Toon posts:

Tv mogelijkheden - HELP a.u.b. :)

Pagina: 1
Acties:
  • 445 views

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

(Ik heb jullie hulp, kennis en ervaringen nodig voor een vrijwillige dienstverlening)

Als stichting zijn wij bezig met een project om een onderzoekcentrum te creëren voor studenten van het voorgezet onderwijs en voor studenten van het hoger onderwijs.

De volgende stap waar wij nu bezig mee zijn, is een ruimte creëren waarbij het volgen van de media mogelijk wordt gemaakt. Het volgen van de zenders, zoals Discovery, National geo, Ned 1,2,3, RTL nieuws, etc.

Inmiddels heb ik contact opgenomen met UPC en KPN, ons werd verteld dat wij per zender een tv moesten hebben.
Naast het volgen van de zenders willen wij bepaalde programma's / afleveringen opnemen, hiervoor hebben wij dan per tv een recorder nodig.

Als stichting die op vrijwillige basis de werkzaamheden uitvoert, lopen de kosten op deze manier enorm hoog.
Hiervoor hebben wij hebben een aantal vragen:
- Kunnen wij deze ruimte op een effectieve en efficiënte (qua ruimte, geld en middelen) manier mogelijk maken?
- Zijn er leveranciers die (facilitaire) diensten leveren op dit gebied?
- Heeft u zelf nog andere ideeën om ons een handje te helpen?

Ik hoop op uw medewerking.

Groeten!

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Wat is de achterliggende reden, dat een onderzoekcentrum verplicht een TV moet aanschaffen voor elk ontvangen zender? Ik denk dat het probleem vooral hier ligt, ik kan mij dat namelijk niet voorstellen. Maar ik hoor het graag van je! Aangezien je het natuurlijk wel hebt onderzocht.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Je zou een Ziggo internet abonnement kunnen nemen. Ziggo biedt namelijk televisie streams gratis aan. De streams zou je softwarematig op een pc kunnen opnemen. Ik heb geen idee of er een kanaal limit per user op zit, maar dat weet iemand hier vast te vertellen.

[ Voor 12% gewijzigd door Kecin op 27-04-2010 00:18 ]

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

Verwijderd

Topicstarter
Gamo schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 00:14:
Wat is de achterliggende reden, dat een onderzoekcentrum verplicht een TV moet aanschaffen voor elk ontvangen zender? Ik denk dat het probleem vooral hier ligt, ik kan mij dat namelijk niet voorstellen. Maar ik hoor het graag van je! Aangezien je het natuurlijk wel hebt onderzocht.
Inmiddels hebben wij onze eigen mediatheek van boeken en netwerk van pc's om huiswerkbegeleiding, onderzoeken, projecten, etc. mogelijk te maken.

Het volgen van de media (informatieve zenders) vinden wij zeer belangrijk, alleen zijn wij momenteel op zoek naar de mogelijkheden. Wij richten ons vooral op het vergaren van kennis, hiervoor zullen wij proberen om verschillende methoden en technieken te gebruiken, o.a. media. Een soort innovatie.

Verwijderd

Bedoelen ze niet dat je per TV een decoder moet hebben ipv een TV per zender? Lijkt mij namelijk een beetje... gek?

• DarkFlow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-02 14:03
In hoeverre is opnemen essentieel? Met dingen als Uitzending Gemist/RTL Gemist kom je tegenwoordig al een heel eind...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 00:27:
Bedoelen ze niet dat je per TV een decoder moet hebben ipv een TV per zender? Lijkt mij namelijk een beetje... gek?
Tijdens de openingstijden blijven de tv's aan op een vaste zender, zoals een tv voor Discovery een tv voor RTL-nieuws etc.

Verwijderd

Topicstarter
DarkFlow schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 00:30:
In hoeverre is opnemen essentieel? Met dingen als Uitzending Gemist/RTL Gemist kom je tegenwoordig al een heel eind...
RTL gemist heb ik genoteerd! ;)

Dank u.

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 00:32:
[...]

Tijdens de openingstijden blijven de tv's aan op een vaste zender, zoals een tv voor Discovery een tv voor RTL-nieuws etc.
En hoeveel informatie neem je dan werkelijk op :? Het lijkt mij dat je alleen maar last krijgt van storing in je bovenkamer als je 5 á 6 verschillende zenders tegelijk moet volgen 8)7

Als je het nog wil doorzetten zul je idd één TV per zender nodig hebben tenzij je TV's Picture in Picture ondersteunen. Dan zou je het kunnen delen door 2, ook al betwijfel ik of je dan wel twee audiostreams krijgt.

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Verwijderd

Topicstarter
Copycat schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 00:45:
[...]

En hoeveel informatie neem je dan werkelijk op :? Het lijkt mij dat je alleen maar last krijgt van storing in je bovenkamer als je 5 á 6 verschillende zenders tegelijk moet volgen 8)7

Als je het nog wil doorzetten zul je idd één TV per zender nodig hebben tenzij je TV's Picture in Picture ondersteunen. Dan zou je het kunnen delen door 2, ook al betwijfel ik of je dan wel twee audiostreams krijgt.
Picture in Picture, dat klink interessant!
Zijn er leveranciers die dit mogelijk kunnen maken?
En enig idee waar ik meer informatie hierover kan vinden/krijgen?

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-02 15:57

Mark_640

In my memory

Ik denk dat je het goedkoopst af bent met analoge kabeltv.

Je bent dan bij UPC € 16,80 per maand kwijt, bij Ziggo € 16,45.

Dit signaal kun je met een relatief goedkope investering (goed kabels/connectoren/verdelers of eventueel versterker) naar verschillende tv's verdelen.

Groot voordeel hiervan is dat je niet bij elke tv een extra kastje nodig hebt, wat je dus wel hebt met Digitenne of Digitale TV van UPC of Ziggo.

Je beschikt dan over alle Nederlandse publieke en commerciële zenders, maar ook Discovery, NGC, enz...

Je zit dan alleen nog even met het opnemen te kijken. Dat kun je eenvoudiger oplossen door bijvoorbeeld een mediabox van UPC met opnamemogelijkheid, maar die heb je dan weer meerdere nodig, wat de kosten weer opdrijft...

Je kunt natuurlijk ook een HDD/DVD recorder bij iedere TV plaatsen, maar ook dat wordt een duur grapje... ;)

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 00:35
Niet dat ik je vraag helemaal begrip, maar toch:
- Een aantal tv's in een ruimte opstellen en die verschillende kanalen laten zien lijkt me niet echt moeilijk, welk gezin heeft dat niet?
- Er bestaan ook al jaaaren tv-kaarten die je in je pc stopt en daarmee tv kan kijken en opnemen op je computer. Heb je het 'programma' eenmaal opgenomen, dus digitaal op de pc, dan kan je het uiteraard overal weer afspelen.
Maar goed, ik zal het wel niet helemaal begrepen hebben...

Verwijderd

Topicstarter
Mark_640 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 01:01:
Ik denk dat je het goedkoopst af bent met analoge kabeltv.

Je bent dan bij UPC € 16,80 per maand kwijt, bij Ziggo € 16,45.

Dit signaal kun je met een relatief goedkope investering (goed kabels/connectoren/verdelers of eventueel versterker) naar verschillende tv's verdelen.

Groot voordeel hiervan is dat je niet bij elke tv een extra kastje nodig hebt, wat je dus wel hebt met Digitenne of Digitale TV van UPC of Ziggo.

Je beschikt dan over alle Nederlandse publieke en commerciële zenders, maar ook Discovery, NGC, enz...

Je zit dan alleen nog even met het opnemen te kijken. Dat kun je eenvoudiger oplossen door bijvoorbeeld een mediabox van UPC met opnamemogelijkheid, maar die heb je dan weer meerdere nodig, wat de kosten weer opdrijft...

Je kunt natuurlijk ook een HDD/DVD recorder bij iedere TV plaatsen, maar ook dat wordt een duur grapje... ;)
Hartelijk dank, ik heb het genoteerd!

Verwijderd

Topicstarter
zetje01 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 01:04:
Niet dat ik je vraag helemaal begrip, maar toch:
- Een aantal tv's in een ruimte opstellen en die verschillende kanalen laten zien lijkt me niet echt moeilijk, welk gezin heeft dat niet?
- Er bestaan ook al jaaaren tv-kaarten die je in je pc stopt en daarmee tv kan kijken en opnemen op je computer. Heb je het 'programma' eenmaal opgenomen, dus digitaal op de pc, dan kan je het uiteraard overal weer afspelen.
Maar goed, ik zal het wel niet helemaal begrepen hebben...
Elk idee is welkom, ik heb het genoteerd.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:55

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica