Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat] Niet anoniem kunnen posten onder gebruikte username

Pagina: 1
Acties:

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
In navolging tot deze blogpost:

Localhost's blog: SQL Injectie - Oplossing [Part II], en dan vooral deze reactie: Localhost's blog: SQL Injectie - Oplossing [Part II] is het misschien interessant om geregistreerde nicks niet toe te laten als naam bij een anonieme reactie, gelijk mijn medetweaker RoadRunner84 voorstelt: Localhost's blog: SQL Injectie - Oplossing [Part II]

Dit om vervalsing te voorkomen, en de bijhorende flames. (zie de follow up van de reactie van de al dan niet valse Sander).

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:39

crisp

Devver

Pixelated

Daar ben ik in principe op tegen; het is nogal vreemd om dergelijke restricties in te bouwen waarmee je mensen die willen reageren op een blogpost verward omdat ze in feite daar niets met Tweakers.net te maken hebben. De kans dat een door een anonieme reageerder opgegeven naam al bestaat als geregistreerde Tweakers.net gebruiker is natuurlijk behoorlijk groot.

Op dit moment worden reacties gepost door een geregistreerde en ingelogde gebruiker al voorzien van een Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net//g/if/icons/user_small.gif-icon. Als die er niet bij staat dan gaat het dus om een 'anonieme' reactie.

Intentionally left blank

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
Ah daar heb je gelijk in, zo had ik het nog niet bekeken.

Dankje voor je reactie en voor de uitleg van het poppetje :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:51
Mensen letten niet snel op zo'n poppetje en het kan natuurlijk best dat iemand niet in wil loggen (publieke computer bijvoorbeeld), maar wel wil reageren. Ik vind het zo'n gek idee nog niet, maarja, wie ben ik :P

The devil is in the details.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:39

crisp

Devver

Pixelated

Je zou dan eerder moeten denken aan een mogelijkheid voor gebruikers om hun nick specifiek voor gebruik op de Tweakblogs te 'locken' - daarmee sluit je dan niet gelijk 300K+ namen uit.

Intentionally left blank

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
Dat is wel interessant, iets in de richting van 'ik wil mijn username niet toelaten op een reactie in een blogpost'.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-11 21:30

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Of mischien naast het plaatje er duidelijk achter/bij te zetten (ongeregistreerd) of (anoniem)

Dat het dus iets wordt alla:
Door Sanderev66 (anoniem), maandag 26 april 2010 21:42

Want ik ben er ook al wel eens ingetrapt, en als je puur naar de header kijkt mist er wel een plaatje, maar er is niets om aan te geven dat de reageerder anoniem reageert op het ontbreken van een plaatje na. En dat is een redelijk subtiel verschil dat niet iedereen meteen opvangt.

[ Voor 42% gewijzigd door Kees op 28-04-2010 15:51 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Pagina: 1