Beste tweakers, ik ben van plan om een nieuwe kast + een koelsysteem te halen.
Namelijk het volgende setje:
http://azerty.nl/winkelma...42465]=1&product[80155]=1
Of op tweakers.net:
*De 120mm fan is 1200RPM.. deze stond niet op tweakers.net's pricewatch. Even vergelijkingsmateriaal toegevoegt.
Het word gebruikt ICM deze hardware:
*Ik wil er over een onbepaalde tijd nog een Phenom II X4 processor in bouwen
**Stock cooling nu, word later WSS een Scythe mugen 2 rev. b. Gaat dit passen?
Nou wou ik graag weten wat tweakers hier van vind
De case komt met 3, 120mm fan's waarvan 1 met blauwe leds voorin.
Plan van plaatsing/airflow:
1 Front fan - Lucht aan blazen van buiten
1 Rear fan - Lucht uit de kast blazen
1 Top fan - Lucht uit de kast blazen
1 Bottom fan - Lucht in de kast zuigen
1 80mm fan achter het CPU - Geen idee specifiek.. lijkt mij het beste om deze lucht in te laten zuigen?
Of kan ik beter een van de 4 120mm fans op de zijkant plaatsen? Aangezien het 80mm fan'netje ook al op het CPU blaast (aan de achterkant weliswaar.. maar toch
)
Bottom fan houd ik wel het liefst IVM het GPU.. deze krijgt dan wat meer lucht toegeblazen -lijkt mij-.
Zeer simpel airflow chartje:

Groen = CPU
Paars = GPU
Grijs = PSU (Zit los van de airflow binnenin de kast.. maar toch maar even erbij gezet)
Blauw = Intake (koele lucht)
Rood = Outtake (warme lucht)
Qua airflow lijkt mijn opstelling wel goed er zal geen tot weinig onder/overdruk komen & de airflow gaat van onder naar boven.
Edit: Of kan ik die 80mm fan beter achterwege laten en gewoon een extra 120mm fan halen, en deze op de zijkant plaatsen?
En hoeveel zin hebben die 2 heatsinks (tot zover heat "sink" te noemen) voor het RAM? OC'en doe ik graag ja. En ik heb het liefst de temps in mijn kast zo laag mogenlijk
. En voor 3 euro vind ik het wel mooi mee genomen.. maar gaat dat wel passen? (Op het geheugen, de kas zal wss groot genoeg zijn)
En als dit handig is.. wat is dan beter, de zilveren of zwarte versie? Of maakt dit voor koeling niks uit?
PS: Opmerkingen/suggesties en tips zijn welkom! Als ik deze thread ergens anders, of binnen een ander thread had moeten plaatsen, Excuus hiervoor!
Namelijk het volgende setje:
http://azerty.nl/winkelma...42465]=1&product[80155]=1
Of op tweakers.net:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Cooler Master CM 690 Zwart | € 58,- | € 58,- |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G | € 48,- | € 48,- |
1 | Scythe Kama Flow 2 80mm - 1400RPM, 80mm | € 6,34 | € 6,34 |
1 | Scythe Kama Flow 2 120mm - 1400RPM, 120mm | € 9,50 | € 9,50 |
1 | Scythe Kama Wing Silver | € 2,33 | € 2,33 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 124,17 |
*De 120mm fan is 1200RPM.. deze stond niet op tweakers.net's pricewatch. Even vergelijkingsmateriaal toegevoegt.
Het word gebruikt ICM deze hardware:
1 | AMD Athlon II X3 435 | € 66,01 | € 66,01 |
1 | Asrock M3A770DE | € 54,91 | € 54,91 |
1 | Club3D HD 5770 1GB GDDR5 PCI-E | € 0,- | € 0,- |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G | € 48,- | € 48,- |
1 | Samsung SH-S223F | € 18,40 | € 18,40 |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB | € 43,- | € 43,- |
1 | Silverstone Strider Essential 400W | € 37,45 | € 37,45 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 267,77 |
*Ik wil er over een onbepaalde tijd nog een Phenom II X4 processor in bouwen
**Stock cooling nu, word later WSS een Scythe mugen 2 rev. b. Gaat dit passen?
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 32,90 | € 32,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 32,90 |
Nou wou ik graag weten wat tweakers hier van vind
De case komt met 3, 120mm fan's waarvan 1 met blauwe leds voorin.
Plan van plaatsing/airflow:
1 Front fan - Lucht aan blazen van buiten
1 Rear fan - Lucht uit de kast blazen
1 Top fan - Lucht uit de kast blazen
1 Bottom fan - Lucht in de kast zuigen
1 80mm fan achter het CPU - Geen idee specifiek.. lijkt mij het beste om deze lucht in te laten zuigen?
Of kan ik beter een van de 4 120mm fans op de zijkant plaatsen? Aangezien het 80mm fan'netje ook al op het CPU blaast (aan de achterkant weliswaar.. maar toch
Bottom fan houd ik wel het liefst IVM het GPU.. deze krijgt dan wat meer lucht toegeblazen -lijkt mij-.
Zeer simpel airflow chartje:

Groen = CPU
Paars = GPU
Grijs = PSU (Zit los van de airflow binnenin de kast.. maar toch maar even erbij gezet)
Blauw = Intake (koele lucht)
Rood = Outtake (warme lucht)
Qua airflow lijkt mijn opstelling wel goed er zal geen tot weinig onder/overdruk komen & de airflow gaat van onder naar boven.
Edit: Of kan ik die 80mm fan beter achterwege laten en gewoon een extra 120mm fan halen, en deze op de zijkant plaatsen?
En hoeveel zin hebben die 2 heatsinks (tot zover heat "sink" te noemen) voor het RAM? OC'en doe ik graag ja. En ik heb het liefst de temps in mijn kast zo laag mogenlijk
En als dit handig is.. wat is dan beter, de zilveren of zwarte versie? Of maakt dit voor koeling niks uit?
PS: Opmerkingen/suggesties en tips zijn welkom! Als ik deze thread ergens anders, of binnen een ander thread had moeten plaatsen, Excuus hiervoor!
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken