Toon posts:

Apache instellen achter proxy server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een Apache server installeren op een lokale pc. Deze server moet een script gaan draaien die van het web een bestand ophaalt. Het probleem is echter dat de lokale pc alleen internet toegang heeft via een proxy (met authenticatie).

Is er een manier waarop ik de inloggegevens van de proxy in kan stellen in Apache zodat alle request naar buiten toe via deze proxy lopen?

Ik heb al veel gezocht op google maar kom steeds terug op de termen ForwardProxy en ReverseProxy, maar beiden zijn volgens mij niet wat ik nodig heb.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:25

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kom je hier niet verder mee? Daar staat relatief veel informatie in over proxy <> apache.

offtopic:
Heb er verder geen ervaring mee, zal zo'n 8 jaar terug zijn geweest dat ik voor het laatst met Apache heb gewerkt.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Nee, ik denk dat je in de manual van de script taal moet gaan kijken, het script gedraagt zich immers als een webclient als hij de file moet ophalen.
b.v. php:
http://php.net/manual/en/function.fopen.php

in de comment eronder staat een heel verhaal over via proxy.,

Merk op dat als je proxy NTLM autorisatie nodig heeft, autorisatie niet altijd ondersteund wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door leuk_he op 27-04-2010 11:02 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.