Radeon of GeForce 2 onder Windows 2000

Pagina: 1
Acties:

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:27
Beste medetweakers,

Ik weet dat deze vraag al heel erg vaak is gesteld en ik heb me ook al lam gezocht onder de vorige topics maar ik kan gewoon geen duidelijk antwoord vinden.
Mijn vraag gaat niet over de performance van de twee kaarten, en ik weet ook wel dat de Radeon sneller is in 32 bit... Waar het mij om gaat zijn de drivers onder Windows 2000. Ik zit namelijk te twijfelen tussen deze 2 kaarten en ik will de kaart met de beste Windows 2000 drivers. Het gaat mij daarbij nog niet eens zo erg om de snelheid, die mag bets een paar frames minder zijn dan onder Windows 98, waar het mij om gaat is de stabiliteit en de beeldcorruptie.
Ik heb net gelezen dat Ati nieuwe drivers voor Windows 2000 heeft uitgebracht en mijn vraag is of deze drivers veel problemen oplossen onder Windows 2000.
Ik weet namelijk ook dat de oudere drivers van Ati voor Windows 2000 niet zo al te best waren/zijn. Ik heb nu een GeForce 2 MX, maar deze is kapot denk ik
(nu om de 2 minuten vastlopers onder spellen, vroeger niet. Heb alles al geprobeert, dezelfde kaart van mijn broertje werkt wel perfect in mijn systeem).

Dus waar het op neer komt: zijn de Ati drivers voor Windows 2000 echt zo slecht of valt dat 100% mee??

Alvast bedankt,
Bertwill Mulder.

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Hoe het zit met die ATI drivers weet ik niet precies, maar ik neem aan dat als ze een nieuwe versie uitbrengen de problemen met de vorige versie zijn opgelost. Met de drivers van de GeForce kaarten zit het wel goed + van de GeForce worden geregeld nieuwe drivers beschikbaar gesteld, zowel door nVidia (Detonator) zelf, als door de fabrikanten zelf (b.v. Asus).
Ik heb zelf een Asus GeForce draaien onder Win 2000 en ik heb met drivers van zowel nVidia als Asus nog geen enkel probleem gehad. De kaart (+ driver) is gewoon goed.

Suc6. 8-)

Good goan