PC in aquarium met olie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-Punk
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-06 13:06
Ik wil een tweede pc in mijn kamer in een aquarium met olie.
Zoiets als dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.wisebread.com/files/fruganomics/wisebread_imce/Submerged006.jpg
Ik zit alleen met een paar vraagjes.
Allereerst over de soorten olie.
Ik moet natuurlijk een doorzichtige olie hebben anders ziet het er niet uit.
Het is toch ook zo dat olie geen electriciteit geleidt?
Anders zou het snel gedaan zijn met mijn computer.
Zijn er ook onderdelen die niet onder gedompeld werken?
Ik dacht bijvoorbeeld zelf aan een harde schijf, aangezien deze zo'n luchtgaatje heeft.
Als die volloopt met olie zal de schijf zelf misschien langzamer draaien en de schrijfkop
niet zo snel heen en weer kunnen bewegen.
Als de schijf al zou werken zou het misschien heel langzaam zijn.

De reden voor mijn idee is het feit dat ik wat levendigs in mijn kamer wil en een extra computer
waarop een aantal gameservers gaan draaien en een mail/file server.
Het systeem moet 24/7 aanstaan maar zo min mogelijk/geen herrie maken.

Alle idee"en, opmerkingen, kritiek (mits opbouwend) en commentaar zijn welkom.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Alvast een puntje van kritiek: gebruik de zoekfunctie eens.
Er zijn in de afgelopen 10 jaar meer topics (en projecten) hierover voorbij gekomen dan je misschien denkt.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vigi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05 16:41
ik heb een vaag (maar sterk) vermoeden dat deze niet ondergedompeld is. Waarschijnlijk is het 'omhulsel' doorzichtig en gevuld met water.

Real eyes, Real lies, Realize

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:06

Pykow

Angelo OTR

als je alleen de rand opvult met water en vissen :P en dan in het midden 1 grote doorzichtige box plaats. met daarin al je hardware en laat dekabels er dan onder of achterdoor uitgaan ? dan lijkt het net echt :P

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was er ook niet een of andere auto poets waar je een tv in kon plempen? :D
Nasa approved was het ook volgens mij.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-10 23:51
MadMarky schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 11:51:
Alvast een puntje van kritiek: gebruik de zoekfunctie eens.
Er zijn in de afgelopen 10 jaar meer topics (en projecten) hierover voorbij gekomen dan je misschien denkt.
Sterker Google komt met nr Tweakers ;-)

er is echt veel aan soorten vloeistoffen te vinden!! Wel rekening mee houden is dat je nog steeds de vloeistof moet koelen. je CPU blijft net zoveel warmte verstoken als normaal. Dus een RAD buiten je systeem houden is aan te bevelen en een mooi pompje dat geschikt is..

Boven warme olie op pakken en ergens benenden in je container terug dumpen. krijg je ook een soort van vloeing wat temp naar beneden haalt en beheersbaar blijf. eventeueel fan plaatsen en aan laten zetten als temp van oilie te veel toe neem.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:02:
Was er ook niet een of andere auto poets waar je een tv in kon plempen? :D
Nasa approved was het ook volgens mij.
Zie m'n linkje ;)

[ Voor 13% gewijzigd door To_Tall op 27-04-2010 12:11 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-10 23:03
Vigi schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 11:52:
ik heb een vaag (maar sterk) vermoeden dat deze niet ondergedompeld is. Waarschijnlijk is het 'omhulsel' doorzichtig en gevuld met water.
Toch wel, afaik is deze van een andere tweaker en is dat topic nog maar een jaar oud ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 12:38
Harddisken zijn naar mijn weten luchtdicht ? als er stof bij de schrijf terecht komt is het al niet goed, laatstaan olie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De pc op de foto in de starterspost is van Puget Systems (US)

http://www.pugetsystems.com/submerged.php

(Of zoek gewoon op google op "oil submerged computer", en je hebt er zelfs youtube bij)

En alles is wel degelijk ondergedompeld in minerale olie, toen ik enkele jaren geleden ook toevallig op hun site terechtkwam heb ik onmiddellijk prijs aangevraagd voor dergelijke olie. (hun olie is hier niet verkrijgbaar btw)

Maar je hebt al snel een 40-50 liter aan volume op te vullen dus gaat het ook wel wat kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Wij hadden op school hetzelfde gedaan.
Je kunt eigenlijk alles in de olie flikkeren (alleen is je toetsenbord en muis geen slim idee, i.v.m met smerige vingers na gebruik).
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Martink schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:36:
Harddisken zijn naar mijn weten luchtdicht ? als er stof bij de schrijf terecht komt is het al niet goed, laatstaan olie :P
Another cause of failure is a faulty air filter. The air filters on today's hard drives equalize the atmospheric pressure and moisture between the hard drive enclosure and its outside environment. If the filter fails to capture a dust particle, the particle can land on the platter, causing a head crash if the head happens to sweep over it.
To_Tall schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:10:
[...]

Sterker Google komt met nr Tweakers ;-)
offtopic:
Whut? :? Jij heeft ook Nederlands gehebt op sgool?
offtopic:
Welk linkje?

[ Voor 22% gewijzigd door Osiris op 27-04-2010 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-Punk
Als ik het goed begrijp dan kan dus in principe alle hardware ondergedompeld worden?
Wat de foto betreft: Hierdoor kwam ik slechts in de verleiding om het project te starten,
ongeacht of het systeem op de foto nu wel of niet helemaal in de olie ligt zeg maar.

Wat de soorten olie betreft.
Na enig onderzoek blijkt dat er veel verschillende soorten olien zijn, maar dat de meest
gebruikte soort een mineraalolie is omdat plantaardige olie (zoals zonnebloemolie) gaat bederven.
Bovendien hebben plantaardige olien ook een geur en mijn kamer hoeft niet naar zonnebloemen of
olijven te ruiken.

Toch moet ik zeggen dat ik niet helemaal gerust ben over de hardware die ondergedompeld komt te liggen.
De harde schijf is naar mijn weten niet geheel luchtdicht om luchtdrukverschillen te kunnen compenseren.
Ik neem echter aan dat met een oude harde schijf in een bak met water eenvoudig te controleren is of dit waar is of niet. Sterker nog, een klein bakje olie zou meteen een goeie praktijktest zijn.
Zou het binnenwerk van een harde schijf wel bestand zijn tegen olie? Met andere woorden, stel dat er olie in komt, zou hij dan nog kunnen werken? Ik begrijp dat de schijf zal vertragen door de extra weerstand en dat de schrijfkop zeker niet zo snel heen en weer zou kunnen bewegen, maar zal dit resulteren in een onwerkbaar langzame schijf? Ik heb geen haast en in principe zullen lees- en schrijfbewerkingen niet continu worden uitgevoerd aangezien de gameserver (bijvoorbeeld) slechts enkele keren per week gebruikt zal worden voor het laden van een aantal maps en/of gametypes van bijvoorbeeld cod4.
Het ontvangen of versturen van een e-mail kan volgens mij ook niet zoveel schrijfbewerkingen opleveren.
Het indexeren van de harde schijf zal ik bij voorbaat maar uitschakelen.

De ventilatoren zou ik eventueel willen gebruiken om de vloeistof wat in beweging te krijgen om ervoor te zorgen dat het allemaal wat gelijkmatiger opwarmt.
Zijn zij echter opgewassen tegen de hogere weerstand van een vloeistof? Ik heb de beschikking over een zestal 80mm fans van Coolermaster, deze zullen toch wel een kleine stroming in een aquarium van 50x50x30 (LxBxD) kunnen creeeren?

Ik speel regelmatig een spelletje en mijn computer is voorlopig nog niet aan vervanging toe en de hardware verstookt de nodige hoeveelheid electriciteit en wordt ook warm genoeg.
Even voor de volledigheid:

Core2Quad Q8200 @ 2.66GHz
MSI Neo3 FR (ofzo)
Sapphire HD4870 Toxic Vapor-X OC blablabla
4GB DDR2 @ 912MHz
500GB + 640GB + 250GB (allemaal s-ata / 7200rpm / 16mb cache)

Ik las ook ergens iets over de aanhechtingen van het aquarium zelf.
De meningen hierover zijn nogal verdeeld. De een zegt dat de olie nogal aggresief is en de aanhechtingen kan aantasten en op de lange termijn krijg je dan lekkages.
Dat terwijl anderen zeggen in de praktijk nog nooit zoiets tegen te zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne

Overlegne

Calvé Pindabaas

En anders zou je altijd nog een SSD schijfje kunnen kopen, is wel duur, maar naar mijn weten is het goed te doen hoor ;)
Zal even voor je rondzoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-10 23:03
Als een harddisk niet op snelheid komt dan weigert hij simpelweg te werken, het is niet alsof ie langzamer is oid.

Een disk vol met olie lijkt me dus geen goed idee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne

Overlegne

Calvé Pindabaas

Lees net: doe je hdd alleen met Mineral Oil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GidoGrootenhuis
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-09-2022
Het lijkt mij dat een hdd gewoon luchtdicht is, aangezien het niet echt tof is als er stof in een hdd komt! Je kunt dit op zich vrij makkelijk uittesten met een oude hdd. Voor de rest zou ik even wat topic's hier door lezen, volgens mij is die olie trouwens wel vrij duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Osiris schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:49:
[...]

[...]

[...]

offtopic:
Whut? :? Jij heeft ook Nederlands gehebt op sgool?

[...]

offtopic:
Welk linkje?
jaja spelfoutjes.. weet het, ben weer iets te snel aan het typen geweest en minder met opletten.
Anyway.

Linkje dat ik bedoelde!
http://www.google.com/sea...eleidende+vloeistof&hl=nl

Tweakers staat met deze search op rank 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
@TS..

Ik zou niet met fanetjes in je olie willen beginnen beste wat je zou kunnen doen is een Pompje gebruiken. die sluit je aan op een radiatortje. Zodat je nog een beetje aan koeling doet.

Slang leg je netjes in je bak. wel uit elkaar zodat de inlaat van je radiator zo dicht mogenlijk op de oppervlakte zit ;)
En de uitlaat zo ver mogenlijk verwijderd van de inlaat. Dan krijg je ook een flow in je olie bak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-10 11:08

JWR

Er is iemand op bit-tech.net, die heeft zijn compleet nieuwe PC onder gedompeld.

Hier een zeer interessante link, met veel achtergrond informatie:
http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=163649

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-Punk
Dat is dus precies wat ik bedoel!

Maar goed:

1. Geen harde schijf onderdompelen, tenzij ik zeker weet dat ie luchtdicht is. Daar is maar op één manier achter te komen =)

2. Mocht een gewone harde schijf niet werken, overstappen op SSD. Dat is opzich een nadeel aangezien ik onder andere vanwege het geluid wil kijken of het zo stiller word.
Bovendien heb ik 250+640+500GB aan opslag, waarvan ik op dit moment toch wel zo'n 80% gebruik. Om zo'n hoeveel GB aan SSD te gaan aanschaffen word een duur geintje denk ik.

3. Ventilatoren schijnen onder de olie prima te werken, omdat ze simpelweg lucht of vloeistof willen verplaatsen. Weerstand van de lucht zorgt ervoor dat ze ook niet harder gaan dan ~1800rpm. (in mijn geval bij 3 coolermaster 80mm fans). Of ze nou 1800rpm of 500 rpm draaien, zou niet zoveel uit moeten maken. Bovendien kosten die dingen 4,99 dus eentje (of 3) slopen zou niet zo uitmaken.

4. Tot slot, de olie. Zijn er mensen die er verstand van hebben? Ik hoor minerale olie, maar daar heb je natuurlijk ook heel veel verschillen in. Belangrijk voor mij is dat het een heldere vloeistof is (of zo helder mogelijk), geurloos (of zo geurloos mogelijk) en vooral niet schadelijk voor de apparatuur.

Een aquarium heb ik weten te bemachtigen. Evenals een pompje. Zou een gewone aquariumpomp overweg kunnen met olie? Of moet ik hier iets anders voor bedenken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 11:29
Digital-Punk schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 17:19:

Maar goed:

3. Ventilatoren schijnen onder de olie prima te werken, omdat ze simpelweg lucht of vloeistof willen verplaatsen. Weerstand van de lucht zorgt ervoor dat ze ook niet harder gaan dan ~1800rpm. (in mijn geval bij 3 coolermaster 80mm fans). Of ze nou 1800rpm of 500 rpm draaien, zou niet zoveel uit moeten maken. Bovendien kosten die dingen 4,99 dus eentje (of 3) slopen zou niet zo uitmaken.
je weet dat geluid harder klinkt in de olie, dus 80mm fans zou ik niet echt doen(tenzij je ze echt langzaam laat draaien), ik denk dat 120mm fans beter zijn

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-Punk
Overlegne schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:44:
Wij hadden op school hetzelfde gedaan.
Je kunt eigenlijk alles in de olie flikkeren (alleen is je toetsenbord en muis geen slim idee, i.v.m met smerige vingers na gebruik).
:)
Met ALLES, bedoel je dan ook die harde schijf? Daar zit ik nu namelijk een beetje mee. Hoe hebben jullie dat opgelost?
To_Tall schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 14:58:
@TS..

Ik zou niet met fanetjes in je olie willen beginnen beste wat je zou kunnen doen is een Pompje gebruiken. die sluit je aan op een radiatortje. Zodat je nog een beetje aan koeling doet.

Slang leg je netjes in je bak. wel uit elkaar zodat de inlaat van je radiator zo dicht mogenlijk op de oppervlakte zit ;)
En de uitlaat zo ver mogenlijk verwijderd van de inlaat. Dan krijg je ook een flow in je olie bak ;)
Ik vraag me af of een radiator daadwerkelijk nodig zal zijn.
Mijn bedoeling is om een systeem te maken dat zo min mogelijk herrie maakt (0dB als het effe meezit =))
Aan de andere kant, er is dan natuurlijk niets wat de warmte opneemt, behalve dan het "koude" glas van het aquarium.
Remmes_NT schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 17:57:
[...]

je weet dat geluid harder klinkt in de olie, dus 80mm fans zou ik niet echt doen(tenzij je ze echt langzaam laat draaien), ik denk dat 120mm fans beter zijn
In principe hoeven ze niet volgas te draaien. Het gaat er denk ik alleen om dat er stroming in de tank is, om zo te zorgen dat alle olie gebruikt word om ook daadwerkelijk warmte op te nemen.
Bovendien "moet" ik wel fans gebruiken voor me CPU en graka. Ik denk niet dat de stock heatsink van me cpu al die warmte kwijt kan zonder stroming. Of ook wel, want warme vloeistof gaat naar boven natuurlijk. Dan zou er door de warmte opzich al een stroming ontstaan.

edit:

Ik heb zojuist even een oude maxtor 20GB onder handen genomen, maar deze lijkt niet voorzien van een gaatje in zijn chassis voor eventuele drukverschillen. Ik ga 'm zometeen onderdompelen, kijken wat er gebeurt!

[ Voor 70% gewijzigd door Digital-Punk op 30-04-2010 20:02 . Reden: quotes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digital-Punk schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 17:19:

Maar goed:

1. Geen harde schijf onderdompelen, tenzij ik zeker weet dat ie luchtdicht is. Daar is maar op één manier achter te komen =)
ga daar maar niet van uit, op alle (?) harde schijven zit een klein gaatje om de warme lucht in de hdd naar buiten te leiden, anders krijg je namelijk drukverschillen.

als je dat gaatje dichtplakt doet hij het waarschijnlijk niet meer (head crash --> ;w )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 12-10 15:56

Sebazzz

3dp

In principe kan je iedere ventilator die veel herrie maakt nemen geloof ik, dus ook ventilators die 4k RPM draaien omdat je onder de olie veel geluidsdemping hebt als ik me niet vergis.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een vloeistof geleid veel beter geluid dan lucht dat doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:18
En dempt het geluid ook veel beter. Fans draaien door de weerstand sowieso veel langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:06
Is dat niet alleen als je zelf ook in die vloeistof zit? Volgens mij door de overgang van lucht naar olie gaat er veel geluid verloren.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ymoona schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 20:33:
Is dat niet alleen als je zelf ook in die vloeistof zit? Volgens mij door de overgang van lucht naar olie gaat er veel geluid verloren.
andersom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:42
ik denk dat de fans er niet van houden om in olie te draaien je beter de olie verplaatsen met een pomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Ligt aan de viscositeit van de olie.. Als het dun is gaat dat prima.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 11:29
Joep schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 20:31:
En dempt het geluid ook veel beter. Fans draaien door de weerstand sowieso veel langzamer.
de olie heeft een grote dichtheid dan lucht en zal dus geluid beter verplaatsten, oftwel, je hoort het beter

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egemenox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-04-2024
Alles wat je hier in dit topic vraagt, is al beantwoord op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-Punk
Fans die in de lucht (in mijn kast) bijna geen (hoorbaar) geluid maken kunnen dus, eenmaal in olie ondergedompeld, behoorlijk wat geluid gaan maken?
Nu is dat opzich dus een goede reden om geen fans te gebruiken, zij het niet dat ik het wel leuk zou vinden als er wat beweeglijks in het aquarium, een fan zou dus wel leuk zijn, vooral als ie langzaam genoeg draait om het te kunnen zien.
Een aluminium low-rpm fan is misschien een beter idee?
Het lawaai is misschien van latere zorg, als het geheel maar goed werkt.

Dat brengt me terug bij een van de belangrijkere punten, de olie.
Helder, niet te stroperig (viscositeit?) en geschikt om warmte op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinotje
  • Laatst online: 17-02-2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:42
Maaruh.. je stelt behoorlijk wat vragen waaruit ik afleid dat dit je eerste project wordt. Zou je niet eerst met iets simpels gaan beginnen waarbij het risico van het vernielen van je hardware beperkt blijft? Je geeft zelf al aan dat het nog niet aan vervanging toe is.

Daarnaast; Het verkopen van je hardware nadat deze in de olie heeft gelegen is niet makkelijk. Ook kan ik mij voorstellen dat garantie op al je onderdelen vervalt.

Ik vermoed dat de lol er ook snel af is, en dat je dan spijt hebt dat je je goede HW in de olie hebt geflikkerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-Punk
Lumics schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 18:57:
Maaruh.. je stelt behoorlijk wat vragen waaruit ik afleid dat dit je eerste project wordt. Zou je niet eerst met iets simpels gaan beginnen waarbij het risico van het vernielen van je hardware beperkt blijft? Je geeft zelf al aan dat het nog niet aan vervanging toe is.

Daarnaast; Het verkopen van je hardware nadat deze in de olie heeft gelegen is niet makkelijk. Ook kan ik mij voorstellen dat garantie op al je onderdelen vervalt.

Ik vermoed dat de lol er ook snel af is, en dat je dan spijt hebt dat je je goede HW in de olie hebt geflikkerd.
Ik stel juist zoveel vragen om te voorkomen dat ik fouten ga maken. Ik ga natuurlijk niet mijn hele systeem in de olie dompelen en dan 'fingers crossed'. Zoals ik aan het begin van dit topic heb aangegeven is het de bedoeling om op de hardware in het aquarium een game/mail/file-server te gaan draaien, naast mijn gewone computer. Te zijner tijd (mocht blijken dat het allemaal prima werkt) kan ik altijd nog mijn 'echte' computer erin doen. Voorlopig is het puur ruimtevulling en wil ik gewoon eens iets anders in mijn kamer.
Bovendien gebruik ik mijn hardware meestal tot het voor mijn maatstaven veroudert is, waarna het geheel naar mijn vader verhuist, die het vervolgens gebruikt tot het echt op is.

Ondertussen heb ik een klein plan van aanpak gemaakt waar ik volgend weekend mee aan de gang ga. Dan ga ik mijn beslissing maken wat olie betreft en wil ik de indeling voor de hardware in het aquarium maken.
Afgelopen week was behoorlijk druk ivm mijn werk, dus niet veel tijd gehad om eraan te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:12

Zygivt

Evenaren en overtreffen

misschien een idee om (gedestileerd) water te gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 12-10 15:56

Sebazzz

3dp

Zygivt schreef op maandag 17 mei 2010 @ 13:23:
misschien een idee om (gedestileerd) water te gebruiken ?
Het is heel moeilijk om dat schoon te houden. Uiteindelijk gaat het geleiden, en uiteindelijk heb je dan kortsluiting.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Pagina: 1