PDF formulier verzenden via local-email client

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een PDF-formulier gemaakt, met daaronder een knop 'Verzenden' (actie: submit a form to mailto:emailadres).

Wanneer ik het bestand open vanaf mijn harde schijf werkt het gewoon, maar als ik via een website (hyperlink) het bestand open in de browser geeft hij de melding 'This operation is not allowed' wanneer ik op de knop verzenden druk.

Wat is het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welke browser en welke instellingen?

Als het gaat om willekeurige browsers bij mensen waar je geen zeggenschap hebt over de inrichting v/d PC:
Wat is het probleem?
Beveiliging. Pas de webserver aan, z.d.d. de pdf niet in de browser opent, maar altijd downloadt. Of gebruik een webformulier ipv een pdf.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
firefox, laatste versie, standaard instellingen....

het vreemde is dat hij het wel doet als ik het bestand gewoon open, maar vanuit firefox openen en dan verzenden werkt het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Da's precies het punt: "random content" heeft in de browser terecht niet zoveel rechten. Er zijn al genoeg beveiligingsgaten in zowel browsers als Acrobat Reader ;) Maar misschien mis ik wat, corrigeer me gerust.

Als het over een specifieke PC gaat: schakel uit dat je PDF's in de browser kan tonen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het is bedoeld voor op een intranet pagina, dus het bestand gaat op heel veel pc's getoond worden.... is er geen andere optie om een pdf-formulier via een hyperlink te openen en middels een knop te verzenden naar een e-mail adres? of gewoon als bijlage aan een e-mail toevoegen? (als ik dat laatste probeer zet hij alleen het lege pdf-bestand als bijlage bij de mail zonder de ingevulde velden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heb ik het probleem opgelost!

Open form in Acrobat Professional > Go to Advanced > Click on 'Enable Usage Rights in Adobe Reader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Aaah, ik ging er van uit dat dat al wel was gedaan. :)

Als alternatief kan je ook een e-formulierenomgeving gebruiken, bijv Adobe LiveCycle Forms maar dat is een duur grapje (er zijn ook gratis / openrouce varianten, kost in alle gevallen wel wat werk). Ook is er volgens mij een plugin voor Firefox die native Xforms forms kan draaien. Heb je wel een web/applicatieserver nodig maar dat lijkt me ook in een intranet makkelijker dan het verzamelen van pdfjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nouja kosten is niet echt een probleem hier, maar het is opgelost!

bedankt voor de hulp in ieder geval!
Pagina: 1