Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenAlberts
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-03-2023
Hallo allemaal,

Klein vraagje..

Weet iemand of er een command bestaat om scripts uit te voeren a/d hand van een windows versie, zoja hoe kan ik dit verwezenlijken?

We hebben een klein scriptje gemaakt die ervoor zorgt dat het bekende McAfee 5958 probleem wordt opgelost.

Deze hebben we bootable gemaakt in een Windows PE omgeving.

Het script vraagt nu om een H voor XP Home te selecteren, of een P voor XP professional. Nu wil ik dit graag automatiseren d.m.v. een scriptje die systeeminformatie ophaalt en aan de hand daarvan het bijbehorende commando gaat uitvoeren.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

De simpelste manier lijkt mij om te controleren op een bestand dat of alleen in home of alleen in prof zit, of te controleren op de eigenschappen van een bestand die bijvoorbeeld in prof en home een andere grootte hebben. Een meer failsafe manier zou betekenen dat je een dll van de schijf moet inladen, maar ik weet niet of dat vanuit je script mogelijk is, laat staan wat de gevolgen zijn voor je PE omgeving (die dat mogelijk niet leuk vindt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnVanZetten
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02 20:10

JohnVanZetten

Man on the run!

http://www.google.com/sea...+information+visual+basic
geeft:
http://articles.techrepub...100-10878_11-1045307.html

[ Voor 7% gewijzigd door NMe op 26-04-2010 16:45 . Reden: LMGTFY wordt niet zo gewaardeerd. ]

[X] Geschift | [_] Ongeschift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
in cmd? het commando ver geeft je genoeg info.

Edit: of niet? Ik begin te twijfelen...

[ Voor 31% gewijzigd door KabouterSuper op 26-04-2010 16:46 ]

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Beste mensen boven mij, het gaat hier om een PE systeem ;) Die functies geven dus netjes de versie van het PE systeem en niet die van de installatie op de harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Kun je niet scannen op een of ander windows bestand wat wel bij Prof en niet bij Home aanwezig is? (Ja, best ranzige oplossing. :P)

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Als het al zo is dat er bestanden zijn die wél in XP Home zitten en niet in XP Prof, wat ik betwijfel. De enige fool-proof manier zou zijn om het register van de betreffende Windows-installatie in te lezen; daar staat namelijk ook in welke editie van Windows geïnstalleerd is. Maar of er een tool is die dat makkelijk kan, zou ik niet weten. Google is your friend.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feanathiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

Kijk eens of je hier wat aan hebt? http://wiki.lunarsoft.net/wiki/Product_IDs

Een stukje voor het einde is het commando zichtbaar hoe dit uit het registery te halen is. Uiteraard is dit ook benaderbaar vanuit andere scripttalen (C#/VB/...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Staat toch allemaal letterlijk in je boot.ini ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Korben schreef op maandag 26 april 2010 @ 17:00:
De enige fool-proof manier zou zijn om het register van de betreffende Windows-installatie in te lezen; daar staat namelijk ook in welke editie van Windows geïnstalleerd is. Maar of er een tool is die dat makkelijk kan, zou ik niet weten.
Regedit, :+. Die kun je ook gebruiken om een 'extern' register te bewerken - vanuit een PE omgeving kun je zo bijvoorbeeld het register van de geïnstalleerde windows bijwerken.

Natuurlijk zal het wat lastig zijn om een registerkey vanuit cmd in te lezen.

edit: nietes, zie link van Feandinges.

code:
1
reg query "hklm\software\microsoft\windows nt\currentversion" /v ProductID

[ Voor 9% gewijzigd door YopY op 27-04-2010 11:49 ]

Pagina: 1