Lieve adjes/bloggers, 
Regelmatig zie ik dat bloggers de mogelijkheid te reageren uitzetten op bepaalde blog-items. Nu vraag ik wel eens in een reactie of zelfs in een DM waarom ze dat doen, maar krijg zelden een bevredigend antwoord.
Druist het uitschakelen van de reactiemogelijkheid niet volledig in tegen het principe van een blog? Je hebt, wanneer je blogt, iets te vertellen aan de wereld. Je bent daarin afhankelijk van je lezers. Zoals collega Coltrui het zo mooi verwoordde:
Waarom ís die mogelijkheid er überhaupt?
Regelmatig zie ik dat bloggers de mogelijkheid te reageren uitzetten op bepaalde blog-items. Nu vraag ik wel eens in een reactie of zelfs in een DM waarom ze dat doen, maar krijg zelden een bevredigend antwoord.
Druist het uitschakelen van de reactiemogelijkheid niet volledig in tegen het principe van een blog? Je hebt, wanneer je blogt, iets te vertellen aan de wereld. Je bent daarin afhankelijk van je lezers. Zoals collega Coltrui het zo mooi verwoordde:
Kortom, men schrijft om gelezen te worden. Waarom wil je dan je bezoekers het recht ontnemen om hún mening op te schrijven, juist op de plek waar die ertoe doet?Het tendensieuze 'ik blog voor mezelf' is quatsch in 't vierkant. Elke blogger wil gelezen worden. Wie dat als auteur tegenspreekt, is een huichelaar en moet een papieren dagboek beginnen of in een teksteditor gaan tikken.
Waarom ís die mogelijkheid er überhaupt?
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...