Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Net kwam een huisgenote met een heel vaag probleem, ik weet er zelfs geen passende titel voor te verzinnen.

Na het plaatsen van een nieuwe cartridge wilt de HP Photosmart 4480 niet meer printen.
Nadat ik het probeer te reproduceren valt me iets heel raars op:

Ik selecteer dubbelzijdig afdrukken + print preview, werkte altijd, en alles lijkt goed te gaan.
Maar kijk je bij de printer zie je de pagina's oplopen tot 3x de hoeveelheid, dus 69/23.
Hij laadt meer pagina's als opgegeven, maar het geheugen rechts ervan loopt niet op...
De verhouding is altijd 3x... tenzij er niet dubbelzijdig wordt aangegeven maar dan print hij nog niet.
De taak verwijderen helpt niet, dan gebeurt er niks meer, en bij herstarten begint ie weer lekker 69 van de 23 pagina's te laden...

Eerst dacht ik dat het mogelijk een printer probleem is, maar na het plaatsen van een andere cartridge kun je perfect een uitlijningspagina printen.
Daarna dacht ik dat het een driver probleem was:

Eerst de printer verwijderen uit printers en opnieuw toevoegen, geen verandering...
De printer verwijderen uit de hardwarelijst en opnieuw laten toevoegen, hetzelfde weer...
De drivers eraf mikken en herinstalleren... nada.
Alle andere dingen die erbij geïnstalleerd worden eraf mikken, nog steeds hetzelfde.
Een nieuwe driver versie installeren... niks.
De spooler service herstart en pc herstart bij elke stap, geen verandering weer.

Ik heb dus zover ik weet een driver en hardware probleem uit weten sluiten, en dan moet het een windows probleem zijn?
Het vage is echter dat ik niks vind hier of op Google, en ik weet ook niet echt met welke zoektermen ik verder kan zoeken.

Het gaat dus om een HP PS4480 op een Vista x32 installatie op een laptop.
Iemand enig idee? Ook hoe het zit met die verhouding van 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexicon
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 13:54
Heb je wel een officiele HP cartridge erin gestopt?
Want sommige zijn toch met zo'n chip erop? dus misschien is die chip kapot of niet goed gereset, maar dan is het nog vaag dat hierdoor de hele printer op 'tilt' slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Dit is een originele cartridge, er kwam een originele uit en er heeft nooit wat anders ingezeten.