Ik ben bezig met een project voor hardware virtualisatie.
Omdat we door de bomen het bos niet meer zagen hebben wij het even andersom aangepakt.
Wij hebben een lijst met vereisten en wensen aangemaakt, hierin hebben we VMware, Xenserver en Hyper-V opgenomen.
De een levert standaard wat meer dan de ander, en bij de een moet je naar een enterprise variant, en bij de ander moet je weer een 3rd party oplossing erbij aanschaffen.
Al met al zijn al onze eisen en wensen te vervullen met de 3 leveranciers toegevoegd met wat extra tools.
Maar toen kwamen de prijzen.
We zijn voorlopig even uitgegaan van 5 servers met een dual Quadcore processor.
De volgende prijzen zijn listprijzen, en ik ben uitgegaan van een aantal specificaties die wij graag willen zien.
Vandaar mijn keuze voor de diverse opties.
VMware:
Xenserver:
Hyper-V R2
Dus samengevat is dit:
Nu gaat mijn vraag niet over wat een betere oplossing is, en waar je het goedkoper kan vandaan toveren, maar sec mijn berekening.
Ook wil ik niet allerlei versies bespreken. Wij hebben redenen om deze keuze te maken.
Ga ik ergens de mist in ?
Zie ik wat over het hoofd ?
Graag jullie mening in deze.
Het is ook niet mogelijk om deze vragen uit te zetten bij een leverancier, puur omdat deze er niet lokaal zijn.
Omdat we door de bomen het bos niet meer zagen hebben wij het even andersom aangepakt.
Wij hebben een lijst met vereisten en wensen aangemaakt, hierin hebben we VMware, Xenserver en Hyper-V opgenomen.
De een levert standaard wat meer dan de ander, en bij de een moet je naar een enterprise variant, en bij de ander moet je weer een 3rd party oplossing erbij aanschaffen.
Al met al zijn al onze eisen en wensen te vervullen met de 3 leveranciers toegevoegd met wat extra tools.
Maar toen kwamen de prijzen.
We zijn voorlopig even uitgegaan van 5 servers met een dual Quadcore processor.
De volgende prijzen zijn listprijzen, en ik ben uitgegaan van een aantal specificaties die wij graag willen zien.
Vandaar mijn keuze voor de diverse opties.
VMware:
code:
1
2
| 10 * Sphere 4 Advanced = $36.750,- per 3 jaar 1 * vCenter Server 4 Standard for vSphere (Includes Orchestrator and Linked Mode) + Basic (12x5) 3 Year Support = $ 7670,- per 3 jaar |
Xenserver:
code:
1
2
3
| 5 * Enterprise edition = $ 13.750,- 5 * Acronis voor de backup = $ 9.995,- 1 * Support prefered / jaar = $ 1500,- |
Hyper-V R2
code:
1
2
| Hyper-V R2 = $ 0,- 10 * System Center Server Management Suite = $ 14.980,- |
Dus samengevat is dit:
code:
1
2
3
| VMware $ 14.806,- per jaar Xenserver $ 23.754 eenmalig + $ 1500,- per jaar Hyper-V $ 14.980,- eenmalig |
Nu gaat mijn vraag niet over wat een betere oplossing is, en waar je het goedkoper kan vandaan toveren, maar sec mijn berekening.
Ook wil ik niet allerlei versies bespreken. Wij hebben redenen om deze keuze te maken.
Ga ik ergens de mist in ?
Zie ik wat over het hoofd ?
Graag jullie mening in deze.
Het is ook niet mogelijk om deze vragen uit te zetten bij een leverancier, puur omdat deze er niet lokaal zijn.
The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.