Hallo allemaal, ik heb net een nieuw systeem in onderdelen geassembleerd en kom het volgende probleem tegen. De Q9550 geeft in geen enkel progje de juiste temps aan van core 0 en 2. Die staan op een min. vast van 42 en 44 graden. Ze worden tijdens de stress wel heter, dan lopen ze in bijv. coretemp wel op, maar nooit onder deze waardes. Terwijl toen ik het systeem net opgebouwd had 2 weken geleden de cores allemaal rond de 29 a 30 graden lagen, en gewoon opliepen en weer zakten naar ongeveer deze waardes. De cores 1 en 4 zijn nu idle 30 graden gem., dus die zijn gewoon in orde.
Mijn vraag is: ligt dat nu aan de processor of aan het moederbord? Ik zie veel op internet dat de Q95 serie last heeft van brakke sensors, maar alternate helpdesk zegt dat alleen het mobo de waardes meet. Wat is waar? Ik heb de proc. en de mem al RMA gestuurd naar azerty, die hebben getest en zeggen dat er niks mis is met de proc. en mem.
Kan iemand mij helpen?
alvast bedankt!
Dick
Mijn vraag is: ligt dat nu aan de processor of aan het moederbord? Ik zie veel op internet dat de Q95 serie last heeft van brakke sensors, maar alternate helpdesk zegt dat alleen het mobo de waardes meet. Wat is waar? Ik heb de proc. en de mem al RMA gestuurd naar azerty, die hebben getest en zeggen dat er niks mis is met de proc. en mem.
Kan iemand mij helpen?
alvast bedankt!
Dick