[Outlook adresboek] Bedrijfsinformatie beschermen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multispeed
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02 09:07

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb de vraag gekregen een adresboek in outlook te beveiligen tegen kopiëren en doorsturen e.d. Dit omdat de klant erg bang is dat mensen er van door gaan met zijn klanten.

Nu heb ik zitten kijken naar het "Information Rights Management (IRM)" maar deze beveiligd je email berichten, word en excel etc. maar niet het adresboek. Weet iemand toevallig of er een third party pakket of iets van MS bestaat waarbij dit een mogelijkheid is ?

Misschien iemand die deze vraag ook heeft gehad en een goede oplossing heeft ?

Overigens: Via google ben ik alleen IRM tegengekomen en op dit forum kwam ik ook niet veel verder dan wat IRm verwijzingen, echter deze beschermen je adresboek niet.

En toevallig vind ik dus van niet! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Nee, dit is niet mogelijk tenzij ze er natuurlijk helemaal niet meer bij mogen. Ze kunnen deze informatie dan op tal van manieren overnemen inclusief screenshots en simpelweg overschrijven. Ik zal de makkelijkste niet verraden :X

Uiteindelijk is het meer een gedragsprobleem dan een technisch probleem; daar zijn contracten vaak beter voor.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multispeed
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02 09:07

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
Ja klopt dit heb ik hem dus ook vertelt. Maar de reactie is dan "als zij 2000 contacten willen overtypen gaan ze hun gang maar maar het mag ze niet te makkelijk gemaakt worden". Deze mijnheer is een amerikaan en denkt nogal anders over bepaalde zaken.

Maargoed niet mogelijk dus. Bedankt!

En toevallig vind ik dus van niet! :-)