poort openen in windows server 2003

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een exchange server draaien daarvoor heb ik poort 25 open op me router ,
ik heb op de router poort 25 open staan geforward naar ip adress van server 192.168.1.83,

maar die poort is alsnog dicht ,op me server heb ik NAT dus ik heb die poort ook in NAT open gegooid maar nog staat die poort dicht beetje vaag want ik heb eerder hetzelfde gedaan toen lukte het wel ,maar nu blijft ie aangeven dat poort 25 dicht is dus als ik die poort ergens anders moet open gooien hoor ik het graag ,in die firewall kan ik niet komen omdat ik RRAS heb draaien ,vandaar ik poort 25 open heb gegooid in RRAS (NAT) maar nog steeds DICHT.

ik hoor het graag

Groeten,Dwean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows Firewall al aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat kan ik niet ,als ik naar windows firewall ga geeft hij deze foutmelding.

windows firewall cannot run because another program or service ipnat.sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zkiwi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:33
Dus moet je het instellen bij je routing en remote acces, of deze rol van serer verwijderen als je hem niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt ik heb hem al bij mijn routing and remote acces ingesteld ,maar nog steeds dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkamp
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-03 19:34
Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 15:40:
Ik heb hier een exchange server draaien daarvoor heb ik poort 25 open op me router ,
ik heb op de router poort 25 open staan geforward naar ip adress van server 192.168.1.83,

maar die poort is alsnog dicht ,op me server heb ik NAT dus ik heb die poort ook in NAT open gegooid maar nog staat die poort dicht beetje vaag want ik heb eerder hetzelfde gedaan toen lukte het wel ,maar nu blijft ie aangeven dat poort 25 dicht is dus als ik die poort ergens anders moet open gooien hoor ik het graag ,in die firewall kan ik niet komen omdat ik RRAS heb draaien ,vandaar ik poort 25 open heb gegooid in RRAS (NAT) maar nog steeds DICHT.

ik hoor het graag

Groeten,Dwean
Welk merk router?

Alleen natten is niet altijd voldoende. De firewall op de router moet soms ook open gezet worden. Dit is het geval bij een Zyxel route en soms bij een Linksys router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb bij RRAS poort 25 open gegooid ,waar je private adress moet invullen heb ik de adress van mijn server ingesteld (192.168.1.83) klopt dat ,of moet daar de ip van me router worden ingevuld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een speedtouch router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkamp
  • Laatst online: 21-03 19:34
Daar zit toch ook een firewall instelling in, buiten de nat instelling?

Misschien Poorten doorsturen in de Alcatel SpeedTouch 510 volgen, dat zou je misschien de goede kant op helpen.

[ Voor 6% gewijzigd door robkamp op 26-04-2010 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Laatst online: 17-09 15:29
Probeer vanaf een netwerk computer te telnetten naar je Server op Poort 25,
Wilt dat wel? probeer dan vanaf een ander netwerk (dit gaat je waars niet lukken want de meeste provider blokeren poort 25 nog altijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
handig het woordje "server" gebruiken zonder duidelijke specificatie :+.

Wat je moet doen is het volgende:

op je gateway (modemrouter) poortje 25 openzetten en forwarden naar de buitenkant van je RRAS server. Hier moet je dan een NAT rule op aanmaken die poort 25 extern door forward naar 25 intern. Wat ik mij alleen afvraag is, waarom pas je NAT toe in RRAS en gebruik je niet Connect 2 Lan's.
Wanneer je dan in je router een statische route aanmaakt kan je direct portforwarden naar je exchange server ( of waarom uberhaupt gescheiden subnets :X)

Interpunctie is ook handig :X

[ Voor 12% gewijzigd door LuckY op 26-04-2010 17:59 ]

Pagina: 1