Samsung TFT monitor: schakelt uit na verkrijgen video input

Pagina: 1
Acties:

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:46
Beste Tweakers,

Ik heb een Samsung TFT monitor welke een lange periode niet is gebruikt, hiervoor is deze monitor vanaf de aanschaf incidenteel gebruikt, het kan zijn dat er wat stof in de monitor is gekomen na verloop van tijd.

Gisteren sloot ik de monitor aan op mijn laptop en schakelde de video output in, de monitor gaf eerst netjes een scherm met "no signal" (backlight werkt dus blijkbaar) en knipperende groene led, vervolgens schakel ik de video output van de laptop in, de led springt op constant groen en hierna direct uit. Wat kan hiermee aan de hand zijn? Het is trouwens een samsung 910n, destijds voor een aardig bedrag gekocht.

Things done:

Ik heb met een bouwlamp op de monitor geschenen, backlight schijnt niet defect te zijn, er wordt gewoon totaal geen beeld weergegeven. Een andere laptop geprobeerd en de kabel getest op een andere monitor. Monitor uit elkaar gehaald en er bleek geen stof aanwezig te zijn, maar toch even de meeste kabeltjes erin en eruit gehaald. Condensatoren gecontrolereerd, deze waren allemaal netjes (niet zwart of bol).

[ Voor 3% gewijzigd door THxZ0NE op 27-04-2010 09:46 ]

• THxZ0NE
kick :)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heb je het scherm eens geprobeerd op een andere computer? Mogelijk staat de video uitgang van je laptop niet goed aan, of op een modus die het scherm niet kan weergeven.

• THxZ0NE
Admiral Freebee schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:18:
Heb je het scherm eens geprobeerd op een andere computer? Mogelijk staat de video uitgang van je laptop niet goed aan, of op een modus die het scherm niet kan weergeven.
Al geprobeerd inderdaad.