook niet onbelangrijk, hij hoeft niet persé op het platte scherm. Dus het mag best 1 met een standaard zijn.

Wat zijn de betere aansluitingen. ubs 2.0 heb ik en nog wat aansluitingen die kleiner zijn weet de naam zo niet meer maar kan er een hd geval op aansluiten en fotocamera en filmcamera

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2010 12:04 ]

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-11 19:02
Het ligt er ook heel erg aan welke tooling je gebruikt.

Uit mijn hoofd gaat bijvoorbeeld Skype veel beter om met een webcam dan bijvoorbeeld MSN.

Msn knijpt de kwaliteit naar minimaal en zend het dan over. Skype behoud het.
iChat (mac) heb ik nog de beste ervaringen mee.

Verder zou ik gaan voor een kwaliteits merk zoals logitech. Koop dan niet de VGA maar een 1,3mp versie en je zit altijd goed.

Verwijderd

To_Tall schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:00:
Webcam kwalitijd licht tegenwordig zo veel naast elkaar. dat het haast niet uitmaakt welke je koopt. Waar je wel op moet letten is dat je verbinding de kwaliteid beinvloed.
Webcam kwaliteit ligt tegenwoordig zo veel naast bij elkaar. Dat het haast bijna niet uitmaakt welke je koopt. Waar je wel op moet letten is dat je verbinding de kwaliteit beïnvloed.

Verder prima!! Niet lullig bedoeld, maar een ingebouwde spellingschecker doet echt een hoop wonderen hoor ;)

ontopic:
Wat voor wensen heb je? ipcamera of alleen voor MSN? wordt het ook veel in het donker gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat zelf te denken aan een 5.0 mp voor 28 euro de Sweex HD Webcam 5MP

MSN word vast gebruikt en geluid en ook af en toe in het donker savonds.
Nog een tip voor een goede gratis spelling checker ?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2010 12:11 ]

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-11 13:52

Krentenbol

Prutz0r

Doe maar niet. 5MP is veel te veel. Je gaat nu regelrecht in tegen wat er hier gezegd wordt. Je moet GEEN MSN gebruiken omdat de kwaliteit dan bagger wordt. Je moet GEEN Sweex kopen omdat dat sowieso bagger is. Koop een Logitech, dan zit je altijd goed. En voor 's avonds zou ik sowieso een lampje ophangen of zo omdat je anders NOOIT mooi beeld zult krijgen.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• Daros
TKing schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:13:
Doe maar niet. 5MP is veel te veel. Je gaat nu regelrecht in tegen wat er hier gezegd wordt. Je moet GEEN MSN gebruiken omdat de kwaliteit dan bagger wordt. Je moet GEEN Sweex kopen omdat dat sowieso bagger is. Koop een Logitech, dan zit je altijd goed. En voor 's avonds zou ik sowieso een lampje ophangen of zo omdat je anders NOOIT mooi beeld zult krijgen.
^^^^ Eens

Zie:
http://tweakers.net/price...UUjtSg1YkC1XhaRM6VoYz5t8f

Zijn er zoveel. Kijk anders eerst op logitech wat je mooi/handig en voldoet aan je specs.

ps: Installeer Chrome of Firefox deze kunnen taal checken

Verwijderd

Topicstarter
Dankje jongensikzal eens rondkijken naar een logitech Lol al zo veel aparatuur van logitech dan
kan er ook nog wel eencam bij voor thuis.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Neem een merk als Logitech of Microsoft dan heb je gewoon een goede cam. Sweex is een merk dat stickers op prullen plakt en 5 megapixel is onzin voor een webcam die gebruikt wordt om met video te chatten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Ik vind het raar dat als TS rept over een dat hij in de PW niet kan zien wat de beeldkwaliteit is, hij / GoT niet denkt aan een winkel.
Als TS naar een winkel gaat en hier de verschillende webcams bekijkt/uitprobeert, krijgt hij al een beter beeld (no pun intended) waar de kwaliteit ongeveer ligt.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• mystie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zelf heb de logitech 9000 Pro en de Microsoft lifecam cinema. Ze zijn wel een stukje duurder dan de rest. Maar ik kan je zeggen dat het 2 juweeltjes zijn kwa beeld en gemak.

Zoals hierboven wordt aangehaald ligt het ook aan wat je ervoor wil uitgeven en waarvoor je het gebruikt. De ene gebruiker stelt hogere of andere eisen dan de andere gebruiker.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:05:
[...]

Webcam kwaliteit ligt tegenwoordig zo veel naast bij elkaar. Dat het haast bijna niet uitmaakt welke je koopt. Waar je wel op moet letten is dat je verbinding de kwaliteit beïnvloed.

Verder prima!! Niet lullig bedoelT, maar een ingebouwde spellingschecker doet echt een hoop wonderen hoor ;) (ik kan het ook: bedoelt is met een T in de context zoals jij het schrijft)

ontopic:
Wat voor wensen heb je? ipcamera of alleen voor MSN? wordt het ook veel in het donker gebruikt?
We zijn hier toch op een tech-forum en niet op een forum ter bescherming van de nederlandse taal? Gezien de spelfouten betreft het hier bijna 100% zeker iemand met dyslectie...(of nederlands is niet de moedertaal) hoe zou jij het vinden als je moeite hebt met lezen en schrijven en er iedere keer weer idioten zijn die je even vriendelijk op je gebrek wijzen? Je herinnert iemand in een rolstoel toch ook niet aan het feit dat hij/zij niet meer kan lopen?

Mocht ik mij vergissen en gaat het hier toch om een enorm luie speller, dan zou jij je daar niet eens druk om moeten maken, dat veranderd die persoon toch niet na een opmerking van jou. Verder niet lullig bedoelt hoor.

ONTOPIC: Iedere webcam met een USB-aansluiting zal voldoen aan jouw eisen, dus gewoon de meest simpele webcam van bijvoorbeeld Trust of Sweex en je bent al klaar. Er zijn geen echt hoge eisen dus het maakt echt geen donder uit, ik durf te wedden dat je moeder al heel erg blij is als er beeld vanaf de camera verschijnt. Sowieso moet je bij weinig licht bijna elke webcam bijlichten, anders wordt de beeldkwaliteit snel slecht. Al het gezever mbt software e.d. wat wel en niet werkt gaat nergens over, als je MSN wilt gebruiken dan moet je dat toch zelf weten?

[ Voor 28% gewijzigd door MicGlou op 27-04-2010 12:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voor de logitech c300 gegaan en deze voldoet aan mijn moeder zijn eisen.
Het beeld is helder en kan er ok nog een leuke 5.0 mp foto's mee maken en filmpjes.
Kaltu veel wikel willen niet een cam uit de doos halen en aansluiten om te testen ze doen daar hiero in het dorp moeilijk over.

• Daros
En natuurlijk heel kort door de bocht. Als je zus maar een goede cam heeft. Dat is het belangrijkst voor je moeder...

Maar zoals ik hierboven heb aangegeven ga voor Logitech of voor Microsoft en je koopt (mits je niet de allergoedkoopste koopt) gewoon kwaliteit.

Verwijderd

hahahaha :P

• Albi The Dragon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 13:56

Albi The Dragon

get your hand off my tail

MicGlou schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:36:
[...]
Verder niet lullig bedoelt hoor.

"Bedoelen, bedoel, bedoelde, bedoeld" . Sorry MicGlou, ik bedoel het niet lullig, en ik ben er zeker van dat X.ExceL het ook niet lullig bedoelt, maar misschien is dit zinnetje bedoeld om jou beter te leren spellen.
O-)

Het is erg gesteld met het spellen op GoT :|

Well that's completely ordinary in the rock and roll world. You go out. Have a few drugs. Go out for dinner. Have a threesome. Have some more drugs. Have a shower. Have another threesome. It's all very important in the rock industry -Murray Hewitt

• MicGlou
Albi The Dragon schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 13:21:
[...]

"Bedoelen, bedoel, bedoelde, bedoeld" . Sorry MicGlou, ik bedoel het niet lullig, en ik ben er zeker van dat X.ExceL het ook niet lullig bedoelt, maar misschien is dit zinnetje bedoeld om jou beter te leren spellen.
O-)

Het is erg gesteld met het spellen op GoT :|

Ehh pardon?
D of dt?
Het wil nog wel eens misgaan bij woorden die zowel een voltooid deelwoord als de stam kunnen zijn. Denk bijvoorbeeld aan het woord bedoeld of bedoelt. Wanneer schrijf je nu wat?
In het algemeen geldt:

Hij bedoelt het niet zo.
Hij heeft het niet zo bedoeld.

Het voltooid deelwoord is te herkennen omdat er al een ander werkwoord eerder in de zin staat. Bij het voltooid deelwoord is het dus een d (denk aan ’t ex-kofschip) en bij de stam (hij bedoelt) met een t.
Zoals ik al zei, in die context is het dus altijd met een T, als hij had gezegd: Ik heb het niet lullig bedoeld', dan staat er dus een 2e werkwoord en schrijf je het met een D. In dit geval is bedoelt het enige werkwoord in de zin en schrijf je het dus met een T... O-)

Plus dat het daar niet om gaat...ik wordt heel erg flauw van gebruikers die het nodig vinden iemand commentaar te geven op zijn/haar spelling zonder rekening te houden met een eventueel 'gebrek' zoals dyslectie of gewoon simpelweg de taal niet helemaal machtig zijn. Vervolgens wordt er totaal niet (toch Albi?), of in dit geval heel flauw ontopic gereageerd waarbij het overduidelijk is dat het om de correcties in de spelling gaat en dus dat laatste zinnetje er maar eventjes aanvast geplakt is om toch nog ontopic te zijn. Ik probeerde dus even met gelijke munt terug te betalen omdat zijn/haar spelling dus ook niet helemaal onpoint is (die van jou ook blijkbaar niet ;)

[ Voor 21% gewijzigd door MicGlou op 27-04-2010 14:44 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Jij zei: "Verder niet lullig bedoelt hoor"

Je laat woorden weg in die zin, maar dat wil nog niet zeggen dat je dan ineens een T ipv een D kan gebruiken. De volledige zin is bijvoorbeeld "verder is het niet lullig bedoeld hoor" of "verder heb ik het niet lullig bedoeld hoor" en dan moet het zeker wel met een D zijn.

edit:
Ow, ik dacht dat ik ergens anders zat :+ Sorry voor het offtopic gaan.

[ Voor 22% gewijzigd door Hahn op 27-04-2010 14:29 ]

The devil is in the details.

• Albi The Dragon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 13:56

Albi The Dragon

get your hand off my tail

Dit mag best op slot hoor van mij, en ik wil hier niet over blijven doorbomen.

Helaas heb je nog steeds geen gelijk, Mic.
Veel succes ermee.

Well that's completely ordinary in the rock and roll world. You go out. Have a few drugs. Go out for dinner. Have a threesome. Have some more drugs. Have a shower. Have another threesome. It's all very important in the rock industry -Murray Hewitt

• MicGlou
Mute schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 14:24:
Jij zei: "Verder niet lullig bedoelt hoor"

Je laat woorden weg in die zin, maar dat wil nog niet zeggen dat je dan ineens een T ipv een D kan gebruiken. De volledige zin is bijvoorbeeld "verder is het niet lullig bedoeld hoor" of "verder heb ik het niet lullig bedoeld hoor" en dan moet het zeker wel met een D zijn.

edit:
Ow, ik dacht dat ik ergens anders zat :+ Sorry voor het offtopic gaan.
Verder niet lullig bedoelT

Verder heb ik het niet lullig bedoelD

Terug naar school mensen! Of ik nou woorden weglaat of niet, in die context zit er maar 1 werkwoord in de zin en is het dus met een T... it's so simple. Maar zo zie je maar, inclusief mijzelf, hoort dus niemand graag dat je een (klein) foutje maakt in je spelling en/of grammatica! Val dan ook niet iedereen erop aan!!! Zie zelf hoe de reacties hier zijn...

Blijf gewoon ontopic en ga je druk maken over belangrijkere dingen dan de spelling van een ander... zoals met de gevoelens van een ander wanneer hij/zij telkens op zijn of haar gebrek wordt gewezen. Er wordt om hulp gevraagd bij een webcam, niet bij de nederlandse taal.

Tis duidelijk dat het punt niet begrepen wordt... we zijn hier op een tech-forum, geen ABN-forum...

@albi... topic mag gesloten worden van jou? Ga eerst eens ontopic reageren! Je doet het blijkbaar alleen om een ander te proberen een hak te zetten... 2 reacties en niets ontopic. Erg flauw en precies mijn punt, je bent het perfecte voorbeeld van hoe het dus niet moet!

[ Voor 46% gewijzigd door MicGlou op 27-04-2010 14:47 ]

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Om nog even een klein on-topic antwoord te geven... (Hopelijk zonder fouten.)
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 13:05:
Kaltu veel wikel willen niet een cam uit de doos halen en aansluiten om te testen ze doen daar hiero in het dorp moeilijk over.
Daarvoor dienen de reviews op het internet, daar worden producten voldoende besproken om je zo een indicatie te geven of het product aan je eisen zal voldoen of niet. Het kan natuurlijk altijd nog beter of slechter uitvallen maar dat is dan weer voor iedereen persoonlijk, bijvoorbeeld zonder er van op de hoogte te zijn een MP3 speler te kopen die een bepaald formaat niet aan kan... (Tja, specificaties begrijpen doet wonderen)

Men kan moeilijk voor ieder product een prototype voorzien of het even uit de verpakking halen.

[ Voor 6% gewijzigd door TaraWij op 27-04-2010 14:58 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
MicGlou schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 14:37:
[...]

Verder niet lullig bedoelT

Verder heb ik het niet lullig bedoelD

Terug naar school mensen! Of ik nou woorden weglaat of niet, in die context zit er maar 1 werkwoord in de zin en is het dus met een T... it's so simple.
offtopic:
En sinds wanneer is 'niet' een persoonsvorm? (Kan zijn dat ik het verkeerd benoem nu, daar ben ik nooit zo goed in :+ Maar ik weet wel dat het niet "niet lullig bedoelt" moet zijn.)

Wat betreft webcam, koop een Logitech webcam, lees wat reviews en je kan denk ik niet zo'n buil vallen als je er niet al te veel geld aan besteedt en niet al te veel verwachtingen van hebt.

The devil is in the details.

Pagina: 1