Onlangs heb ik een Asus M3A79-T in gebruik genomen icm een oudere Athlon BE-2350. Nu vond ik dit iets te langzaam worden en heb ik een AMD Athlon X4 620 gekocht. Eerder heb ik dit bord al gedraaid met een Phenom II X3 720 (wat soms om een of andere reden niet wou booten), met de BE-2350 deed hij het altijd 100% goed. Omdat hij eerder al met een Phenom II had gedraaid was ik er niet meteen op gekomen dat ik de bios moest flashen, dus mooi de CPU erin, werkt niet... Fannetjes gaan draaien maar ik zie de altijd terleurstellende rode LEDs achterop mijn 4850 branden dat hij geen power krijgt, het systeem wil dus niet posten. Dus ik zet de oude processor er weer in, boot meteen weer zonder problemen, ik gooi de nieuwste (1501) bios erop met ASUS EZ flash en ik vervang de processor opnieuw, helaas zonder resultaat. Ook de bios gereset door de jumper even om te zetten, ook weer zonder resultaat, nogmaals door de batterij er 10 sec uit te halen, geen resultaat.
Ik heb het geheel met verschillende geheugenconfiguraties geprobeerd, waarvan eentje een 4x1GB OCZ 1066 MHz kit is en de andere een Corsair 800Mhz 2x2GB kit is, met beide sets boot de BE-2350 meteen zonder problemen, de 620 daarentegen, doet helemaal niks met beide, ook niet met 1 geheugenreepje.
Zie ik iets over het hoofd? De CPU staat met deze (en een eerdere bios) op de support lijst van ASUS, en het moederbord doet het prima met een andere processor, echter had ik met de 720 ook al wat onregelmatigheid in het booten, vaak moest er meerdere keren op de restart knop worden gedrukt voordat de boot succesvol was. Uiteraard zijn kabeltjes ook weleens de boosdoener, echter heb ik alles meerdere keren goed aangedrukt. Als ik een speaker aansluit krijg ik helemaal niks te horen.
Voor de volledigheid nog even een lijstje met de specs:
CPU: AMD Athlon II X4 620/AMD Athlon BE-2350
Mobo: ASUS M3A79-T Deluxe
Geheugen: Corsair XMS CM2X4096-6400C4DHX/2xOCZ 1066Mhz CL5 2GB kit
Voeding: Be Quiet! 650 Watt
Videokaart: Sapphire AMD 4850 512MB
Disks: Samsung Spinpoint T166 320GB x2
Kast: Cooler Master 590
Ik vermoed dat het moederbord in meer of mindere mate defect is en daarom moeizaam met een Phenom II 720 draaide en nu al helemaal problemen heeft met een Athlon II 620 (hoeweel dit tegen mijn Tweaker-sense indruist, dat een moederbord soms wel, soms een beetje en soms niet werkt). Nogmaals de vraag: zie ik iets over het hoofd? Heb ik een cruciale stap overgeslagen die het wel compatible zou moeten maken?
Ik heb het geheel met verschillende geheugenconfiguraties geprobeerd, waarvan eentje een 4x1GB OCZ 1066 MHz kit is en de andere een Corsair 800Mhz 2x2GB kit is, met beide sets boot de BE-2350 meteen zonder problemen, de 620 daarentegen, doet helemaal niks met beide, ook niet met 1 geheugenreepje.
Zie ik iets over het hoofd? De CPU staat met deze (en een eerdere bios) op de support lijst van ASUS, en het moederbord doet het prima met een andere processor, echter had ik met de 720 ook al wat onregelmatigheid in het booten, vaak moest er meerdere keren op de restart knop worden gedrukt voordat de boot succesvol was. Uiteraard zijn kabeltjes ook weleens de boosdoener, echter heb ik alles meerdere keren goed aangedrukt. Als ik een speaker aansluit krijg ik helemaal niks te horen.
Voor de volledigheid nog even een lijstje met de specs:
CPU: AMD Athlon II X4 620/AMD Athlon BE-2350
Mobo: ASUS M3A79-T Deluxe
Geheugen: Corsair XMS CM2X4096-6400C4DHX/2xOCZ 1066Mhz CL5 2GB kit
Voeding: Be Quiet! 650 Watt
Videokaart: Sapphire AMD 4850 512MB
Disks: Samsung Spinpoint T166 320GB x2
Kast: Cooler Master 590
Ik vermoed dat het moederbord in meer of mindere mate defect is en daarom moeizaam met een Phenom II 720 draaide en nu al helemaal problemen heeft met een Athlon II 620 (hoeweel dit tegen mijn Tweaker-sense indruist, dat een moederbord soms wel, soms een beetje en soms niet werkt). Nogmaals de vraag: zie ik iets over het hoofd? Heb ik een cruciale stap overgeslagen die het wel compatible zou moeten maken?