Toon posts:

Goede autospeakers met goede bas

Pagina: 1
Acties:
  • 17.490 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik ben opzoek naar goede auto spiekers waar gelijk een goede bas inzit.
liefst 130mm (voor in de deur bij een mazda 323 coupe) er zal al JBL GTO427 in en er kwam haast geen bas uit! (en middels opgeblazen)
de Radio is een JVC, met 45W (per spieker), liefst niet te duur. liefst 3 weg.
budget 100€ voor voor en achter (2 setjes dus!), zelf zat ik te denken aan een Sony XS-F1036SE

mijn dank is alvast groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:22

Exirion

Gadgetfetisjist

Als je een rijdende discotheek wilt dan krijg je dat niet voor elkaar met een 13cm woofertje in de deur. Aangezien je de vorige speakers opgeblazen hebt krijg ik het gevoel dat je graag een hoop gedreun wilt, en dan moet je gewoon een subwoofer achterin zetten.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sowieso geeft je radio maar 18W RMS.. (vaak nog zelfs minder)

ga eens googlen naar goede car audio shops, die kunnen je de beste adviezen geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 20:46

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik zou sowieso je budget opschroeven en een versterker in laten bouwen. Goedkoop en goed geluid gaat niet samen.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik hoef geen rijdende discotheek, ik wil nog langer horen dan vandaag :9
een beetje gedreun vind ik prima maar niet veel.
ik heb de radio meestal op 8-12 (kan tot 45 dus elke 1 is 1W als ik het goed heb), en van die GTO427 ervaring kan ik met een kameraad delen, die had ook 2 setjes daarvan naar de filistijnen geholpen.
ik zoek gewoon een leuke spieker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-10 13:32

Tijn96

In speed we trust

je hebt wel een ontiegelijke typ fout het is geen spieker maar speaker maar voor de rest zou ik zoals snucky zo'n site raadplegen en ik ben het eens met dennahz

Modbreak:Wel erg slecht om iemand op zijn spelling te pakken als je zelf ook in geen enkel post gebruik maakt van interpunctie, hoofdletters en andere leestekens. Zinnen, namen en merken beginnen namelijk altijd nog met een hoofdletter. Zinnen eindigen dan weer veelal met een punt, een uitroepteken of een vraagteken. Plus dat het altijd nog "typefout" of "typefout" is en geen "typ fout".

Iets met een pot en ketel...

[ Voor 58% gewijzigd door FeaR op 26-04-2010 20:03 ]

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok zal ik doen!, bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:13

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Sony is qua speakers niet iets wat ik zou kopen. Als je je JBL speakers opblaast, ligt dat denk ik aan een clippende radio (radio te hard, loudness aan, bass erbij).

Wat ik in jouw geval zou doen is een goede 13cm composet scoren (er staat nog een jbl c508gti op marktplaats) en daar al je budget insteken. Zo ben je voorzien van goed geluid vóór. Dan kan je altijd nog een klein versterkt subje doen, of een paar ovaaltjes achter.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet de speakers gaan filteren .
De radio probeert nu ook de lage hz ook door te sturen naar die 13cm cones.
Dit kan die speakers dus niet aan .
Ja er zit een filter op de speakers (als je het een filter kan noemen) voor de hoge tonen .

Je zal dan merken dat het geluid strakker gaat worden .
Ga ook voor een goeie compo setje waar zo filter mee gelevert word.
Ook via een goeie merk versterker kan je de filters los in stellen .
Mijn sony versterker kan ik de boel gewoon perfect filteren .(duren sony )
Via een potmeters kan ik alles instellen .

Ook een losse versterker die het zelfde vermogen zal leveren als jouw radio zal strakker zijn .
Is ook niet vreemd aangezien de radio maar max 15amper heeft voor alle onderdelen .
Terwijl een versterker die maar 15amper is alles kan gebruiken voor de eindtrappen.
De losse versterker is hierbij dus zuiverder dan de interne versterker van je radio.

Veel succes mog je er niet uit komen kan je altijd een pm sturen aangezien dit een van de dingen van mijn werk is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:36

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Speakers is niet het enige... de deur waar hij in moet, moet ook een beetje meewerken, en dat is bij Mazda niet echt zo, sorry dat ik het zeg. Ik heb een 205 en die heeft ook deuren van koekblik, je moet gewoon iets extra's hebben voor bas (hoedenplank, klein subje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 22:16
[b][message=33898551,noline]
Wat ik in jouw geval zou doen is een goede 13cm composet scoren (er staat nog een jbl c508gti op marktplaats)
Dat zou eeuwig zonde zijn van die set!! Die sloop je met een clippende autoradio op max ook zo... Ik heb de grote broer daarvan (de C608GTi) en daar heeft meer dan een jaar een JBL px300.4 opgestaan in gebrugde stand (aka ong 320 watt rms per kanaal) En dat heeft (mits goed gefilterd op de radio; >80Hz) kei, en keihard gespeeld. Maar druk je daar een clippende autoradio versterker die in werkelijkheid net 12 watt rms opgooit aan, gaat het zo kapot.

[ Voor 6% gewijzigd door TFDev op 26-04-2010 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-10 15:56
Ik zou eens kijken naar Ground Zero composetjes, die klinken voor het geld echt super !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Isoleren! Als je dit nog niet gedaan hebt , je moet er voor zorgen dat je geluid in je deur niet weg kan. Dus je moet je deuren isoleren. Waardoor je een vollere klank krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-10 19:30
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2017 @ 06:57:
Isoleren! Als je dit nog niet gedaan hebt , je moet er voor zorgen dat je geluid in je deur niet weg kan. Dus je moet je deuren isoleren. Waardoor je een vollere klank krijgt.
Je weet dat je reageerd op een 7 jaar oud topic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:01

Snuffel

Vroem!

tomas123 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 07:02:
[...]

Je weet dat je reageerd op een 7 jaar oud topic?
Heb zo'n vermoeden dat de auto al tot schroot is verwerkt. Met of zonder speakers met goede bas :P

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:13

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Klik!

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.