Laptop heeft problemen met wireless internetverbinding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpulseW
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-03 11:54
Hallo allen,

Sinds vorige week donderdag heeft mijn problemen (Dell XPS M1530) last van internetproblemen. Mijn laptop draait nog op Windows XP 32bit versie. Ik gebruik mijn laptop dagelijks op school. Donderdagochtend voor de schoolpauze sloot ik mn laptop correct af, verder geen problemen. Na de pauze tijdens de volgende les startte ik hem weer op en ineens kon hij geen wireless netwerk meer vinden. Rechtsonderin sprong er enkel een balkje naar boven met 'Netwerkverbindingen kunnen niet worden hersteld'. Als ik daarop klik kom ik in de map van 'Deze Computer' terecht. Dus ik ben even gaan zoeken op het internet, maar het is lastig om iemand te vinden met precies hetzelfde probleem als mij dus vraag ik het hier maar even. :)

Het gekke is, dat als ik mijn laptop blijf restarten dat hij het ineens wel doet. (Gister na 5x rebooten had hij eindelijk wireless)
- Ik heb bij apparaatbeheer mijn wireless kaart bekeken, en volgens mijn laptop werkt ie correct.
- Ik heb geprobeerd nieuwe drivers te installeren. Dit werkt vreemd genoeg ook niet, hij blijft hangen op de laatste stap blijft hij gewoon hangen.
- Ik heb vele malen een reboot geprobeerd
- Ik heb ook mijn netwerk kaart meerdere malen uit en weer aangezet. (Een schuifknopje aan de zijkant)

Heeft iemand suggesties over wat ik hier mee kan?.. Ik ga steeds meer denken aan een complete reinstall van mijn OS, maar dan nog vind ik het probleem zeer vaag.

Alvast hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mischien is er wat veranders aan hun netwerk ??

kijk eerst eens met inssider of netstumbler of je iets ziet

als je helemaal niets ziet in een redelijk bewoon gebied is er iets gaar. maar als je wel wat ziet ligt het vermodelijk aan iets anders, e.g. kapot accespoint / antenne van de ap ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpulseW
Ik ben geen netwerk deskundige, dus ik begrijp sommige termen niet helemaal. :p

Maar in ieder geval heb ik er thuis ook last van. Terwijl er bij mij in de buurt zoon 5/10 netwerken te vinden moeten zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

probeer ze eens te downloaden ;)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpulseW
Ik heb nu inssider gedownload, en met dat programma kan ik alle draadloze netwerken in mijn omgeving gewoon vinden.

(Wel heeft op dit moment mijn laptop 'eindelijk' wireless, na 3x restarten)

Ik zal morgen als ie weer problemen heeft eens proberen of ik ze ook kan vinden zonder internetconnectie. :)