Toetsenbord stopt er mee ongeveer 20 seconden na opstaten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Eerste post hier maar ik lees regelmatig, ben meer een poster dan een lezer. Nu toch eindelijk een keer een post want ik heb een probleem waar ik niet uit kom. Overigens mods: ik twijfel of dit een hardware of software probleem is, als deze hier niet goed staat dan excuus.

Ik heb het volgende probleem: als ik mijn PC opstart dan houdt het toetsenbord er na het opstarten van XP mee op. Dit is te zien aan het num lock lampje dat in het begin uit staat, en daarna dus uitgaat. Tijdens het opstarten kan ik wel via F8 in veilige modus komen, dus het keyboard reageert wel, maar zodra windows is opgestart reageert er niets meer. Ook is er geen verbinding meer met mijn draadloos internet.

Beiden zijn via USB (ook de dongle voor draadloos internet) dus ik dacht eerst dat het aan de poorten lag. Na het verwisselen van de apparatuur naar andere poorten heb ik echter hetzelfde probleem met allebei. Mijn muis en webcam die ook via USB werken doen het wel, op alle poorten dus ik kan me niet voorstellen dat het aan de USBpoorten ligt.

Ik heb virusscan en MBAM malware scan gedraaid, deze zijn allebei zonder resultaat.

Ik heb nu behalve formatteren geen opties meer dus ik dacht: nu wordt het tijd om dit eens te gaan vragen aan mensen die er verstand van hebben. Ben benieuwd naar alle opties!

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorVus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 14:15

CorVus

Aka Thumbass

Is dit echt altijd of is het soms, want heb ik namelijk met me G110 in windows 7 dat die het soms wel doet en soms weer niet.

maar wat voor toetsenbord heb je?
drivers goed geinstalleerd?
anders eens drivers verwijderen en opnieuw installeren.

I'm making a note here: "HUGE SUCCESS!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is dit echt altijd of is het soms, want heb ik namelijk met me G110 in windows 7 dat die het soms wel doet en soms weer niet.

maar wat voor toetsenbord heb je?
drivers goed geinstalleerd?
anders eens drivers verwijderen en opnieuw installeren.

Dit is echt altijd, tenminste sinds 2 dagen. Ik heb m in die 2 dagen wel echt tig keer ge-reboot waarbij dit altijd het geval was.

Ik heb een standaard toetsenbord van dell, deze:

Afbeeldingslocatie: http://picnica.ciao.com/nl/17316282.jpg

Het heeft de afgelopen tijd goed gefunctioneerd, is dan de driver ineens niet meer werkzaam?

Ik heb al geprobeerd om de hardware te verwijderen en opnieuw te installeren, maar in het apparaatbeheer wordt het keyboard niet meer herkend door windows. Als ik m opnieuw installeer dan wordt het toetsenbord niet herkend en is er sprake van hetzelfde probleem.

Ik ben (nog) een behoorlijke leek, maar als dit niet is wat je bedoelt met drivers opnieuw installeren dan hoor ik het graag :)

edit: overigens zit ik nu op mijn werk, thuis heb ik immers geen internet.. ik kan dus niet dingen direct uitvoeren!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2010 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:52
Probeer het eens met een ander USB-toetsenbord, en probeer je eigen toetsenbord eens op een andere PC. Dan weet je in ieder geval of je toetsenbord defect is, of dat je het in een andere richitng (poorten/drivers) moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorVus
  • Laatst online: 31-03 14:15

CorVus

Aka Thumbass

Hardware verwijderen? :) dus je hebt het toetsenbord weggegooit ;) of de software verwijderd?
maar nee dat bedoelde ik inderdaad met drivers opnieuw installeren.

en inderdaad wat stefanass zegt, probeer hem even ergens anders.
en mocht die daar ook niet werken dan kan je hetzelfde toetsen bord voor denk ik nog geen 5 euro nog wel ergens in de omgeving vinden.

I'm making a note here: "HUGE SUCCESS!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het proberen als ik thuis kom, maar aangezien het toetsenbord wel werkt tijdens de eerste 20 seconden en ook reageert als ik op F8 druk kan ik me ook zomaar voorstellen dat het hier niet aan ligt. Morgen update :)

ninja-edit: uiteraard bedankt voor alle feedback!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2010 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Lijkt mij dat je USB aangesloten samen teveel mA pakken waardoor er sommige apparaten niet meer functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 13:22:
Lijkt mij dat je USB aangesloten samen teveel mA pakken waardoor er sommige apparaten niet meer functioneren.
Maar ik heb geen extra dingen aangesloten op de USB, ineens was het zover. Dat is dan toch vreemd? Overigens: als ik alle andere apparaten uit de USB haal, dan werkt het ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyvdHof
  • Laatst online: 22-04-2021
Ik heb het probleem zelf ook gehad, wat bleek nou? BIOS instellingen waren niet goed waardoor hij alleen PS/2 Toetsenborden werden herkent. Misschien is dit ook het geval bij jou. Succes

AMD Phenom II X4 965BE - Sapphire HD6850 1GDDR5 - Kingston HyperX Gen 8GB DDR3 1600Mhz - ASrock 870 Extreme3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 13:51

BoGu5

hmmmz

Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 17:23:
[...]

Maar ik heb geen extra dingen aangesloten op de USB, ineens was het zover. Dat is dan toch vreemd? Overigens: als ik alle andere apparaten uit de USB haal, dan werkt het ook niet..
Mijn vriendin loopt nu ook al een week te kloten hiermee. Hagelnieuw Intel Core i7 920 systeem. Eerst deed haar draadloze toetsenbord vaag (Logitech diNovo for notebooks). Vervolgens mijn ramplank erin geprikt om de draadloze connectiviteit uit te sluiten (ik heb een logitech illuminated). Leek beter te gaan, maar daarnet is het hele toetsenbord gestopt met functioneren in windows 7. In het bios werkt het perfect, dus lijkt in eerste instantie geen (voor de hand liggende) hardware issue.

request.getCookies();

Pagina: 1