Toon posts:

Warmlopen van processor.

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist alles overgebouwd in een Aopen HQ08 maar zodra ik opstart is mijn processor 50 c en mijn mobo 30 c,... ik heb er boven de voeding 2 coolmaster 80x80x25 inzitten, 2 coolmaster HDD rack coolers, een suberOrB, een bleuorb op GeForce en een bleuOrb op Via-chip op mobo, verder nog een 80x80x25 coolmaster op de front, alle kabels zijn netjes weggewerkt en de IDE-kabels zijn ook afgerond.

Omgeving temp is 20 c, Hoe kan dit nu.

Runner

PS. tussen mijn Orb's zit koelprut.

Verwijderd

Ik denk dat je, je geen zorgen hoeft te maken. Misschien is het gedeelte waar je moederbord de temperatuur meet warmer door betere warmteverspreiding van al jouw koelers. Je zou een elektronische thermometer van iemand kunnen lenen en dan testen wat warme plekken in jouw kast zijn en of de moederbordsensor klopt.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een asus A7V,.. en de heb veel reacties gelezen dat mensen een a7v hebben geOCed en stressed nog eens niet de 45 c halen

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:07

Epsilon

kijk eens of je koeler wel goed aansluit op je proccesor
er zijn altijd afwijkingen in de thermometers
maar ik kom met mijn duron 700@840@1,725v toch niet boven de 36 uit. OK ik heb er wel een FOP38 op zitten die 7300rpm maakt (als ik hem op 5600rpm laat lopen wordt ie 38 graden. ik heb 1 fan voorin de kast en geisoleerd

Verwijderd

Topicstarter
Ja,.. Ik gebruik MBM5 en verder zitten alle koelers goed, heb A7V kan 4 koelers op het moederbord kwijt waarvan hij er 3 de toeren kan meten, 1 op GeForce en 2 in suberorb draaien op juiste snelheid,

Runner

Verwijderd

Topicstarter
En die SuperOrb moet wel goed op de proc zitten want dat is nog een heel karwei om dat goed te doen, wil hem erwel nog een keer afhalen maar ik heb geen koelprut om die ertussen te doen,. mag dat ook iets anders zijn wat in een normaal huishouden te vinden is.

Runner

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik heb 3 Papst koelers, maar mijn tool geeft nog de zelfde waarde aan als voordat ik die erop zette. Mijn conclusie natuurlijk, dat het meetpunt inderdaad te dicht bij de processor zit. Maar je hoeft je met deze waardes geen zorgen te maken, een Duron/Athlon kan iets van 90 graden hebben.
Om te overclocken is het iets minder ja....
Moet je eens kijken als je kast open laat, of het dan dramatisch zakt. Als dat zo is, kan je het best een blowhole maken, staat ook leuk ;)

Verwijderd

Topicstarter
Thx, Glottis.

En hij zakt 7 graden als ik mijn kast openzet. DAt wordt dus knutselen,. maare waar kan ik van die roostertjes halen of zijjn dat gewoon gebruikte uit voedingen.

Runner

Verwijderd

Op vrijdag 09 maart 2001 18:14 schreef FOX_Runner het volgende:
Thx, Glottis.

En hij zakt 7 graden als ik mijn kast openzet. DAt wordt dus knutselen,. maare waar kan ik van die roostertjes halen of zijjn dat gewoon gebruikte uit voedingen.

Runner
http://www.oc-shop.nl ;)
http://www.ned-cool.nl :)

Verwijderd

Topicstarter
heb de afgelopen dagen 1000,- gespendeert aan nieuwe troep, ik koop ff niets nieuw meer.

Runner
Pagina: 1