Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-05 16:40
.

[ Voor 99% gewijzigd door SaphuA op 01-02-2022 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Zowel je overal volume als je wave volume op 50% zetten? :)
Zo kon het in alles behalve windows7 , en nu ken ik win7 niet zo goed.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01-2024
SaphuA schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 01:47:
Hi,

Ik heb een setje pricewatch: Logitech Z-5. Het zijn erg leuke boxjes, maar zijn grootste voordeel is ook direct zijn nadeel: er zit geen volume knop op.

Nu regel ik dus het volume in windows zelf, maar ik vind het zachtste volume net wat te hard en zou er dus graag meer controle over krijgen.

Iemand enig idee of dit mogelijk is?
Als ik de afbeelding in pricewatch bekijk, lijkt het me toch dat er op de remote een volumeknop zit? (naar boven en beneden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Inderdaad ja .
Zijn we een oplossing voor een niet bestaand probleem aan het zoeken :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
.

[ Voor 118% gewijzigd door SaphuA op 01-02-2022 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Weet je dat zeker saphua? Bij de logitech etc setjes die ik heb gezien werkt het anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Lijkt me meer met de audio set te maken hebben >> AUD

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
.

[ Voor 99% gewijzigd door SaphuA op 01-02-2022 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:39

FeaR

In GoT we trust

SaphuA schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 13:46:
@alt-92, nee, aangezien ik vraag of het mogelijk is om meer controle te krijgen over je volume (meer stappen als het ware) in Windows 7. Dit heeft niets met de audio set te maken.
Terug naar WOS dus :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor het topic-pingpong-tournooi echt losbarst: dit zijn USB speakers welke noodgedwongen dus het Windows volume gebruiken. Er is vanwege de USBheid ook geen tussenversterking te doen met een schuifweerstandje aan de draad. 't is écht een Windows probleem :+
Dit is overigens ook de reden waarom Boudewijn nu denkt "wat?" - die is vermoedelijk gewone speakertjes gewend, waar de volumeknop niet met Windows maar met het elektrisch signaal van doen heeft.

de quote over het "WAVE volume" is bijna juist - in W7 heb je in je mixer per applicatie een schuifje, niet per audio type. Je kunt dus bijvoorbeeld WinAMP, die in Windows 7 vreselijk veel harder is dan alle andere geluidjes, terug schroeven naar 3% en je andere volume gewoon laten zoals het is.

TS, speel daar even mee. Lukt het dan nog niet, pak je speakers in in een dikke fluffy handdoek en bedenk je de volgende keer goed voor je USB speakers in plaats van normale speakers koopt. (als 100*100 niet genoeg stappen biedt, houdt het een beetje op qua mogelijkheden...)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2010 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
.

[ Voor 99% gewijzigd door SaphuA op 01-02-2022 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wat wel kan is gewoon een weerstandje in je kabel solderen (2 stuks dan). Daarmee kun je het volume makkelijk halveren (50k ohm anyone ;), okay zal wel 47k worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:02
dat kan dus niet want het is via usb ;)

en het probleem blijft dat sommige programma's het omzeilen is denk ik weinig aan te doen

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SaphuA schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 17:45:
Thanks voor je antwoord.

Echter, wanneer ik mijn systeem volume op 0% zet zijn er toch nog applicaties die het voor elkaar krijgen om relatief hard geluid te produceren. Bijvoorbeeld een of andere vervelende banner in IE.

Vandaar mijn vraag of het dus mogelijk is (desnoods met een tool) om het volume in windows nog zachter / harder te krijgen.
Zachter dan 0% niet - maar dan komt mijn vraag, hoe kan het dat je volume 0% is en tóch dingen er langs glippen? Het antwoord: Internet Explorer is geen systeemgeluidje! Je zit volgens mij gewoon aan ht verkeerde slidertje.

Afbeeldingslocatie: http://www.aartdeheus.nl/w7-usb-volume.jpg
Dit is de instellingen van mij USB headset. bedoeld voor OCS maar ik laat er nu even winamp over lopen.
Door de applicatie die pokkeherrie maakt flink naar beneden bij te stellen zorg ik ervoor dat er geen overbodige herrie uit m'n oor komt. als ik één van die sliders naar 0% zet (niet 1%) dan komt er helemaal NIETS meer uit die speaker, ongeacht hoe of wat. De linker slider naar % en hoe hard ik winamp ook zet het blijft stil.
Let er wel even op dat ondanks dat ik winamp hier bijna tot nul heb terug gedraaid in de mixer voor de headset, ik alsnog in winamp zelf het volume ook drastisch moet terug duwen om niet doof te worden aan één oor ('t is een headsetje voor telefonie - één oorwarmer). Als jij IE gebruikt en je system sounds volume op 2% hebt staan staat IE zelf nog op 100% en garandeer ik je dat er áls er geluid gemaakt wordt door IE, dit vijftig maal zo hard is als je system sounds. Daar wordt het probleem allen mar groter van dus.

Afbeeldingslocatie: http://www.aartdeheus.nl/w7-system-volume.jpg
Als ik m'n system sounds omlaag schroef blijft OCS knalhard uit de speakers schallen.

Jouw verwarring wordt hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door het feit dat Windows pas dingen in de mixer laat zien, als die daadwerkelijk iets met directsound of WaveOut proberen te doen. Zolang je geen geluidjes gebruikt in je browser wordt die hier ook niet weergegeven, dus ga naar Youtube of Dumpert, open een filmpje met geluid, en schuif dan je browservolume, dat je dan wel terug kunt vinden in de mixer, terug naar een redelijk niveau.
Afbeeldingslocatie: http://www.aartdeheus.nl/w7-system-volume2.jpg
Zo dus: ik open youtube, start een filmpje, en als ik nu de mixer open is er ineens een firefox. Je moet wel de mixer openen als het filmpje loopt - firefox verschijnt niet zomaar ineens vanzelf als het filmpje start.
Dan moet je overigens wel echt diep gaan - mijn Firefox staat ook net als winamp berelaag omdat ik anders doof wordt van youtube filmpjes met fluisterende mensen... :X
Speeddragon schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:11:
dat kan dus niet want het is via usb ;)
Boudewijn,
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 16:52:
Er is vanwege de USBheid ook geen tussenversterking te doen met een schuifweerstandje aan de draad.
[...]
Dit is overigens ook de reden waarom Boudewijn nu denkt "wat?" - die is vermoedelijk gewone speakertjes gewend, waar de volumeknop niet met Windows maar met het elektrisch signaal van doen heeft.
Dat werkt allemaal een beetje anders met USB speakertjes. :+
en het probleem blijft dat sommige programma's het omzeilen is denk ik weinig aan te doen
Ze omzeilen niets, maar omdat je nu per app in plaats van per codec het volume regelt, moet je wel het juiste slidertje verschuiven. Als je hier dus ervaring mee hebt opgedaan dan is dat wellicht nog de moeite om even terug te kijken ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2010 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
.

[ Voor 98% gewijzigd door SaphuA op 01-02-2022 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAar nu praat je over je voolume en nt nog over systeemvolume - bedoel je daarmee hetzelfde? en het lijkt me dat die speakers niet sporen als ze bij 0% nog output leveren dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
.

[ Voor 99% gewijzigd door SaphuA op 01-02-2022 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:08

Ves

A gadget addicted Bounty

Ik heb net het setje gekocht en merk inderdaad deze "bug". Ik heb verschillende reviews gelezen en meeste van deze hadden het niet eens op gemerkt.

CNET heeft het er heel even over, maar niet genoeg (imo).

Enige manier lijkt om geen geluid te krijgen is om de 'mute' knop te gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door Ves op 06-05-2010 17:34 ]

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Pagina: 1