Toon posts:

alleen peltier ?

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een domme vraag....kun je eigenlijk alleen een peltier op je athlon zetten? dus zonder waterkoeler zoals je ze zo vaak ziet. Wel met alpha koelripje misschien. En hoe zit het met condens ?

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Moet op zich wel kunnen.
Moet je wel een erg goed koelribje hebben, anders warm je je proc. alleen maar op.
Condens zal niet zo'n probleem zijn omdat de temperatuur simpelweg niet zo laag zal worden als met waterkoeling.
Zorg wel voor een goede air-flow door je kast.

Een cliche is ooit origineel begonnen

Verwijderd

Topicstarter
een goede air-flow is geen probleem met 4 220 volt blazers. Maar ik dacht aan het volgende: eerst cpu dan pasta dan peltier en dan alpha-tje ( of laatste andersom ) of is het ook beter om aan beide kanten te doen ? Tips ???

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Ik weet niet wat je andersom of aan 2 kanten wil doen, maar ik zou gaan voor CPU, pasta, peltier, pasta,brute koeler.

Een cliche is ooit origineel begonnen

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
En ik zou wel degelijk gaan voor goede isolatie als je een goede peltier en goede cooling hebt bij mij kwam de athlon wel degelijk onder het vriespunt en ik ben ondanks isolatie toch een PII en een athlon kwijtgeraakt door condens. condens krijg je gratis een proc moet je weer kopen. er zijn mensen die beweren dat condens geen kwaad kan en dat je het toch misschien niet krijgt, ouwehoeren over koeling van een ander is makkelijk zij praten alleen en doen niets en jij bent de lul.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

Ik zou ook maar met wat isolatie beginnen. Ik ken namelijk gevallen van geisoleerde cellies waar als nog een halve centimeter ijs op kwam.
En een Peltier alsvolgt installen

CPU --> Pasta --> Koperene of Alu plaatje wat bij peltier zit --> Peltier --> Pasta --> Alpha coolblok --> Cooler erop.

Je zal nog een schrikken als je merkt dat je zo je CPU in de - hebt staan hihi vooral een cellie. De warmte die er trouwens vanaf komt is enorm, kun je goed het effect merken van een peltier cooler.

Mzzls Sniper

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 10:41
Ik heb zo'n soort constructie als wat =Alpha=Sniper beschrijft, alleen dit voor een Celly 300@504.
Laagste temp die ik tot nu toe heb gehaald is iets van -5C
Hoogste temp: 30C. Maar als ik de kast open laat en er een ventilator voor zet, dan zakt de temp naar 24C.

Dat alpha koelripje met dubbelle fan wordt dan echt heel heet... :)
Airflow is dan heel belangrijk.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Een hoeveel watts peltier ???

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
als het koellichaam heet wordt heb je weinig aan de peltier je moet die warmte snel afvoeren dus je hebt forse blowers nodig 2x33 cfm standaard blowertjes doen iets van 2x16 cfm of je moet er vloeistofkoeling opgooien 30 graden met een peltier schiet niet op kun je hem er beter afhalen.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Ik zou lekker vloeistofkoeling nemen, en bijzonder goed naar de isolatie kijken met een peltier.
Op www.goudacomposieten.nl/waterkoeling vind je een paar oplossingen en links naar oplossingen.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:43
Op http://www.swiftnets.com staan een aantal peltiercoolers zonder watercooling.
Pagina: 1